Suizende pc boxen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:37
Sinds enkele maanden suizen mijn pc boxen als ze aan staan. Het betreft een Creative THX T20 set. Ook als ik de plug uit mijn laptop trek blijven ze suizen. Na verloop van tijd wordt het iets minder maar het blijft altijd. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Eksit

Anoniem: 621393

Hoor je echt iets van ruis? Dan kan het zijn dat een dichtbijzijnd apparaat dit veroorzaakt.
Kabels ook al nagelopen dat deze niet in contact zijn met apparaten?

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:37
Ja het zijn echt de speakers. Het is zo luid dat je de bron echt wel kan horen. En als ze uit staan is het geluit ook weg. De contacten zijn ook goed.

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 621393

Dat is appart, Heb je er nog garantie op? dan zou ik er even mee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 22:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Wat melvin bedoeld, een dichtbijzijnd apparaat kan de ruis veroorzaken in de boxen. Bijvoorbeeld door machnetische straling/velden. Heb je geprobeerd de boxenset in een andere ruimte aan te sluiten?

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:47

BCC

PC geaard?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-07 22:22
Speakers aangesloten op een geaard stopcontact?

Speakers doen het ook zonder (aux?) kabel aangesloten?

Andere geluidskaart geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Dit soort setjes (plastic of hout) kunnen en hoeven niet zijn geaard. En hij gaf al aan zonder plug ruizen ze ook

Gaat de suis ook met je volume mee? Misschien stof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 707768

Beste mensen,

Ik ben verantwoordelijke voor ICT-klasaccommodatie in een talenschool en wij hebben een aantal AUDAC speakers geïnstalleerd. Deze zijn met een Jack to Jack verbonden met de lessenaar.

Het idee is dat collega's de laptop kunnen inpluggen op de boxen om zo de audio te voorzien.
Bij het uittrekken van de plug of bij het uitvallen van de laptop beginnen de boxen te zoemen en te piepen.

Wanneer we een losse opstelling doen met bijgeleverde korte kabels in een andere ruimte blijft dit probleem bestaan. Wij vroegen ons af hoe we dit kunnen oplossen?

Een volumergelaar plaatsen? Andere kabels? Een muurplugin met Phantom Power? ...

Hopelijk kunnen jullie mij hierin adviseren want audio is nu net niet mijn sterkst punt. en de collega's en cursisten met gevoelige oren worden letterlijk horendul van het gepiep ;-)

Alvast bedankt!

Dieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 707768

Oh ja, het gaat om Audac type LX503 MKIIB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:38
Je ontvangt geen Radio signaal? heb het ook eens gehad met een speaker setje, dan weken geen last van, en dan ineens is het weer terug e.d.
Pagina: 1