MacBook Pro 2008 boot niet meer, eindeloze reboot loop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:55
Mijn MacBook Pro uit 2008 start niet meer naar behoren op. Het bootproces lijkt normaal te verlopen, maar hij blijft lang hangen op het spinning wheel en herstart vervolgens. Dit herhaalt zich.

In verbose mode is er niet een duidelijke foutmelding te zien. Wel herstart hij steeds op hetzelfde punt, bij een melding over de IOBluetoothHostControllerUSBTransport.

Wat heb ik geprobeerd:
  • NVRAM reset
  • SMC reset
  • opstarten met 1 geheugenreepje in plaats van 2
  • opstarten vanaf installatie DVD (Snow Leopard), werkt niet
  • opstarten vanaf bootable externe harde schijf met oude OS X installatie, werkt niet
Al deze dingen hadden geen positief effect, het probleem blijft. Omdat booten vanaf externe media ook niet werkt, denk ik aan een hardware probleem. Daarmee ben ik wel een beetje aan het eind van mijn kennis... Iemand hier een idee hoe te analyseren wat het probleem is en hoe het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 16:44

Zeg

Heb je al geprobeerd om in Safe Mode te gaan, of lukt dit ook niet?

http://support.apple.com/kb/HT1564

Overigens, de foutmelding lijkt naar mijn idee op een probleem met Bluetooth of USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:02
de melding IOBluetoothsHostController is een standaard dingetje uit OS X ( zelfs machines zonder Bluetooth geven deze melding vaak af )

de eerst volgende stap daarna is het in de lucht trappen van je videokaart.
klinkt als een rot stuk data, dus ik zou zeggen... backup trekken, reinstall. das het makkelijkste.

gezien je aangeeft dat dit niet helemaal wilt lukken, probeer de videokaart en CPU eens schoon te blazen met wat perslucht ( instructies hiervoor kun je her en der op internet vinden )

het komt bij de MBP 2008 modellen wel eens vaker voor dat ze met hitte wat raar gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
Safe Mode heb ik inderdaad ook geprobeerd. De progressbar verschijnt dan wel, en loopt ook door. Op een gegeven moment komt er een stem die vraagt om op enter te duwen om engels als standaardtaal in te stellen. Het beeld zit dan echter vast, de computer reageert nergens op.

Reinstall lukt dus niet, anders had ik dat al gedaan. Heb een backup op een TimeMachine schijf.

Zal vanavond eerst eens de laptop openschroeven en goed schoonmaken. Misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als de volgende stap de videokaart is, dan gok ik dat jouw videochip een probleem heeft. De 2007 generatie heeft daar behoorlijk last van gehad, en de 2011 heeft er nu last van. Het zou goed kunnen dat ook jouw chip een beetje los begint te raken. Dat is vaak op te lossen dmv een reflow (met een speciaal hete-lucht-soldeerapparaat de chip opnieuw vastsolderen). OA ik, maar met mij nog vele tweakers en daarbuiten anderen, bied die dienst aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
Zo, vanavond in een alles of niets poging het logic board gedemonteerd en in de oven gegooid. Het werkte, ik type dit bericht weer vanaf de laptop. Alleen helaas een connector op het logic board van een temperatuursensor afgebroken, waardoor de fans nu voluit staan te loeien. Maar ik kan in ieder geval weer aan het werk. Bedankt voor de tips.

Oh ja, het recept voor de oven: 7.5 min op 190 graden. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door slager op 16-09-2014 23:49 ]

Pagina: 1