Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseballnuts
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Moto G 16 GB aangeschaft. Alles werkt goed, behalve het WiFi op school (thuis doet het wifi het wel gewoon). Als ik probeer met het netwerk te verbinden, krijg ik een Authentication Problem. Ik heb al op andere forums gekeken, maar ik kon niks vinden. Weet iemand een oplossing? Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 16-09-2014 09:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je geeft veel te weinig informatie. Hoe maak je precies verbinding en wat heb je al geprobeerd om het probleem op te lossen? Met "ik kon niks vinden" kunnen wij ook niets. Graag wat meer eigen initiatief.

Ik heb overigens je screenshot verwijderd, want die neemt onnodig veel ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 15:20
'Authentication Problem' duidt op het verkeerd invoeren van de key of login-gegevens.
Maar om dat te kunnen bepalen geef je inderdaad wel erg weinig info. Hoe log je in bij het netwerk? Via WPA/WPA2? Dan zal je een key moeten ingeven. Of is het een open netwerk en dien je daarna via de browser nog te authenticeren?

Ik heb een Moto G en geen problemen met welk Wifi-netwerk dan ook. Ook andere gebruikers nog nooit gehoord over enig probleem met connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 912305

Hallo mijn zoon had ook last met inloggen op het wifinetwerk op school. Veel scholen werken met eduroam.

De instellingen daarvoor:
- kies het wifinetwerk
- eap methode : peap
- fase 2 verificatie : geen
- ca certificaat : niet gespecificeerd
- gebruikerscertificaat : niet gespecificeerd
- vervolgens identiteit en wachtwoord invullen
- verbinden ;

En klaar :)

Voor de zoekfuntie: motorola g4 wifi school

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 912305 op 22-04-2017 08:10 ]