BE6-II + Celeron466 overklokken tot ???--> hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-09 11:05

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met het overklokken van een celeron 466 op een abit be6-II mobo?
Ik heb het volgende: FSB=75 x 7 = 525 MHz
CPU core= 1,70 en I/O = 3,30

Dit werkt goed, uiteraard wil ik dit nog hoger krijgen. Ik heb 1 x 128 Mb SDRAM (100 MHz) en 1 x 64 Mb SDRAM (66 MHz), maakt dit nog uit?
Iemand enig idee tot hoever ik kan gaan?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Dan kan je beter over stappen op peltier of peltier met waterkoeling, dan worden de snelheden veel hoger als het goed is

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

In principe zijn de meeste celeron 466 nog wel ietsje hoger te krijgen. De 64 Mb 66 Mhz SDram kan echter voor problemen zorge, ik heb daar ook nog 2 reepjes van liggen, ze werkten prima tot ongeveer 80 Mhz., daarboven wilden ze echt niet meer ....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:54

Animal_X

Rodin

Nee man meteen peltier+waterkoeling hoeft niet beslist (mischien een beetje veel als Newbie)

Gewoon in kleine stapjes proberen tot hoever hij niet meer stabiel is en dan 1 stapje terrug.

Greetz Animal_X

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
je hebt al mazzel dattie op 75 mhz draait vaak wil dat ook al niet. maar met joun mobo kun je met 1 mhz verdergaan. als je com vastloopt moet je de dividers even veranderen (2/3 AGP, 1/3 PCI) mischien moet je voltage ook nog wat opschroeve maar dit gaat denk ik niet lukke zonder extra koeling

Verwijderd

JA helaas meer zit er denk ik niet in voor je zonder extreme koeling. Anders moet je hem op 83mhz gaan draaien (de eerste stap naar 75mhz op een be6-2). Ik denk niet dat ie dat gaat trekken. Misschien ff je bios flashen, staat je io-voltage ook gelijk op 3.5 volt standaard. trouwens 1.7 volt voor een celeron 466 is wel heel weinig (2volt).
mzzl
Pagina: 1