Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ontwikkelaars kunnen nfc in iPhone 6 niet gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien goed om het artikel aan te vullen met de meeste waarschijnlijke reden voor het dichthouden van de NFC functionaliteit: namelijk dat andere betaaldiensten hierdoor geen concurrerende betaal-apps kunnen ontwikkelen op basis van NFC (waardoor Apple geen percentage van de transactie ontvangt).
Ontwikkelaars gebruiken nfc in concurrerende smartphones voor onder meer nfc-tags, waarmee gebruikers functies kunnen aanroepen door er tegenaan te tikken. Ook is nfc veel in gebruik voor de koppeling van apparaten thuis, zoals draadloze speakers, camera's en andere apparatuur.
Dit is in dit verhaal niet zo relevant aangezien Apple hier andere (eigen) technieken voor heeft.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Misschien goed om het artikel aan te vullen met de meeste waarschijnlijke reden voor het dichthouden van de NFC functionaliteit: namelijk dat andere betaaldiensten hierdoor geen concurrerende betaal-apps kunnen ontwikkelen op basis van NFC (waardoor Apple geen percentage van de transactie ontvangt).
Ook over nagedacht, maar hoe zou dat werken? In elk geval in een app - en die kan Apple goed- en afkeuren - en op basis van de regel dat ontwikkelaars geen functie van Apples eigen iOS-diensten mag dupliceren, zouden die apps de prullenbak ingaan, lijkt me. Denk je niet?

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een valide punt. Maar ik denk dat Apple niet zit te wachten op protest van samenwerkende banken. Een alleenstaande ontwikkelaar met beperkte tijd en energie kunnen ze wel aan.

Daarnaast vermoed ik dat de (Europese) overheid deze situatie ook in de gaten houdt. Nu kan Apple gewoon zeggen dat de techniek nog onvoldoende getest is om open te stellen voor derden.