Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Beste luitjes,

Graag gooi ik het volgende in de groep, want ik kom er even niet meer uit, misschien hebben jullie ideeën. De situatie is als volgt;

Ik heb een Sony TV met een Google Chromecast HDMI-dongle en een Nexus 5 telefoon. Deze werkte prima met elkaar (youtube, netflix, etc.) tot voorkort. Ik heb een home cinema set van LG (BH7240C) aangeschaft en deze stoort op de een of andere manier met de werking van Netflix op de Chromecast.

Wanneer ik nu iets op Netflix wil bekijken via de Chromecast staan er op de Netflix app nu twee keuzes waarop ik kan afspelen, namelijk de Sony TV (zoals altijd) plus de LG-HTS. Wanneer ik de Sony TV kies, komt er op de TV wel netjes de Netflix app te staan en zegt 'Klaar om te casten'. Zodra ik iets kies om af te spelen zegt zowel mijn telefoon als Chromecast: "Deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld. Probeer het later opnieuw of selecteer een andere titel."

Als ik de LG-HTS kies, werkt het wel (maar dan dus via mijn LG setje, en niet via Chromecast). Ik kan dus wel gewoon kijken, maar het irriteert me dat het niet meer werkt als voorheen (en dat ik niet snap waarom). Wat het nog vreemder maakt is dat Youtube en bijvoorbeeld het casten van mijn scherm wel nog gewoon prima werkt via de Chromecast.

Ik heb de Netflix app bijgewerkt tot de laatste versie, de Chromecast opnieuw opgestart en terug naar de fabrieksinstellingen gezet, allen zonder effect. Op de LG set kan ik geen optie vinden dit uit te zetten.

Ik weet ff niet meer waaraan te denken :)

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Edit. Tis al opgelost.

Chromecast resetten door middel van het knopje op de chromecast ingedrukt te houden.
OPnieuw alles instellen en je netwerk opnieuw toevoegen.

gewoon de standaard stappen dus.

Dan doet ie het weer. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Alcje op 23-09-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb ook een chromecast gekocht. Eigenlijk alleen om makkelijk en goedkoop netflix te kijken. Just dat werkt niet. Zonder foutmeldingen.

Om te beginnen, youtube casten werkt probleemloos met goede kwaliteit.

Als ik op mijn iphone in de netflix app het cast icoontje aanklik en mijn chromecast selecteer start de chromecast de netflix app met de melding "klaar om te casten".
Als ik vervolgens een filmpje afspeel geeft mijn iphone "casten naar <chromecastnaam>.." gedrurende 1-2 seconden, de melding gaat dan weer weg. Op mijn tv staat nog steeds dezelfde melding. Geen foutmelding, niks. Als ik cast vanaf de laptop wordt ik naar de chromecast homepage geredirect.

Met wat googlen kan ik wel meer mensen met dit probleem vinden, maar geen oplossingen. Iemand een idee?

Wat al geprobeerd:
- Chromecast compleet opnieuw instellen (meerdere malen)
- casten vanaf ander apparaat (zelfde)
- router reset
- ander wifi type (N-only, NG, BG etc)

Extreem frustrerend. Ben er al uren mee bezig.

[ Voor 12% gewijzigd door THIJZEL op 01-01-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wousie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb sinds een week een Chromecast. Deze werkte 5 dagen goed. In de verschillende apps had ik netjes een casticoontje. Sinds gisteren kan ik vanuit de youtubeapp nog wel goed casten, maar niet meer vanuit mijn Netflix app. Vreemdste vind ik nog wel dat ik vanuit de chromecast app als ik apparaten wil bekijken, netjes de chromecast zie staan, maar als ik de backdroptab bekijk, kan J niets vinden. Graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 611920

Ik heb dit probleem opgelost door de Guest Mode van de Chromecast uit te schakelen. Het lijkt er op dat als die aan staat er een extea WIFI signaal wordt uitgezonden op hetzelfde kanaal als je eigen router. Guest Mode uit en dit "spooksignaal" is ook weg. Voorlopig werkt het weer. Fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Anoniem: 611920 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:49:
Ik heb dit probleem opgelost door de Guest Mode van de Chromecast uit te schakelen. Het lijkt er op dat als die aan staat er een extea WIFI signaal wordt uitgezonden op hetzelfde kanaal als je eigen router. Guest Mode uit en dit "spooksignaal" is ook weg. Voorlopig werkt het weer. Fingers crossed...
Je weet dat dit is gepost in september 2014 ?
Pagina: 1