Toon posts:

iphone 4s contacten exporteren zonder touchscreen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal zal eerst even een beetje uitweiden over mijzelf omdat ik nooit echt actief ben in deze hoek van de GoT.

Ik zit namelijk met een probleem, mijn opdrachtgever vond/vind het een handig besluit om het hele personeelsbestand een iphone te geven terwijl we allemaal redelijk fysiek werk doen.
Ik werk namelijk in de evenementen wereld. wij klimmen dus heel veel en lopen ook met regelmaat met bijvoorbeeld een kist tegen ons aan.
wat voor je telefoon nooit bevordelijk is.

Nu heb ik mijn iphone4s 6m naar beneden laten vallen en wonder boven wonder zat er alleen een gigantische ster in mijn ruit.verder deed alles het nog.
dus ook de lcd en het touchscreen gedeelte.

Uit china een raampje laten komen want vond mezelf wel een tweaker en gewoon verwarmen lcd schoonmaken en nieuwe erop klonk niet zo ingewikkeld.
ware het niet dat ik niet genoeg geduld had en te grondig de glassplinters van mijn lcd haalde die hierdoor brak. want ook de lcd word natuurlijk zwakker als hij heet is.

En omdat mijn iphone al uit elkaar lag met duizend schroefjes ben ik dus heel gauw een complete digitizer ergens op gaan snorren om die er weer in te steken.

Al met al, alles dicht zag er super netjes uit iphone start op...... en ik kon mijn scherm maar niet unlocken.
Waarschijnlijk met de inbouw dus de flatcable beschadigd waardoor de touch gedeelte niet meer werkt.

Nu krijgen we volgende maand ergens nieuwe iphones dus nog meer geld investeren in repareren zie ik niet zitten. het enige nadeel is dat ik mijn contacten kwijt ben.
Met mijn ubuntu computer kom ik ver genoeg in mijn iphone dat ik de muziek en foto's eraf kan halen maar contacten of vcards vind ik niet.

heeft hier iemand een workaround voor? zonder dat het mij nog meer geld gaat kosten?
het grootste probleem is dat je niks kan authorizeren zonder touchscreen, want normaliter vraagt de iphone dus of ik de computer vertrouw, als ik dat dan doe kreeg ik full acces (voor zover mogelijk bij apple)

kortom HELP, en alvast bedankt voor jullie reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melis89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
werden je contacten automatisch gesynced met iCloud? dan kun je met je apple-id inloggen op iCloud.com, daar staan al je contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:09

R J

Melis89 schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:14:
werden je contacten automatisch gesynced met iCloud? dan kun je met je apple-id inloggen op iCloud.com, daar staan al je contacten
Dat was mijn eerste gedachte ook. Maar ik weet niet of dat (default) aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nop. ik heb met google de boel 2 jaar geleden geimporteerd en ging er van uit dat alles gesynced werd zoals al mijn andere apparaten.
Vond het dus niet nodig om een icloud account aan te maken omdat ik het toch niet ging gebruiken....(sillyme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Er wordt toch heel duidelijk aangegeven dat het om een iPhone gaat.. Sorry! :)

[ Voor 3% gewijzigd door EG Mike op 15-09-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09 18:12
pryth schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:50:
[...]

Er wordt toch heel duidelijk aangegeven dat het om een iPhone gaat..
Hij zegt toch dat hij zijn contacten met Google heeft gesynchroniseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Oh oeps, die reactie zag ik over 't hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waar zit je? Ik heb nog wel een complete iPhone 4S Black LCD+Digi assembly liggen. Als je in de buurt bent kan je snel bij je data.

Contacten kan je alleen met iTunes of via een iPhone backup er uit halen, dus dan moet je even dualbooten of een VM opstarten met Mac OS X of Windows. Daarnaast kan je daar by default alleen maar bij als je iPhone niet gelockt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He ik woon in hendrik ido ambacht bij Rotterdam, maar ben dus niet met google gesynced dat deed/doet de iphone niet. dus alle telefoonnummers van na de import ben ik kwijt.
En dat zijn er een hoop blijkt nu.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik totaal geen kaas heb gegeten van telefoons unlocken enz. en ben ik ook nog eens een windows/linux gebruiker. wat het geheel lastiger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
De iPhone is niet te unlocken zonder touchscreen zodra de lockcode actief is. Het flashgeheugen met gebruikersdata is op dat punt ook nog met vrij goede versleuteling onbruikbaar dus je kan het ook niet 'hacken' of iets dergelijks. Als je ooit met een computer met iTunes gesynct geweest bent is er nog wel een syncbag met computer-specifieke keys opgeslagen, maar dan moet je dus wel bij die computer kunnen.

Je kan ook via een gekoppeld bluetooth toetsenbord unlocken. Maar dan moet die al wel gekoppeld zijn, want koppelen moet ook via touchscreen. Laatste optie is via een USB adapter een powered USB hub aansluiten en daar een USB toetsenbord op aansluiten, iOS herkent dat ook, en ook daar kan je dan mee unlocken. Heb je wel een 30pin-naar USB female adapter voor nodig (bekend onder de naam foto adapter).

Al met al is je beste optie nog het vervangen van je LCD+Digi assembly. Ik zit zelf in Overijssel, dus dat is niet even vlug te regelen, hoewel de post misschien een optie is, of als je van heen en weer rijden houdt... maar in zo'n geval kan je misschien beter even een PM sturen. Naar een lokale zaak gaan en daar je LCD+Digi laten vervangen kan natuurlijk ook. Of als je het aandurft kan je ook gewoon binnen NL een dealer vinden die je er een op stuurt en dan kan je het nog een keer zelf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik waardeer je aanbod enorm, maar dat word idd teveel moeite.
En het klinkt triest, maar heb er nu al teveel geld inzitten en vind nog een x 30 tot 60 euro voor een nieuw scherm teveel geld.

zoals gezegd krijg volgend maand een nieuwe.

Het toetsenbord met usb converter klinkt als een goed idee, maar hoe doe je dan de 'swype' van links naar rechts om je scherm te unlocken?
zo'n converter kost me 5 euro ofzo uit china dus das nog te behappen.
Als ik eenmaal weer in mijn telefoon kan, kan ik me wel weer redden, exporteren als vcard en importeren in google is dan waarschijnlijk de allersnelste manier voor mij.

in ieder geval bedankt voor je aanbod en je ideeen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Swipen hoeft niet, numeriek invoeren is voldoende, daarna kan je er via USB bij met een data kabel. Is wel beperkt tot 4-cijferige numerieke codes, om een of andere reden zijn langere codes of alfanumerieke codes weer met swipe-verplichting in het OS opgenomen.

Als kleur je niet uitmaakt mag je de witte 4s assembly voor 10 euro wel overnemen, die ligt nu al een maand stof te happen terwijl er al weer 30 zwarte de deur uit zijn gegaan op herstelde iPhones. Is bijna-OEM-kwaliteit. Zwarte gaat voor 23 euro ps. weg.

Link naar iPhone USB constructie: http://9to5mac.com/2014/0...able-with-this-easy-hack/

Die is dan wel voor Ethernet, maar daar kan je dus prima HID devices op aansluiten. Muizen doen niks, maar toetsenborden wel.

[ Voor 20% gewijzigd door johnkeates op 16-09-2014 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er komt een usb verloopje aan as we speak. ik probeer het even uit. had geen code op mijn iphone alleen de unlock'swipe' balk. dus ben benieuwd hoe dat werkt.
Iig bedankt voor je info en hulp. mocht het echt niet lukken vind ik een tientje idd ook nog wel overkomelijk. is dit dan en lcd en touch en glasplaat? ik heb veel gezocht maar zo goedkoop vond ik ze nergens.
Pagina: 1