Stille game PC zonder videokaart, budget 600 euro

Pagina: 1
Acties:

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 13:53
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem wil ik gebruiken om de nieuwste games op hoge en ultra settings met 60 fps (denk Witcher 2/3, Max Payne 3, GTA5 straks en Planescape Torment :+ ), maar ook met het een stille systeem worden gezien hij dicht naast op het bureau staat (kan niet anders).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag niet meer dan 600 euro kwijt willen zijn voor de onderdelen zonder videokaart. Ik wacht de introductie van Nvidia's nieuwe GTX 900 serie af en als die tegenvallen de prijsdaling van AMD die al is aangekondigt.

Ik ga er vanuit dat jullie me de R9 290 zouden aanraden, dus dat onthou ik alvast ;)

Ik weet dat er bezuinigd kan worden op het moederbord en mogelijk andere onderdelen die ik heb gekozen. Het moederbord is een overclock bord (weet ik) maar gezien ik niet ga overclocken is het een overkill voor me. Echter weet niet waar ik precies op moet letten voor een moederbord die beter bij mijn wensen past.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[list]
• Samsung 840 Pro 256 GB SSD voor het OS
• 3 (2TB) hard disks
• Tijdelijk m'n oude videokaart (GTX 770)
• 2 monitoren (Tijdens het gamen gaat m'n 2de scherm uit)
• Logitech Surround setje[/list]

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[list]
• CPU
• Moederbord
• RAM
• Voeding
• Stille kast[/list]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar een Asus moederbord, maar een Gigabyte is een goede tweede keus, Intel en verder sta ik open voor suggesties.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 189,90€ 189,90
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER€ 149,80€ 149,80
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 94,27€ 94,27
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 37,95€ 37,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 68,95€ 68,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 610,82

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag willen dat het systeem ook stil is, de pc zal naast me op het bureau staan (gaat momenteel niet anders) dus wil niet een wasmachine of stofzuiger naast me hebben staan. :+

Ga je overklokken?
Nope wilde het wel maar weet dat er niks van gaat komen, gezien het voor gamen vrijwel niet uitmaakt.

Alvast bedankt voor de moeite! _/-\o_

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03 22:09
Jveer schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:09:
Ga je overklokken?
Nope wilde het wel maar weet dat er niks van gaat komen, gezien het voor gamen vrijwel niet uitmaakt.
Ligt eraan welke spellen je speelt. Als je 15 euro meer aan je cpu uitgeeft heb je iig de optie nog.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-03 15:15
Dat moederbord :$.
Dat is gewoon pure overkill als je niet gaat overklokken.

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voeding aanpassen naar: pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

- 550w is meer dan voldoende, ook voor de 9XX Nvidia series of een eventuele AMD R9 290 GPU! Daarnaast is deze voeding modulair, stil, efficient (gold rating) en erg scherp geprijsd.

Alternatieve optie (niet modulair): pricewatch: Seasonic S12G 550W

Moederbord aanpassen naar: pricewatch: MSI H97 GAMING 3

- Stukker goedkoper, biedt alle features die je moet hebben, M.2 slot. Het zou nog goedkoper kunnen overigens, maar dit is een erg leuk moederbord vind ik persoonlijk!

Cheaper alternatief: pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3
(Deze heeft geen M.2 slot voor toekomstig snellere SSDs.)

Verder heb ik geen op of -aanmerkingen :)

[ Voor 19% gewijzigd door stin00 op 15-09-2014 21:19 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Jveer
ColonelPhantom schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:15:
Dat moederbord :$.
Dat is gewoon pure overkill als je niet gaat overklokken.
Klopt daarom gaf ik ook aan dat hier op bezuinigd kon worden en ik daar jullie hulp voor kon gebruiken.

@stin00, Bedankt voor de aanbevelingen! Ik ga de onderdelen bekijken!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Overigens is dit MSI moederbord nog weer goedkoper en wellicht een nog betere keuze :) pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Jveer
stin00 schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:20:
Overigens is dit MSI moederbord nog weer goedkoper en wellicht een nog betere keuze :) pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO
Ik heb de Guard Pro vergeleken met de GAMING 3. Hoewel ze vrijwel gelijk zijn, zal m'n keuze dan toch uitgaan op de GAMING 3 gezien die een S/PDIF uitgang heeft, wat ik nodig zal hebben voor m'n Logitech surround setje.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Verander de CPU naar een 4460, verschil ga je niet merken.

Daarnaast dit bordje, ROG borden zijn overpriced en een Z-bordje is voor overclocking:
pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO
Edit:MSI Gaming 3 kan ook

Daarnaast is er met die Window weinig van de stilte over, aangezien de geluidsisolatie plaats heeft gemaakt voor de Window.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Jveer
MK1998NL schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:36:
Verander de CPU naar een 4460, verschil ga je niet merken.

Daarnaast dit bordje, ROG borden zijn overpriced en een Z-bordje is voor overclocking:
pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO
Edit:MSI Gaming 3 kan ook

Daarnaast is er met die Window weinig van de stilte over, aangezien de geluidsisolatie plaats heeft gemaakt voor de Window.
Oh shit dat is een hele goede opmerking van je, had niet door dat ik de window versie had geselecteerd. Dat moet natuurlijk de normale versie worden, zoals je al aangaf!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-03 23:13
S/PDIF uitgang kun je met een losse connector ook plaatsen op moederborden die die connector niet achterop hebben (maar wel een header op het moederbord, wat de meeste moederborden met een ALC889-892-1150 wel hebben). Ik kocht deze op eBay voor mijn oude H55M-E33 bordje: http://www.ebay.nl/itm/AS...ble-Bracket-/270540056446. Zitten adapters bij om de stekker te veranderen want de exacte vorm van de pin-out kan al eens verschillen tussen de verschillende merken.

Nu kost die losse bracket ook wel €10 en met dat geld kun je bijna de Gaming 3 kopen, die daarnaast een betere geluidschip en netwerk chip hebben, dus al bij al is dat denk ik wel de betere keuze.

Deze pricewatch: Gigabyte GA-H97-Gaming 3 vind ik er in die prijsklasse ook best goed uitzien. Quasi identieke features als de MSI Gaming 3, maar MSI gebruikt de laatste generaties niet zo'n goede capaciteiten, de Gigabyte is waarschijnlijk zuiniger.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat betreft de Gigabyte Gaming 3

Houdt er rekening mee dat je geen 5.1 zult hebben in games als je het via de optical of S/PDIF uitgang naar je versterker doorstuurd. Alleen als een spel dts of dolby prologic uitstuurd dan heb je 5.1. Coax en Optical hebben niet genoeg bandbreedte voor meer dan 2 kanalen PCM.
Hetzelfde geld voor films, deze moeten dts uitsturen via bijv. ac3filter.

Bron ik heb zelf dit bord :p.

Je zou nog kunnen proberen dit werkent te krijgen via unlocked realtek drivers.
http://www.techpowerup.co...d-dts-interactive.193148/

Een beter optie is om gewoon je geluid via je HDMI poort uit te sturen naar je set indien deze dat aankan. HDMI kan wel meer dan 2 kanalen PCM uitsturen.
Bij mij werkt HDMI niet altijd goed helaas doordat mijn Denon versterker steeds faalt met zijn HDMI handshake...

offtopic:
Vroegah toen er nog "fatsoenlijke" geluidschips op het moederbord zaten had je wel de optie voor Dolby Prologic en DTS :(

[ Voor 7% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 17-09-2014 16:32 . Reden: drivers ]

Pagina: 1