Ik heb dit topic ook even in stilte gevolgd en er vallen me wat dingen op.
De ts vraagt om advies een imac te kopen om 1 spel te spelen en een beetje te internetten.
Heeft er 1000 euro voor over en wil dat steken in mijn mening een systeem dat gewoon ondermaats is vergeleken met de alternatieven.
De alternatieven die dan geboden worden zijn kwa prijs/prestaties gewoon vele malen beter en dan word het op 'design' gegooid...
Zoals door meerdere mensen al aangegeven word ben je in jou situatie gewoon beter af met een PC/Windows ipv een Imac. Voor 1000 euro vind ik dat de TS zich nogal inperkt kwa mogelijkheden zeker als je bekijkt wat je krijgt voor dat geld, een low power cpu, ingebakken intel HD 4400... een laptop schijf.
Ik zie die imac als een veredelde laptop die in het scherm gebouwd is, voor 1000 euro kun je zelfs snellere laptops vinden die meer waar voor het geld bieden..
Design of niet, dat is in mijn ogen echt geen 1000 euro waard.
Daar komt ook nog eens bij dat er dan mensen bij zijn die zeggen van :
MK1998NL schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:15:
Krijg op mijn iMac op 1080p zelfs ETS2 op high getoverd, terwijl het spel niet eens voor Mac is
Denk dat bij Dota 2 wel aan kan, sowieso op
highmedium.
Edit: zou persoonlijk voor een versie sneller gaan, de 1,4Ghz is best wel traag zodra je intensievere taken gaat doen,
Ten eerst aangeeft 'ETS2' op high getoverd kan krijgen, whooptie dooo, dat kan al op een windows pctje wat een fractie van de prijs is.Maar wel aangeeft een snellere versie te kiezen (welke dus weer duurder is).
Waar het naar mijn mening op neer komt is dat je dus 600-800 euro voor hardware neerlegt en de rest voor design. En zelfs voor 600-800 euro kun je een pc neerzetten die er misschien niet zo 'mooi' uit ziet maar zeker beter presteert dan die overgewaardeerde laptop.
Maar dit mag genegeerd worden hoor, wilde het alleen even kwijt.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"