Lima ervaringen topic: geschikte Dropbox vervanger?

Pagina: 1
Acties:

• Sn0zz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2025

Sn0zz

Wait... what!?

Topicstarter
Hallo, ik ben een grote fan van de gebruikersvriendelijkheid van Dropbox. Het is makkelijk toegankelijk en synchroniseert simpel en zonder omkijken. Wat minder prettig is, is het feit dat je data 'ergens' in de cloud staat waarvan je niet precies weet waar.

Lima (Kickstarter pagina) belooft ongeveer dezelfde functionaliteit, maar dan in eigen beheer.
Een NAS is natuurlijk ook een prima alternatief, maar daar komt net wat meer beheer bij kijken. Ik ben niet vies van een beetje tweaken, maar ben geen harcore tweaker, en de simpelheid van het Lima concept spreekt me wel aan. Ik vraag me alleen wel af waar de nadelen in zitten. Zo claimt Lima dat je 'overal dezelfde bestandsstructuur' krijgt op alle devices die je aansluit, maar hoe werkt dat in de praktijk? Krijgen je pc en Mac opeens een identieke filestructuur? Kan me haast niet voorstellen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7606139/Lima-devices.jpg

De Lima Kickstarter is gelukt en eind 2013 is de eerste batch geproduceer. Er worden nu nog beta tests uitgevoerd (zie ook het blog). Tweakers zou Tweakers niet zijn als er niet al Tweakers zijn die de Lima geprobeerd hebben, maar ik kan ze in de forums niet vinden. Dus:

Wie heeft er ervaring met de Lima? Is dit inderdaad zo simpel als ze je willen laten geloven? Wat zijn de voor- en nadelen?

[ Voor 17% gewijzigd door Sn0zz op 16-09-2014 09:18 ]

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Goed topic, wellicht dat dit nog even een toevoeging is:

https://www.kickstarter.c...the-brain-of-your-devices

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Hmm meer dan een jaar oud deze topic. Lijkt me wel de juiste plek om mijn vraag in te zetten.

Ik heb namelijk ook een lima. Installeren gaf erg veel problemen. Vrij laggy bij mij.
En ik zag op de website staan:

Power user - Open ports on your router
You should authorize all ports to 54.93.170.155 and 54.93.130.25 (TCP outbound) and port 123 to anywhere.
You should also forward port 25211 inbound to the Lima if possible (and if your router does not have UPnP IGD). This will allow direct traffic from devices outside your network (otherwise it will go through our relay server, which is slower).

Nou wil ik dat eens proberen op mijn ziggo-cisco-router, maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik dit moet instellen.
Nou zal deze vraag wellicht ergens anders moeten maar omdat misschien meer users hier last van hebben wil ik het hier maar eens proberen.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• sh1nigami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik had wel meer verwacht te vinden over lima op tweakers. Ik zag ze pas met 20% korting vanwege halloween maar werkt het nu een beetje goed? Ben nog geen reviews tegen gekomen 8)7