Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe systeem wil ik future proof zijn. De nieuwste spellen op Ultra aankunnen.
Ik zal gebruik maken van wat simpele software voor school (dit zijn geen zware applicaties)
Maar voornamelijk om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 1000,- exclusief verzendkosten. €1000,- voor alleen het systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, Muis en toetsenbord,
Een OCZ Vertex 4 128GB SSD, 500GB HDD, 3TB HDD.
MSI GTX 760 Twin Frozr IV Gaming OC Edition (2GB)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De video kaart die ik nu heb, lijkt mij genoeg. Een snelle processor (i7?) en een moederbord met overclock mogelijkheden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia, dit heb ik altijd al gehad en vind het gewoon fijne merken.
Al zal ik nooit meer een Dell kopen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een laag geluidsniveau en zo min mogelijk hitte zou erg fijn zijn. Energieverbruik doet er niet zo veel toe.
Het mag ook best een grote tower zijn. De PC moet wel onder een bureau passen.
Ga je overklokken?
Het plan is te overklokken.
Toelichting
Na dat ik rond 2007 deze Dell XPS 720 met Q6600@2,4Ghz en toen dr tijd nog 3GB ram had gekocht was ik koning ter rijk. Alles draaide soepel en zonder enkele happering. Langzaam maar zeker heeft de tijd mijn lieve XPS ingehaald en krijgt hij het steeds moeilijker met de nieuwste games. Upgrade heeft vrij weinig zin meer vanwege een 775 socket en een BTX mobo.
Met pijn in mijn hart moet ik toegeven dat het tijd voor vervanging is.
Ik zou graag jullie advies horen!
Met vriendelijke groeten, Peter
Edit: sorry was in de veronderstelling dat het 2001 was. was dus 07.
Met mijn nieuwe systeem wil ik future proof zijn. De nieuwste spellen op Ultra aankunnen.
Ik zal gebruik maken van wat simpele software voor school (dit zijn geen zware applicaties)
Maar voornamelijk om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 1000,- exclusief verzendkosten. €1000,- voor alleen het systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, Muis en toetsenbord,
Een OCZ Vertex 4 128GB SSD, 500GB HDD, 3TB HDD.
MSI GTX 760 Twin Frozr IV Gaming OC Edition (2GB)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De video kaart die ik nu heb, lijkt mij genoeg. Een snelle processor (i7?) en een moederbord met overclock mogelijkheden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia, dit heb ik altijd al gehad en vind het gewoon fijne merken.
Al zal ik nooit meer een Dell kopen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een laag geluidsniveau en zo min mogelijk hitte zou erg fijn zijn. Energieverbruik doet er niet zo veel toe.
Het mag ook best een grote tower zijn. De PC moet wel onder een bureau passen.
Ga je overklokken?
Het plan is te overklokken.
Toelichting
Na dat ik rond 2007 deze Dell XPS 720 met Q6600@2,4Ghz en toen dr tijd nog 3GB ram had gekocht was ik koning ter rijk. Alles draaide soepel en zonder enkele happering. Langzaam maar zeker heeft de tijd mijn lieve XPS ingehaald en krijgt hij het steeds moeilijker met de nieuwste games. Upgrade heeft vrij weinig zin meer vanwege een 775 socket en een BTX mobo.
Met pijn in mijn hart moet ik toegeven dat het tijd voor vervanging is.
Ik zou graag jullie advies horen!
Met vriendelijke groeten, Peter
Edit: sorry was in de veronderstelling dat het 2001 was. was dus 07.