Cadeau voor mijn vader

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-02 13:48
Hallo allemaal!

Mijn vader wordt binnenkort jarig en ik ga hoogst waarschijnlijk een nieuwe videokaart voor hem halen!

Nou heeft mijn pa niet echt een snel computer meer (zie specs) en ik vroeg me af of het geen weggeggooid geld is ivm bottleneck?

specs:
- Intel pentium dual core 2.8 Ghz e6300 wolfdale
- 4GB ddr2 (800mhz?) GEIL geheugen
- Geforce 8800gts 640mb
- Gigabyte G????? mobo
- OCZ ModXstream 600w

Nu zag ik dus dit: V&A aangeboden: Gainward GeForce GTX470 1280MB GDDR5

Is er dan wel fps verschil te zien in games of is de processor te langzaam?

Hij speelt games zoals Archeage, soms fps zoals wolfenstein: the new order etc

[ Voor 5% gewijzigd door Knamix op 16-09-2014 13:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in aankoopadviesfora,

Move VB -> CAA

2) zonder te weten of je vader gamet en zo ja wat hij doet is niets te zeggen over waar voor hem de bottleneck gaat zitten, en dus of een nieuwe GPU zin heeft en zo ja welke.

[ Voor 46% gewijzigd door dion_b op 16-09-2014 12:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Knamix
dion_b schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:25:
1) Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in aankoopadviesfora,

Move VB -> CAA

2) zonder te weten of je vader gamet en zo ja wat hij doet is niets te zeggen over waar voor hem de bottleneck gaat zitten, en dus of een nieuwe GPU zin heeft en zo ja welke.
Heb het erbij gezet :)

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 02:02
Enne budget is ook wel handig om te vermelden en voorkeur voor ATI of Nvid

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voorkeur AMD vs nVidia lijkt me tenzij we met een kansloze fanboy te maken hebben vrij irrelevant.

Gewoon kwestie van benchmarks in spellen in kwestie op te zoeken en kijken wat eruit komt. Ene spel doet het beter op nVidia, andere op AMD.

Oslik blyat! Oslik!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 02:02
dion_b schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:06:
Voorkeur AMD vs nVidia lijkt me tenzij we met een kansloze fanboy te maken hebben vrij irrelevant.

Gewoon kwestie van benchmarks in spellen in kwestie op te zoeken en kijken wat eruit komt. Ene spel doet het beter op nVidia, andere op AMD.
Ik ben dan denk ik kansloze fanboy :P Heb 1 keer ATI gehad en die beviel niet daarna alleen Nvidia

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 14:19

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

De bottleneck kun je achterhalen door gewoon het zwaarste spel op te starten met taakbeheer (lees: een programma zoals MSI afterburner) in de achtergrond en dat wat continue op 100% zit zal hoogstwaarschijnlijk ervoor zorgen dat je niet de rest uit het systeem kan halen.
Verder kan iets meer geheugen (mits het os 64bit is nooit kwaad)

Verder weet ik niet hoe WS:TNO precies in elkaar steekt maar kan volgens mij goed gebruik maken van meerdere cores. recomended specs geven immers een i7 aan. daar tegenover staat wel weer bij minimum een core 2 duo.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

De 4GB en pentium dualcore bottlenecken het aardig, als je een budget van €50 hebt zou ik kijken voor een 7790 oid...

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Misschien een idee om ergens een quadcore LGA775 processor op de kop te tikken? http://tweakers.net/categ...gLTwyCqH9aiSZg0np7CJyr9Cw

De processor is volgens mij trouwens al een Core 2 Duo E6300, geen Pentium dualcore.

4GB DDR2 om bij te plaatsen kun je ook wel ergens vinden. http://tweakers.net/categ...hsDpIrS8xRsopWMlWKra2tBQA

En dan zou die GTX470 waar je aan dacht er wel bij passen. Ik zou wel iets nieuwers halen, een GTX660 bv of een HD7790 zoals al gezegd.

• Knamix
MacPoedel schreef op woensdag 17 september 2014 @ 09:01:
Misschien een idee om ergens een quadcore LGA775 processor op de kop te tikken? http://tweakers.net/categ...gLTwyCqH9aiSZg0np7CJyr9Cw

De processor is volgens mij trouwens al een Core 2 Duo E6300, geen Pentium dualcore.

4GB DDR2 om bij te plaatsen kun je ook wel ergens vinden. http://tweakers.net/categ...hsDpIrS8xRsopWMlWKra2tBQA

En dan zou die GTX470 waar je aan dacht er wel bij passen. Ik zou wel iets nieuwers halen, een GTX660 bv of een HD7790 zoals al gezegd.
Het betreft degelijk een dual core variant op de architecture van Wolfdale: pricewatch: Intel Pentium Dual-Core E6300 Boxed

Ik ga even V&A verder doorzoeken :+

Wat betreft het kijken of een spel 100% gebruik bij mijn vader zijn pc gaat niet lukken (gescheiden ouders) en ik zie hem pas over twee weken wanneer hij jarig is.

Edit: Na goed denken (had de pc zelf in elkaar gebouwd en mijn vader die heeft gelijk dezelfde genomen.

Helaas heeft hij geen ruimte meer voor extra geheugen (gigabyte G41m-es2l) en die heeft maar 2 sloten die al bezet zijn :(

[ Voor 8% gewijzigd door Knamix op 17-09-2014 10:59 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Ah, way to go van Intel om verwarrende namen te kiezen (pricewatch: Intel Core 2 Duo E6300 Boxed). Nuja ze doen het nog steeds, valt niet anders te verwachten.

Andere cpu kopen wou ik nog suggereren, ander moederbord is bijna gelijk aan een heel nieuwe pc kopen. En 8GB DDR2 vind je bijna niet tweedehands en als je het wel vindt is het duurder dan nieuw DDR3.

Om op je oorspronkelijke vraag terug te komen, een nieuwe videokaart gaat in elk geval wel zeker een verschil in fps maken (en Wolfenstein The New Order is bv niet echt cpu intensief dus dat is al een game waar een nieuwe videokaart zeker gaat helpen). Ik heb ook een tijd een HD6870 gebruikt op een vrij low end processor en dat ging best vlot voor specifieke games (maar bv Assassin's Creed ging nooit echt vlot).
Pagina: 1