Wat voor GPU is dit (en is het überhaupt een GPU)?

Pagina: 1
Acties:

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik zit even in de rats. Wil een laptopje aanschaffen (een Lenovo Thinkpad L440), en ben bij het samenstellen tegen een eigenaardigheid opgelopen. Onder graphics kan ik namelijk voor de volgende optie kiezen;

"L440NV 1GB N-vproTPM NO Express Card"

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e8rRAkD.png

De andere optie is gewoon een Intel HD 4600. Nu heb ik even wat gegoogled, alleen er valt vrijwel niks over deze optie te vinden. Je komt een aantal fora tegen met mensen met dezelfde vraag, en voor de rest uitsluitend hits op Lenovo.com, en daar valt er ook niks extra's te vinden. Wel staat er in de beschrijving het volgende; "Tot NVIDIA® GeForce® N14M-GE GT 720M discrete graphics (optioneel)", maar ik krijg eigenlijk het idee dat dit een foutje is, aangezien het bij het grotere broertje van deze laptop (Thinkpad L540) niet staat en je het ook nergens kan configureren. Kan iemand opklaren wat dit nou eigenlijk is?

Hartelijk dank!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

http://www.notebookcheck....orce-GT-720M.90247.0.html

Wel het is een 20je, aka een entrylevel GPU. Soms hebben deze eigen geheugen soms stelen ze van het systeem.

Tja wat kan ik zetten een 720 is erg goedkoop dus technisch is het mogelijk dat ze het aanbieden als optie. Of het handig is, hangt eraf, hoeveel sneller het is als een Intel 4600. En dat is het grote probleem in hoevere is het sneller dan de GPU in de CPU zelf. Waarschijnlijk is het maar weinig verschil.

Intel grafische processor zijn perfect voor het kijken van een filmpje of een hele oude game. Maar voor meer dan dat heb je echt wel iets nodig. Dus hier wat linkjes voor je. 720 blijft een 720 het blijft langzaam en het blijft een goedkope chipset. MAAR wel sneller als een Intel GPU.

http://www.techpowerup.com/gpudb/1953/hd-graphics-4600.html < Intel 7's performance
http://www.techpowerup.com/gpudb/2379/geforce-gt-720a.html < De kaart die je kan kopen

De vraag of je ook de chip op deze laptop kan kijken? Misschien een emailtje waard naar Lenova hierover. Als dit niet mogelijk is dan tja.

[ Voor 34% gewijzigd door swampy op 15-09-2014 21:05 ]

There is no place like ::1

• Thomas
  • Niet online
Ging me meer om of die 720m ook echt in deze laptop zat, maar alsnog bedankt. Zal inderdaad een mailtje sturen.

E: God wat naar, Lenovo kan je alleen telefonisch bereiken 8)7 .

[ Voor 23% gewijzigd door Thomas op 15-09-2014 21:45 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Thomasx4 schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:38:
Ging me meer om of die 720m ook echt in deze laptop zat, maar alsnog bedankt. Zal inderdaad een mailtje sturen.

E: God wat naar, Lenovo kan je alleen telefonisch bereiken 8)7 .
Als hij zonder goedkoper is dan zou ik daarvoor gaan. Die kaart is net zo snel als die Intel integrated graphics :P.

• Thomas
  • Niet online
Nét wat sneller, ga straks even bellen om uit te vogelen wat het nou is... Denk inderdaad niet dat het de meerprijs waard is, ga eens uitzoeken of er nog enigszins verschil zit in prestaties, en of het nut heeft voor mijn doeleinden.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Het weglaten van die gpu zorgt er ook gewoon voor dat je systeem zuiniger (en koeler) is. Zelfs idle zal die Fermi chip (jaja, het is GF... rebranded meuk dus) wel wat verbruik hebben.

Bottom line: niet inbouwen, zelfs al is het een tientje verschil denk ik dat de meerwaarde beperkt is en de nadelen zijn evident.

[ Voor 42% gewijzigd door Vayra op 17-09-2014 14:14 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Thomas
  • Niet online
Zat daar inderdaad ook aan te denken, hecht meer waarde aan de batterijduur dan een GPU die misschien 10% sneller is. Laat hem inderdaad lekker links liggen.
Pagina: 1