Dual monitor aankoop advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Azrona
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-02 19:46
Ik zoek een?
Monitor. 2 monitoren eigenlijk. In ieder geval 23" of groter.
Ik ben een beetje een casual gamer, af en toe wat Skyrim, Fallout, TF2 etc.
Ik heb nu 2 monitoren die enkel een vga ingang hebben en de adapters die ik heb om ze aan te kunnen sluiten op mijn videokaart zijn niet echt geweldig. Strepen, af en toe geen beeld etc. Niet geweldig om mee te gamen.

Wat is je budget?
Ongeveer zo'n €250 á €300, €350 zou eventueel ook nog kunnen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf zitten kijken naar BenQ en een monitor van Dell. Om specifieker te zijn een van de volgende combinaties:

NaamPrijsinchtype
BenQ GL2460HM Zwart€14224TN
BenQ GL2450HE Zwart€12924TN
Totaal€271
  • De duurdere kan gekanteld worden
  • Goedkoop
NaamPrijsinchtype
Dell P2314H€16923IPS
Dell P2314H€16923IPS
Totaal€338
  • IPS
  • Dell is bekend merk
NaamPrijsinchtype
BenQ GW2760HE Zwart€17627A-MVA
Totaal€305
  • 27" scherm met een 24" voor ernaast. Eventueel de iets duurdere versie van €144 waardoor hij ook gekanteld zou kunnen worden
  • De 27" heeft A-MVA
NaamPrijsinchtype
Totaal€258
  • Goedkoopste optie
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Geloof dat alleen mijn videokaart van belang is hier, welke Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 is.
Deze heeft:
  • 2x Mini DisplayPort
  • HDMI
  • DVI-I
Overigens hoef ik niet perse een van deze merken, ze sprongen voornamelijk in het oog door de goede reviews en score die ze hebben op pricewatch. Toch baseer ik mijn beslissing op iets meer dan alleen pricewatch though.

Sowieso zal ik er kabels bij moeten kopen aangezien geen van de monitors een Mini DisplayPort ingang hebben. Waarschijnlijk zal een HDMI - Mini DisplayPort het goedkoopste zijn. Iemand ook een idee of het uitmaakt of er een met HDMI aangesloten is en een op de Mini DisplayPort? Geloof dat dat alleen voor EyeFinity uitmaakt, right?

In ieder geval, bedankt voor eventuele hulp! Dit is een aankoop wat ik niet impulsief wil gaan bestellen.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tip die je hier sowieso gaat horen: Geen TN panelen ;)
Die zijn serieus achterhaald om nu nog te kopen. Enkel bij 120-144Hz zijn sommige van die tn panelen nog te doen.

Je kiest best voor IPS of A-MVA.

27" met 1920x1080 zou ik zelf niet doen, pixels worden me daarvoor te groot.

[ Voor 26% gewijzigd door SmokingCrop op 15-09-2014 22:26 ]

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik gebruik al heel wat jaartjes 2 schermen(en zit overal te mopperen waar ik het niet heb), uit ervaring zou ik adviseren sowieso schermen met gelijke resolutie te pakken en liefst ook zelfde formaat.

Wat ga je naast een beetje gamen doen met de schermen? Er zijn namelijk maar heel weinig spellen die wat met dual monitor setup kunnen(zoals Supreme Commander games).
En voor gamen en een beetje office bijvoorbeeld zijn de eisen anders als voor fotobewerken of iets in die trant.

• Azrona
Bedankt voor je advies SmokingCrop, ik zal inderdaad wel voor een IPS gaan dan. Nu alleen even beslissen voor welke.. Die Dell die ik boven noem ziet er wel goed uit, maar heeft wel 23". Er is ook een LG voor 140 euro met 24" en ook IPS.
Iemand misschien ervaring met die 2 merken? Ik heb wel ergens gelezen dat het merk er bij monitoren niet echt belangrijk is, maar wil toch wel zeker weten dat zo'n monitor toch wat jaren mee gaat.

@y2kbug
Inderdaad, ik heb nu 2 schermen die geen gelijke resolutie en formaat hebben. Het is te doen, maar 2 gelijke schermen zal toch beter zijn.
Games speel ik ook op maar 1 scherm, zijn inderdaad maar weinig spellen die 2 schermen ondersteunen.
Meestal draai ik een film op het andere scherm of een internet browser.
Fotobewerken doe ik heel zelden, dus dat is niet echt de moeite om daar rekening mee te houden.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb wel ervaring met een 24" LG scherm. Zeer degelijke kwaliteit en ik gebruik hem al 6 jaar zonder enige problemen!

Leuke AMVA monitor met 75Hz: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik zou dan eens goed rondkijken en reviews lezen(zit zelf niet genoeg in de schermen om daar gericht advies te geven) en gaan voor iets in de richting van 2X 23" IPS op minimaal 1080P.
Ik denk dat die Dell schermpjes een hele leuke optie zijn!
De hierboven genoemde Iiyama klinkt ook leuk, al lever je dan wel op verstelbaarheid in van je monitor. Daarnaast zou je uitwillen breiden naar 3 in de nabije toekomst dan zul je geen eyefinity kunnen draaien zonder Displayport verloop dingetje.
Hier lijkt LG ook weer wat te laten vallen, deze lijken nergens DP of mini-DP te doen.

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10-2025
Zelf gebruik ik 2 maal de pricewatch: Iiyama XB2380HS-1 Zwart

Deze scherm kun je 180 graden kantelen en is in hoogte verstelbaar. Daarnaast ook IPS. Zeer fijne monitoren die ik voor geen goud weg zou doen. Mischien ook een optie ?

Edit: Deze zou net binnen je Budget vallen en ik denk dat deze monitoren het beste voor je geld momenteel leveren.

[ Voor 26% gewijzigd door xavento op 16-09-2014 10:44 ]

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• Azrona
Zit inderdaad ook reviews te lezen. Nog steeds moeilijk om een keuze te maken though :)
LG lijkt inderdaad niet veel met DP te doen (overigens is er maar 1 monitor met Mini-DP onder de 250 euro, namelijk de Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart. Een HDMI - Mini-DP kabel kost ongeveer 15 a 20 euro en zou hier er maar 1 voor nodig hebben (videokaart heeft 1 HDMI ingang)).

Zou Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart overigens niet beter zijn dan de Iiyama XB2380HS-1 Zwart? Goedkoper, inch erbij. Is wel A-MVA ipv IPS, maar geloof niet dat dat veel uitmaakt?
De LG waar ik ook naar zit te kijken is LG 24MP56HQ Zilver. Is wel 60 Hz en niet 75 Hz zoals sommige monitors hier, maar denk niet dat ik echt een verschil zal merken als casual gamer.

Edit: heb uiteindelijk toch maar 2x die LG besteld. Was net in de aanbieding deze week voor €129 per stuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Azrona op 16-09-2014 18:38 ]

Pagina: 1