Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor in mijn muziekstudio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?

Gebruiken in mijn thuisstudio om muziek op te nemen m.b.v. Ableton Live en om plaatjes mee te draaien m.b.v. Virtual DJ.

Gewenste specificaties:

- Intel i7 processor
- 15(,x)" beeldscherm (liefst geen Touchscreen, invalshoek belangrijk,verdere kwaliteit van minder belang)
- Mogelijkheid om SSD in te bouwen als deze niet reeds aanwezig is (capaciteit 500GB)
- Duurdere videokaart (voor gamen enzo) is eigenlijk overbodig
- Stevige constructie
- Min. 16GB intern (RAM) geheugen of uitbreiding mogelijk.
- Min. 4 USB poorten.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?

Windows (liefst 7), met 64-bits ondersteuning i.v.m het RAM gebruik.

Wat is je budget?

800-1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Niet zo vaak, alleen voor opnames op locatie of als ik met de soundsystem op pad ga.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Liever kwaliteit dan kwantiteit, dus ik denk dan aan MSI, Asus, HP, Dell of Lenovo.

Iemand een paar goeie ideeen?

Verwijderd

Acer met 256GB SSD 32GB 1500 euro: pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a321.26TWakk

Voorloper van deze versie een uitgebreide review: http://www.notebookcheck....321-Notebook.93916.0.html

Deze versie met 128GB SSD, 16GB geheugen en met mindere grafische kaart kost dan 1150 euro: pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a161.12TBDWamm

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Maar zou ik niet een laptop kunnen kopen zonder SSD (en zonder snelle videokaart en 17" scherm) en daarna zelf een losse SSD kopen om de HDD te vervangen? Zou dat niet al behoorlijk in de kosten kunnen schelen...?

Verwijderd

Je moet eerst een laptop vinden waar 4x geheugen sloten inzitten en maximaal 32GB kunnen hebben. Van die Acer weet je dat het kan :).

Deze lijkt me hetzelfde, maar je moet wel zekerheid krijgen over het maximale geheugen wat erin kan. Op T.net staat 16GB, maar je kan er niet zeker van zijn dat het klopt omdat Acer in dezelfde serie ook een 32GB exemplaar aanbiedt. Die kost 850 euro: pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a8G50Mamm
8GB geheugen kost iets van 75 euro. SSD van 256GB zo'n 100 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2014 16:52 ]