Variant desktop-BBG basissysteem

Pagina: 1
Acties:

• Radix84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-05-2025
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Natuurlijk de basis dingen surfen, mailen en tekstverwerken.
Daar naast nog het kijken van films/series/programma's in full HD.
Qua gamen hoogstens een potje FIFA.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 300 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast muis, toetsenbord en speakers niets speciaals.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis voor een systeem. Vandaar dat ik ook het desktop-BBG basissysteem van september 2014 als uitgangspunt heb genomen. Heb het idee dat die producten wel van een goede prijs/kwaliteit zijn en volgens mij voldoet het systeem wel aan mijn eisen. Heb alleen een paar wijzigingen gedaan en vraag me dus af of die goed/verstandig zijn (of kan ik beter een heel ander systeem aanschaffen?) :P

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maakt niets uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang ik er de komende 5 jaar de dingen mee kan doen die ik wil, dan vind ik het prima.

Ga je overklokken?
Nee

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-6600K Boxed€ 80,01€ 80,01
1MSI A78M-E45€ 46,-€ 46,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 46,50€ 46,50
1Sharkoon MA-A1000€ 29,-€ 29,-
1Crucial BLT4G3D1869DT1TX0CEU€ 41,14€ 41,14
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,-€ 13,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 285,60
  • Heb de SSD dus vervangen door een gewone HD. Meer opslagcapaciteit voor minder geld en heb niet echt het idee dat een SSD een must is voor mij.
  • Heb 4gb geheugen ipv 8gb. Zit nog te twijfelen om meteen maar die 8gb er in te doen.
  • Tot slot maakt de behuizing mij niet zoveel uit, maar zoveel valt daar verder niet op te besparen lijkt mij. Zelfde geldt voor de dvd brander en ook de voeding heb ik daarom maar overgenomen.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

4GB RAM is voldoende, een SSD is juist in een budget systeem interessant. Je systeem voelt zo vele malen sneller aan, dus dat is echt een aanrader.

Kast zou ik even vervangen door een beter exemplaar met stoffilters en cablemanagement:
pricewatch: Cooler Master N200 Closed

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-03 13:28

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Geloof me, een SSD wil je..

Ook al is het maar een kleintje puur voor je OS, je browser en enkele lichte basisprogramma's.
De SSD is het beste wat de pc is overkomen in de afgelopen jaren. Je 300 euro pc voelt ineens niks niet minder aan dan een 1500 euro pc bij simpele taken (gamen uitgezonderd).

Je zult versteld staan (ik krijg de indruk dat je nog geen ervaringen hebt met SSD's) over de mooie wereld van SSD's en wat deze met je systeem kunnen doen.