Foto's op pc bekijken vanaf iPad?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik dacht dat je eenvoudig je foto's kon delen via Thuisdeling (Home Sharing) in iTunes en die dan bekijken in de standaard "Foto's" app op je iPhone/iPad.

Nou dat schijnt dus alleen te kunnen als je een iMac koopt en dan je foto's deelt in iPhoto.

Bestaat hier misschien een workaround voor? Zoiets als een "iPhoto server" voor Windows?

Ik heb gezien dat er iOS apps zijn (niet gratis) waarmee je via een serverprogramma op je pc je foto's kunt delen, maar dan moet ik twee programma's installeren. En ik zou liever de stock Foto app gebruiken.

Weet iemand hier een oplossing voor?

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:25

Zjemm

...

Ben ook benieuwd hiernaar.

Tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden, behalve dan dat soort zaken erg omslachtig werken binnen apple als je geen icloud sync wilt gebruiken.

Want zeg nou zelf, Ik ga toch niet al mijn foto's op icloud zetten.... sorry hoor.

je zou beter nog een eigen server op kunnen zetten waarop je foto's bijvoorbeeld webbased zichtbaar zijn. dan kan je er overal vandaan bij. maar nog steeds niet vanuit de foto app

opensecure.nl

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Wat denk je van Dropbox ?

Dropbox heeft trouwens ook een cloud-service voor hun fotos.

[ Voor 39% gewijzigd door JST94 op 17-09-2014 16:03 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:00

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ook mijn eerste idee.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• OkselFris
  • Laatst online: 23-09 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Als je een cloud service geen issues is dan kan TS ook gewoon de foto's in een shared album in iCloud dumpen. Werkt zeker probleemloos met de standaard foto app.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Bad_Karma
Ja ik heb Dropbox en iCloud overwogen, maar ik wil alle foto's en video's op mijn pc kunnen bekijken. Dat lukt vanwege de omvang alleen met betaalde abonnementen.

Daarnaast lijkt mij dat het bladeren door foto's sneller zal gaan als ze op het lokale netwerk staan dan wanneer ze zich bevinden op een server van een derde partij?

Als iemand een goede en betrouwbare app kan aanraden waarmee je foto's van netwerkshares kan bekijken, dan hoor ik het graag.

• Freee!!

Freee!!

Bad_Karma schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:38:
Ja ik heb Dropbox en iCloud overwogen, maar ik wil alle foto's en video's op mijn pc kunnen bekijken. Dat lukt vanwege de omvang alleen met betaalde abonnementen.
Meer dan een paar GB :? Bij Dropbox begin je al gratis met 2 GB (uit mijn hoofd) en je kan er vrij gemakkelijk nog meer gratis bij sparen.
Daarnaast lijkt mij dat het bladeren door foto's sneller zal gaan als ze op het lokale netwerk staan dan wanneer ze zich bevinden op een server van een derde partij?
Met Dropbox in ieder geval wordt alles naar je lokale harde schijf gerepliceerd zodat je er vlot doorheen kunt bladeren.
Als iemand een goede en betrouwbare app kan aanraden waarmee je foto's van netwerkshares kan bekijken, dan hoor ik het graag.
Dropbox Caroussel :? Levert direct een extra GB aan opslagruimte op als je het installeert.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Bad_Karma schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:18:
Ik dacht dat je eenvoudig je foto's kon delen via Thuisdeling (Home Sharing) in iTunes en die dan bekijken in de standaard "Foto's" app op je iPhone/iPad.

Nou dat schijnt dus alleen te kunnen als je een iMac koopt en dan je foto's deelt in iPhoto.

Bestaat hier misschien een workaround voor? Zoiets als een "iPhoto server" voor Windows?

Ik heb gezien dat er iOS apps zijn (niet gratis) waarmee je via een serverprogramma op je pc je foto's kunt delen, maar dan moet ik twee programma's installeren. En ik zou liever de stock Foto app gebruiken.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Wellicht de eerste regel die je moet kennen bij Apple is dat als men het heeft over "sharing", "connectivity" etc dat het alleen Apple apparatuur en protocollen betreft ... zie ook de iWatch.

Als je meer wilt zul je een work-around moeten gebruiken.

Dropbox is waarschijnlijk de beste work-around; alleen daar heb je een limiet op omvang in GB's anders een FTP/SAMBA etc draaien op je Windows netwerk

[ Voor 7% gewijzigd door R3M1 op 18-09-2014 10:25 ]

• Bad_Karma
Dank voor al jullie reacties. Ik ben bekend met Dropbox en iCloud (en nu Drive). Flickr biedt zelfs gratis opslag tot 1000 GB aan. Schijnt nog een goede bijbehorende app te hebben ook. Maar ik zou dus graag mijn foto's vanaf mijn pc bekijken.

Een FTP server draaien of SAMBA share openen is geen probleem. Ik heb XBMC overwogen maar wil niet jailbreaken. Als iemand een goede app kan aanraden om foto's van FTP of share te bekijken?

• Freee!!

Freee!!

Bad_Karma schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:57:
[...]
Maar ik zou dus graag mijn foto's vanaf mijn pc bekijken.
Dat is dus precies waar ik Dropbox voor gebruik. Alle foto's, die ik met mijn telefoon neem, komen volkomen automagisch ook op mijn PC.

• Zjemm
  • Laatst online: 20:25

Zjemm

...

misschien met owncloud en de owncloud app? zelf nog niet getest

opensecure.nl

Pagina: 1