Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LBBG] Budgetlaptop oktober 2014

Pagina: 1
Acties:

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG] Budgetlaptop oktober 2014

Voor de Laptop Best Buy Guide wisselen we de Basislaptop van augustus af met een Budgetlaptop. Dat betekent een budget van maximaal 400 euro en natuurlijk willen we dat bedrag zo verstandig mogelijk besteden. Met dat geld kan je grofweg twee kanten op, namelijk die van de gewone 15,6" laptop, of richting een convertible. Een 15"-laptop is over het algemeen sneller en heeft meer opslag, maar convertibles krijgen vaak ips-schermen mee met hogere resoluties, maar hebben dan weer een zwakker cpu'tje en minder opslag.
Kandidaten
- pricewatch: HP 250 G2 F0Y89EA (Duits model) Snelle CPU:
Voorzien van een niet ulv-processor van de vorige generatie, de Core i3-3110M. Voor de rest de vrij standaard geheugencapaciteit van 4GB en een 500GB harde schijf en natuurlijk het onvermijdelijke 1366x768-scherm.

- pricewatch: Acer Aspire E5-571-38S4 Ook een Core i3-processor, maar dan wel een ulv-model, en dan van de Haswell-generatie. Wederom 4GB/500GB/1366x768.

- pricewatch: Lenovo Miix 2 10-00136 (inclusief Dock) Zilver Convertible met hoge schermresolutie van 1920x1200 pixels, atom-processor, 2GB geheugen, 64GB opslag. Review is hier te vinden: reviews: Lenovo Miix2 10": veel pixels 'voor erbij'

- pricewatch: Medion Akoya P2211T (32G ssd) Ook een hoge schermresolutie:
11,6" convertible met Celeron Bay Trail-processor die iets sneller is dan een gewone Atom. 32GB opslag en 500GB schijf in de dock, dus op papier veel bang voor je bucks.

Gewone laptop of convertible? en welke dan? Discussieer mee!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Convertibles zijn echt iets voor erbij.

Een budgetlaptop zou imho dan ook echt een laptop moeten zijn (>13inch)
Anders kun je ook een van de honderden tablets kopen.

Ik ben ook zeker geen fan van de hardware in die "tablets/convertibles". Te zwak voor echt werk, alleen het scherm is vaak mooier.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Denk ook dat de focus op 14'' en hoger moet liggen. Daaronder is toch te weinig "laptop" en teveel "iets anders".

Welke kant wil je op met een budgetlaptop? Als ik zelf een zou moeten kopen zou ik een iets goedkopere nemen en er dan een SSD inzetten. Je bent dan voor hetzelfde geld klaar als wanneer je een duurdere zou kopen maar door de SSD voelt hij lekker snel aan. Met een pricewatch: HP 15-r085nd en een SSD erin ben je voor iets meer dan 300 euro klaar.

Je kan ook de andere kant op en een zoeken die zo compleet mogelijk is. De pricewatch: Acer Aspire V5-431P-21174G50Makk lijkt dan aardig compleet met een Pentium, 4GB geheugen, 500GB schijf én een touchscreen.

[ Voor 22% gewijzigd door P_Tingen op 24-09-2014 11:28 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:30
Je zou het kunnen splitsen. Een 14" en groter categorie die als primaire vaste laptop moet dienen, en een 13" en kleiner convertible die meer portable is, overal gebruikt kan worden en waar je lekker mee op de bank kan zitten.

Voor de >14" laptop is dan productiviteit essentieel, dus snel, goed toetsenbord en goed scherm, formaat, accuduur en design zijn van ondergeschikt belang.

De <13"- convertible wil je meer als entertainment en portable device, waar de focus dus wel licht op accuduur, formaat en design. Ook een mooi scherm is leuk meegenomen, maar processorkracht is weer minder van belang. Voor de budget convertible wil je misschien een iets hoger budget, van €500-€550.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Het probleem met meerdere BBG's hier is dat ze von das Blaue hinaus beginnen. In het LAA beleid wordt het volgende gevraagd:
Antwoord in je openingspost op (zoveel mogelijk van) de volgende vragen:
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
We vragen dit aan alle gebruikers die laptopaankoopadvies willen hebben, maar waarom vullen we dat zelf niet in? Nu krijgen we weer een discussie of een scherm groot of klein moet, hoe snel de processor moet zijn en hoe groot en snel de schijf.

Totale onzindiscussie als je niet weet waar je naar zoekt.

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Traditioneel gingen we met de budgetlaptop op zoek naar een 'gewone' laptop voor max 400 euro. Nu er steeds meer convertibles ook voor dat geld zijn te krijgen leek me dat wellicht ook een interessante optie, maar ik ben het met Jeroenneman en P_Tingen eens dat een tablet meer iets voor 'erbij' is en dat je met een budget van vierhonderd euro beter naar een echte laptop kan kijken.

Dan blijft de vraag: welke? De Acer V5-431P lijkt me een interessante optie, al is de accuduur met een uur of vier niet al te best en het scherm heeft een lage helderheid en contast, volgens de concurrentie: http://nl.hardware.info/r...uch-voor-minder-dan-e-500 Maar, op zich wel alles aan boord in een 14" verpakkinkje.

De eerder genoemde HP 250 heeft trouwens een ongeveer net zo matig scherm, met een iets hoger contrast, volgens http://www.notebookcheck....EA-Notebook.112321.0.html

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Waarom kijken we niet ook naar Dell?

Volgens mij is daar een Inspiron 15 3000 mogelijk, zelfs met een i3.
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-3542-laptop

Of je zou voor de Pentium kunnen gaan met een SSD erbij.

Uit reviews die ik heb gezien blijkt het een redelijk goede te zijn, alleen is de cover van slap plastic en is het numerieke gedeelte nogal klein.

Zelf weet ik niet welke dan de voorkeur zou verdienen.

De ASUS F551 is denk ik ook nog wel kanshebber:

pricewatch: Asus F551CA-SX241H

Bij Coolblue veel positieve reviews: http://www.laptopshop.nl/...1/asus-f551ca-sx241h.html

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroenneman op 27-09-2014 21:01 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Voor €50 extra heb je wel een 1080p scherm...
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-00365

Anders zou mijn voorkeur bij de dell liggen, maar dat is een beetje subjectief.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Jeroenneman schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:00:
Waarom kijken we niet ook naar Dell?

Volgens mij is daar een Inspiron 15 3000 mogelijk, zelfs met een i3.
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-3542-laptop

Of je zou voor de Pentium kunnen gaan met een SSD erbij.

Uit reviews die ik heb gezien blijkt het een redelijk goede te zijn, alleen is de cover van slap plastic en is het numerieke gedeelte nogal klein.

Zelf weet ik niet welke dan de voorkeur zou verdienen.
Zo'n Dell ziet er goed uit. Voor 349 een complete laptop. Trek er 10% VIP korting af en hij komt op 314. Budget genoeg over voor een SSD. Persoonlijk zou ik het dan ook nog wel aandurven met de Pentium overigens, wordt 'ie nog goedkoper van: 279 + SSD.

Verwijderd

Heeft iemand nog de volgende aanbieding gezien bij de Mediamarkt?
http://folder.mediamarkt.nl/wk41/page/6-7
De Asus F751MA-TY060H voor 349,- ik kan er weinig over winden op internet.

• Jornv
Die processor wil je gewoon niet in je laptop hebben. Het is niet meer dan een opgevoerde tablet processor. Kijk liever naar iets als: pricewatch: Lenovo IdeaPad G700-59401775
Ik ga er dan vanuit dat je 17 inch wil.

[ Voor 7% gewijzigd door Jornv op 10-10-2014 11:20 ]

Verwijderd

Jornv schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:15:
Die processor wil je gewoon niet in je laptop hebben. Het is niet meer dan een opgevoerde tablet processor. Kijk liever naar iets als: pricewatch: Lenovo IdeaPad G700-59401775
Ik ga er dan vanuit dat je 17 inch wil.
Ik ga ervan uit dat je op mijn post reageert Jornv. Kun je ook aangeven waarom je dat niet zou willen, dan kan ik als ik verder kijk daarop letten.

• Jornv
Omdat die processor voor laptop begrippen hele slechte prestaties bied. Zowel qua cpu als gpu niet best. Ik zou proberen een core i3 processor te vinden, want dan zit je sowieso goed. De atom processors en de pentium/celeron modellen waarbij het typenummer met een N begint zijn een stuk minder krachtig dan de normale Intel chips.

Ik zou me sowieso afvragen of je echt niet meer dan €400 wil uitgeven aan een laptop, want in mijn ogen is het gewoon een investering waar je lange tijd mee vooruit moet kunnen, en als je daar op bezuinigd dan krijg je daar later last van.
Het is trouwens per gebruiksbehoefte heel verschillend wat een goede prijs is, maar ik zou iedereen aanraden om een degelijk gebouwde (omdat je wil dat die lang mee gaat) laptop met een i3 te kiezen en daar zelf een ssd in te zetten. Als het even kan zou een beter scherm ook veel toevoegen aan de gebruikservaring.
Ik zou de pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-00365 aanraden omdat deze voor de prijs veel biedt en de behuizing van relatief goede kwaliteit lijkt te zijn.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Jornv schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:42:
Omdat die processor voor laptop begrippen hele slechte prestaties bied. Zowel qua cpu als gpu niet best. Ik zou proberen een core i3 processor te vinden, want dan zit je sowieso goed. De atom processors en de pentium/celeron modellen waarbij het typenummer met een N begint zijn een stuk minder krachtig dan de normale Intel chips.
Is dat zo? De N2930 heeft een passmark score van 1747 en dat is toch helemaal geen gekke score voor een huis- tuin- en keukenprocessor. Zeker als je een SSD in je laptop doet reageert het allemaal als een dolle. Laten we wel zijn; de meeste mensen gebruiken een computer/laptop voor niet zulke spannende zaken. Facebook, youtube, nieuwssites, internetbankieren, mailen. Misschien een keer word of excel maar dan houdt het wel op. Voor dit soort zaken heb je echt geen i3 nodig. Met een i3 of i5 gaat facebook echt niet sneller.

En een lange tijd met een laptop doen. Tja, wat is "lange tijd"? Als ik nu zelf de Asus zou kopen, zou ik verwachten dat ik er wel een jaar of 3 á 4 meer vooruit zou kunnen. Stel dat ik nou 200 euro meer uitgeef aan een laptop, kan ik er dan 5 á 6 jaar mee vooruit? Ik denk eerlijk gezegd van niet. Dus investeringstechnisch gezien kan ik misschien beter een iets goedkopere kopen, dan ben ik per gebruiksjaar goedkoper uit. Zeker als die goedkopere laptop voor mij ook goed genoeg is.

• DaVaMa
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11 21:43
P_Tingen schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:59:
[...]

Zo'n Dell ziet er goed uit. Voor 349 een complete laptop. Trek er 10% VIP korting af en hij komt op 314. Budget genoeg over voor een SSD. Persoonlijk zou ik het dan ook nog wel aandurven met de Pentium overigens, wordt 'ie nog goedkoper van: 279 + SSD.
Ik zat naar die Dell te kijken en zit er zeer over te twijfelen om hem aan te schaffen, ik vraag me alleen echter af wat je bedoelt met voor 279+SSD dat ie goedkoper wordt? Hoe doe je dit precies? Ik zou graag een ssd willen ipv de gewone harde schijf, maar moet je die dan los bestellen en zelf erin zetten?

• Jornv
Ja, zelf erin zetten.

[ Voor 82% gewijzigd door Jornv op 15-10-2014 22:49 ]

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43
Ik snap dat dit niks is voor de BBG, maar wellicht wel voor de persoon die voor een prikkie op de eerste rij wil zitten.

Lenovo z50-70 met 840M voor 386€ met verzendkosten.
http://www.amazon.de/Leno...26&sr=8-2&keywords=Z50-70

Qwertz toetsenbord is drama dus heb ik deze besteld voor 30€ inclusief.
http://www.ebay.com/itm/O...0-70-Z50-75-/310998024614

Kom je totaal op 416€ uit voor een i3-4010u met FHD scherm, 4GB ram, 500GB HDD en een geforce 840M, Je moet nog wel een os toevoegen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Jornv
Als je een paar spelletjes wil kunnen spelen met de 840m heb je daarmee wel een geweldige deal te pakken.

• MessiW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 21:35
Wat dachten jullie van deze? pricewatch: Acer Extensa 2510-33J2

Hij heeft ook een goede review van notebookcheck: http://www.notebookcheck....Z4-Notebook.125882.0.html
Het tweede gedeelte van de naam is anders maar de hardware is precies hetzelfde dus je zou zeggen dat de laptop hetzelfde is.

• L30p4rd1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik kijk voor een kennis naar een 15inch budget laptop. Na een beetje rondkijken kom ik tot de conclusie dat de laptops van Dell(Nu 197 euro voor de goedkoopste met gratis verzenden) toch verreweg het interessants zijn. Dell geeft alleen 1 jaar garantie weer, volgens EU regels moet dit sowieso 2 jaar zijn. Maar hoe zit het met de afhandeling van eventuele garantie? Er is niet een winkel waar ik even naar toe kan.

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 17:51
Ik zoek een laptop voor tekstverwerken, internetten etc. Hij wordt gebruikt icm de studie. Geen spelletjes oid. Is de Dell 3531 dan goed genoeg of kan ik beter een stapje hoger met de Dell 3542 (met i3 processor).

Deze staat nu in de folder: Het is de bedoeling dat ik dan een SSD (Samsung 840 EVO 120GB) erin zet. Past deze SSD in beide laptops?

Deze http://tweakers.net/price...1-512-c6bp/specificaties/ staat nu in de folder bij mediamarkt voor 250 euro. Is dit een goede koop of kan ik beter de Dell 3531 nemen voor 199? Of de 3542 voor 299?

[ Voor 30% gewijzigd door SX-Superfly op 28-10-2014 18:58 ]

Pagina: 1