SSD laptop welke kopen?

Pagina: 1
Acties:

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wegens het defect raken van mijn harde schijf zoek ik een ssd voor mijn laptop hij is al wel 4/5 jaar oud
Ik heb gehoord dat het de prestaties van laptop aanzienlijk kan verbeteren.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Het moet een schijf zijn van minimaal 256 gb en zo goedkoop mogelijk.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Merk maakt mij absoluut niet uit als het maar blijft werken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. Hij moet in een laptop,
een standaard laptop hdd/ssd kon er in zeiden ze.
Mocht ik de investering er niet uithalen vanwege de leeftijd van de laptop kunnen jullie mij dan een goede hdd aanraden?

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-02 11:29

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Mooi dat je dit lijstje in hebt gevuld maar als je eens begint wat voor soort laptop het is, kunnen we je dan verder helpen. Wat heb je zelf al gevonden / heb je uberhaupt zelf al gezocht?

Een SSD in een laptop van 4/5 jaar oud stoppen zal zeker helpen, maar de andere hardware is ook extreem verouderd natuurlijk.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, het helpt, maar wat voor laptop is het verder? Wat doe je er mee? Een SDD is een verademing maar nogmaals: wat doe je er mee?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Ik heb begin dit jaar een SSD geplaatst in de laptop van mijn vader die al uit 2007 stamt (Sony Vaio VGN-AR51J). Dat die laptop verder een oud ding is, valt niet te ontkennen, maar de SSD hielp wel enorm voor de gebruikerservaring. Investeer wel niet teveel in een snelle SSD, de goedkoopste 256GB SSD die je kan vinden, zal wel volstaan.

Hier lijstje waar je even door kunt kijken: http://tweakers.net/categ...YAAHQyNzECiDX2MgAzK-trQUA

Denk dus aan een Crucial M500/MX100. Die Kingston V300 heb ik geen ervaring mee, denk dat je er weinig mis mee kunt doen, maar Kingston verkocht wel SSD's met minderwaardige componenten onder dezelfde noemer als die V300 die dus minder goed presteerden dan eerder geteste exemplaren. Voor dagelijks gebruik maakt het weinig uit, maar netjes is het niet.

Persoonlijk vind ik de €90 die een 250GB SSD je zou kosten niet significant meer dan wat een degelijke 2,5" HDD je zou kosten, dus zie niet in waarom je die nog zou kopen.

• loll
Het gaat om deze laptop pricewatch: Packard Bell Easynote TK85-GN-221

Hij wordt voornamelijk gebruikt voor schoolwerk en een klein spelletje.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Voor jouw belangrijk: hoeveel GB heb je nodig. Kijk wat je nu verbruikt op je HDD, dan weet je of je aan 256 GB genoeg hebt, of dat 512 nodig is.
Bij een dergelijk oude laptop zou ik windows er opnieuw opzetten, maar dan moet je dus wel een windows installatie disk ergens regelen.
Verder zijn de Crucial MX100 aan te raden. Dat zijn goede ssd's voor een budget prijs.

Verder zie ik je afvragen, of het nog wel nut heeft; een ssd in een dergelijk oude laptop.
Natuurlijk heeft dat nut, veel zelfs. Het kan natuurlijk wel zijn, dat je vrij binnenkort een meer moderne laptop of desktop wil kopen. Maar dan neem je de ssd gewoon mee naar de nieuwe.

[ Voor 27% gewijzigd door Reepje op 16-09-2014 16:39 ]

• loll
Ze hebben 250gb weten veilig te stellen.
Voor de rest denk ik dat ik veel minder opslag nodig heb omdat ik nu veel stream en dropbox gebruik.

• loll
Is er nog iemand die mij kan helpen ?

• jehu_831
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-02-2024
als 250gb gebruikt wordt zou ik zeker voor een 512gb versie gaan, crucial wordt hier heel veel aangeraden(mx100) maar heb zelf goede ervaring met samsung 840 (pro & evo) versies.
Pagina: 1