Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chollersin
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 13:04
Beste tweakers,

Ik heb vanavond een lekkage in mijn WC-loop gekregen en het water is op mijn GPU's beland. Ik heb vervolgens, na het ruiken van iets, mijn PC uitgemaakt. Ik maakte mijn Kast open en zag druppels om mijn 2 GPU's. Het kwam hoogstwaarschijnlijk van de boven 240 radiator dis barbedfittings had en de andere radiator had geen barbed.
Mijn vraag is nu wat zal de schade zijn aan mijn PC? PSU, GPU's, CPU, Mobo? Wat zou hoogstwaarschijnlijk kapot zijn nu? Ik heb hem nog niet laten checken omdat ik geen 2de PC heb.

Mvg,
Hans

Jack's Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
voor de duidelijkheid, je pc draaide nog tijdens de lekkage?

het zou kunnen dat er niks defect is, voor de zekerheid zou je onderdelen als videokaarten en mobo in rijst kunnen leggen voor 2 a 3 dagen. daarna weer checken of er nog iets werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
schoonmaken met alcohol en het beste ervan hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Eventueel de onderdelen testen stuk voor stuk. Heb je onboard video, dan eerst draaien zonder gpus en zonder andere randapparatuur. Dan langzaam verder uitbouwen.

Schade is lastig te voorspellen. Als je iets hebt geroken is er waarschijnlijk wel iets kapot, als er alleen water op je gpu's stond en niet op je mobo, zou je geluk kunnen hebben dat alleen je gpu of gpu's kapot zijn. Het kan ook nog zo zijn dat je pcie sloten een optater hebben gehad.

Hoe lang heb je lektest gedaan voordat dit gebeurde? Heb je 2 dagen na de lektest je fittingen nog nagelopen? Dat zijn ook dingen die dit kunnen voorkomen.

Onlangs zelf ook nog veel geluk gehad, bij het uitwisselen van cpus erachter gekomen dat een fitting van mijn top rad niet lekker was blijven zitten. Ging lekken tijdens de wissel, gelukkig stond er geen stroom op, maar wel alles goed drooggemaakt.

Het is en blijft een risico van waterkoeling. Wat kan helpen is demi water gebruiken, weet niet hoe andere koelmiddelen geleiding tegen gaan.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chollersin
dank u voor de replies. Ja we hebben 2-3 uur gechecked.
Verder heb ik liever dat de mobo kapot is dan de GPU's ivm investering :p.

letterlijk in rijst zetten? dan kan ik proberen ja, en ga ooket alcogol eroveer heen.

Jack's Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Vergeet niet de rijst er ook weer af te halen, anders krijg je misschien popcorn :P

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chollersin
xD. indeed zou het net met rijst en al terugstoppen :p . nu iemand vinden op V&A die me wil helpen :p!

Jack's Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
En je als ze nog niet te oud zijn ze voor garantie inbrengen, nie tdat het echt goed is maar normaal gezien gaan ze het nooit doorhebben, dus dat lijkt me dan wel het zelfde, just sayin. Niet dat het echt hard aan te raden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chollersin
Dat kan wel maar de garanties lopen via medetweakers. De mobo ook, maar ik vind het niet erg om een nieuwe te kopen. Als de gpu's goed zijn ben ik al blij ermee dan kan ik mijn oude Mobo gebruiken en is gereed. Geen tweakers hier die handig zijn bij het monteren van een WC loop? Moet alleen de 240 rad monteren en instaleren, ga ik ook zelf doen maar als iemand meer experience heeft zou dat ook leuk zijn

Jack's Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Normaal gezien is het testen van een loop helemaal niet moeilijk, je moet gewoon de fittings heel goed tight doen, ik heb al 2 wc kits gemaakt, en nooit leks gehad, dat was gewoon omdat ik wist dat ik het juist had gedaan, dus je tubing moet goed worden gesneden en dus recht, en de fittings eens goed vastmaken natuurlijk niet met een tang maar wel heel hard. En dan moet het wel gaan en de volgende keer zoals de meeste mensen doen die een wc kit testen eventjes wat toiletpapier onder alle fittings doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chollersin
Ja, alles is goed behalve de bovenste rad heeft barbed fittings en daar is het gaan lekken. Heb al een 240 rad gekocht en als ik de onderdelen heb getest ga ik alles weer in elkaar zetten.

Mvg,
Hans

Jack's Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
dan zou ik of naar de brico gaan en van die ijzere ringetjes komen om te vervangen maar het best lijkt me om daar een paar fittings die je moet vastdraaien pakken (sorry ben even de naam niet vergeten.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chollersin
De compressiefittingen toch? Die heb ik ook, vandaar een radiator die dat wel heeft

Jack's Rig

Pagina: 1