Beste mede-tweakers,
Mijn oude (lichte game) PC is nu echt langzaam aan het sterven, en ik had een nieuwe computer nodig. Ik had een goed budget en ik ging kijken voor een game pc.
Door de tweakers-community ben ik overgehaald om een computer zelf te bouwen. Ik braaf een lijstje maken en voor je het weet heb ik deze pc gekocht en gebouwd (nog zonder windows).
AMD FX-8350
AsRock 970 Extreme 4
Crucial Ballistix Tactical 8gb
Asus R9 280x DirectCuII
Samsung 250gb ssd
Corsair CX750M
Cooler Master K380
Lang verhaal kort...
Ik start de UEFI op en blijkt dat mijn cpu op idle 60/70 C draait. Ik heb wat opgezocht en het blijkt dat 60 graden C erg hoog is voor een idle cpu. Meeste cpu's draaien op load 60 graden. Dus er zijn volgens internet twee problemen:
1. Koelpasta (niet goed / te weinig)
2. CPU Koeler niet goed (geen goede/slecht contact)
Dus ik verwijder de cpu en zit (voor mijn gevoel) te weinig koelpasta op.
Kan iemand mij vertellen of dit het probleem is? Of als er iets anders mis is?
Alvast bedankt
Mijn oude (lichte game) PC is nu echt langzaam aan het sterven, en ik had een nieuwe computer nodig. Ik had een goed budget en ik ging kijken voor een game pc.
Door de tweakers-community ben ik overgehaald om een computer zelf te bouwen. Ik braaf een lijstje maken en voor je het weet heb ik deze pc gekocht en gebouwd (nog zonder windows).
AMD FX-8350
AsRock 970 Extreme 4
Crucial Ballistix Tactical 8gb
Asus R9 280x DirectCuII
Samsung 250gb ssd
Corsair CX750M
Cooler Master K380
Lang verhaal kort...
Ik start de UEFI op en blijkt dat mijn cpu op idle 60/70 C draait. Ik heb wat opgezocht en het blijkt dat 60 graden C erg hoog is voor een idle cpu. Meeste cpu's draaien op load 60 graden. Dus er zijn volgens internet twee problemen:
1. Koelpasta (niet goed / te weinig)
2. CPU Koeler niet goed (geen goede/slecht contact)
Dus ik verwijder de cpu en zit (voor mijn gevoel) te weinig koelpasta op.
Kan iemand mij vertellen of dit het probleem is? Of als er iets anders mis is?
Alvast bedankt