Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Helpdeskprogramma's / Opensource?

Pagina: 1
Acties:
  • 734 views

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-11 21:04
Beste leden,

Ben al een tijdje opzoek naar helpdeskprogramma's die ik met elkaar kan vergelijken om voor in het bedrijf op te nemen.
Helaas kom ik er zelf niet uit,vandaar dit post.

Mijn vraag aan jullie is, wat voor helpdeskprogramma's zijn er? graag ook één wat opensource is.
Heb één al kunnen vinden en dat is

- TOPdesk

Hoor het graag,

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 19:47
Helpdesk programma is heel erg breed.

Wat moet het programma precies kunnen?
Moet er hardware in worden opgenomen?
Moeten er tickets direct in het programma worden gemaakt?
Moet het programma een POP box uitlezen voor e-mail tickets?
Wat voor ondersteuning moet er zijn?
Hoeveel mensen gaan er in werken?
Hoe moeten klanten tickets aanmaken?
Moet er een kennis database in?
Moet er een ingebouwde FAQ zijn?

Je moet eerst duidelijk hebben wat je nodig hebt / wilt hebben. Daarna kan je gaan kijken of je verschillende software pakketten kunt vergelijken.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00

Sebazzz

3dp

Wij gebruiken Smartertrack. Het is een duur pakket en vrij browser-heavy maar het kan wel gigantisch veel.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom open source? Is er geen budget? Iets wat waarde heeft voor een bedrijf mag best wat kosten.

Anyway, het Q&A systeem dat ik een aantal jaren geleden schreef (en we gebruiken het zelf ook) : https://github.com/SolutionsDesign/HnD

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 23:40

Acid_Burn

uhuh

OSTicket? Dat is open souce.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Probook8979
TECHcrime schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:02:
Helpdesk programma is heel erg breed.

Wat moet het programma precies kunnen?
Moet er hardware in worden opgenomen?
Moeten er tickets direct in het programma worden gemaakt?
Moet het programma een POP box uitlezen voor e-mail tickets?
Wat voor ondersteuning moet er zijn?
Hoeveel mensen gaan er in werken?
Hoe moeten klanten tickets aanmaken?
Moet er een kennis database in?
Moet er een ingebouwde FAQ zijn?

Je moet eerst duidelijk hebben wat je nodig hebt / wilt hebben. Daarna kan je gaan kijken of je verschillende software pakketten kunt vergelijken.
Nou, het programma moet natuurlijk tickets aan kunnen maken in de programma zelf, hardware in kunnen vermelden. Wil ongeveer 150 gebruikers in kunnen zetten. Overige is niet een pré.

• Probook8979
EfBe schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:04:
Waarom open source? Is er geen budget? Iets wat waarde heeft voor een bedrijf mag best wat kosten.

Anyway, het Q&A systeem dat ik een aantal jaren geleden schreef (en we gebruiken het zelf ook) : https://github.com/SolutionsDesign/HnD
Er is zeker een budget, maar wil ze met elkaar gaan vergelijken wat de verschillen zijn.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar vind ik...?
Ik zal je topic verplaatsen naar WSS waar 't iig méér op z'n plek is... maar uiteindelijk is dit natuurlijk gewoon een kwestie van een beetje googlen...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Probook8979 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 08:56:
Beste leden,

Ben al een tijdje opzoek naar helpdeskprogramma's die ik met elkaar kan vergelijken om voor in het bedrijf op te nemen.
Kun je ook aangeven waarom je hier niet uitkomt? Een simpele Google search levert al een hoop namen van helpdeskpakketten op. Download de productbrochure(s), neem deze door en zet de features in een matrix naast elkaar....

Je topic komt nu niet echt over alsof je er zelf al heel veel tijd en moeite in gestoken hebt. Ik kijk dit topic nog even aan, maar je zult wel met wat meer eigen initiatief moeten komen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:07
Probook8979 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 08:56:
Beste leden,

Mijn vraag aan jullie is, wat voor helpdeskprogramma's zijn er? graag ook één wat opensource is.
Heb één al kunnen vinden en dat is

- TOPdesk

Hoor het graag,
Topdesk is niet Opensource.. Hiervoor moet je toch een flink bedrag voor neertellen ;)

• AAD84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:02
Tegenwoordig is er een 'free' versie van TOPdesk.

http://www.topdesk.nl/ove...esk-lanceert-topdesk-free

Deze is wel beperkt qua bepaalde functies, maar misschien is het genoeg?

[ Voor 22% gewijzigd door AAD84 op 16-09-2014 14:55 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gebruik Mantis en dat bevalt prima (https://www.mantisbt.org). Of dat voldoende is voor jullie situatie hangt erg sterk van jullie wensen af.

🌞🍃

• L-royke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 21:23
Mantis is inderdaad een fijne helpdesk tool. (Zie bovenstaande reactie)

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 17:10

Eagle Creek

Breathing security

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Verwijderd

Ik heb pas Zendesk in een kwartiertje opgezet. Pricing valt best mee, en lijkt makkelijk te beheren.

Maar, als je alleen Topdesk kunt vinden krijg ik eerlijk gezegd de nare smaak van luiheid in mijn mond...

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Eigenlijk zijn er heel veel. Maar allemaal met een groot verschil in functionaliteit en prijs.
Je hebt bijv. ook Remedy van BMC en nog een hele zooi andere.
Google levert genoeg hits op als je zoekt op ticketing systemen.

Computer says no

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik ben onderhand wel klaar met dit topic. Een lijst met dit soort systemen is in een handomdraai gevonden, een eerste "helikopterview" vergelijking van die systemen ook. Maar we hebben anderhalve half-onderbouwde eis gehoord van TS waar 't aan zou moeten voldoen ("graag opensource" (ja, dat limiteert 't aantal opties lekker...), "er moet hardware in gezet kunnen worden" (een tekstveld kan al voldoen, zo niet: hoe zie je dat dan voor je?) en "150 gebruikers" (lijkt me in geen enkel zichzelf respecterend pakker een probleem)) en daar mogen wij dan op schieten. Dan is 't dus niet gek, en dat zie je in dit topic dan ook gebeuren, dat mensen allemaal zijn of haar favo pakketje gaan lopen roepen zonder verdere onderbouwing of (uitgebreide) ervaring(en) op bepaalde vlakken of wat dan ook. Daarmee wordt dit topic niets anders dan een opsomming van dergelijke pakketen die, zoals eerder aangegeven, prima zelf te googlen is. En dus gaat 't om die reden dicht.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.