Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

LG 55LB730V of Panasonic Viera TX-55AS650E

Pagina: 1
Acties:

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt mijn nieuwe appartement te betrekken :9 en ten aanzien van de aan te schaffen TV twijfel ik nog tussen de LG 55LB730V of de Panasonic Viera TX-55AS650E

Als ik kijk naar de specificaties van beide televisies dan heeft de Panasonic Viera TX-55AS650 een 1200 Hz full led IPS paneel vs. de LG 55LB730V met een 800 Hz en eveneens een full led IPS paneel.

De Panasonic Viera TX-55AS650 heeft alleen global dimming :'( terwijl de LG 55LB730V ook local dimming :*) ondersteund. De Panasonic schijnt als ik de reviews her en der lees wat betere kleurweergave te hebben en makkelijker te kalibreren zijn maar de reviews over de LG zijn wat dat betreft ook niet verkeerd...

Ik zit op circa 4,2 meter afstand van het paneel, wat is volgens jullie de betere keus, de Panasonic met 1200 Hz paneel en global dimming of de LG met 800 Hz paneel en local dimming :? 8)7

Overigens ben ik al in de winkel wezen kijken naar beide modellen maar afgezien van beide hun eigen interpretatie van het Smart TV concept kon ik verder weinig verschillen zien...

Alvast bedankt voor jullie waardevolle input _/-\o_

-=Mijn PC Specs=-

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je moet je niet te veel laten leiden door het aantal Hz. Het is een niets zeggend getal dat voornamelijk uit de marketingmachines voortkomt en verschillende merken kun je door het gebruik van verschillende technieken niet op deze waarden vergelijken. Forum bezoeker Dimens heeft hier diverse malen uitgebreid over geschreven, zie bijvoorbeeld deze reactie in een ouder topic.

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Ik moet me dus niet blindstaren op de aantal Hz'en ...

De LG 55LB730v gebruikt 800 Hz MCI (Motion Clearity Index)

De Panasonic TX-55AS650E gebruikt 1200 Hz BLS IFC (BackLight Scanning Intelligent Frame Creation Pro)

Als ik de reviews van avforums.com van de 47inch versie vergelijk (LG 47LB730v & Panasonic TX-47AS650E) dan kom ik tot de volgende rating:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/254x946.jpg

De LG presteert aanmerkelijk beter ook op de onderdelen die ik belangrijk vind en krijgt bovendien een 'AV recommended award'. Ondanks dat de de panasonic qua Hz op papier beter lijkt, blijkt de LG dus beter beeld te leveren.

[ Voor 34% gewijzigd door Smarty_6000 op 16-09-2014 10:25 ]

-=Mijn PC Specs=-