Windows 8.1 herkent HDD niet

Pagina: 1
Acties:

• lennart.reij
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-05-2025
Beste mensen,

Ik heb recent mijn eerste pc in elkaar gezet. Alles is nieuw uit de doos mijn kast in gegaan. Maar het probleem is nu dat mijn HDD niet te vinden is op mijn besturingssysteem.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals de instellingen veranderen van AHCI naar IDE maar ook dat heeft niet geholpen. Hij is niet te vinden in mijn apparatenbeheer of mijn schrijfbeheer. Ik heb mijn HDD SATA er opnieuw ingestopt en in de SATA 2 port gestopt van mijn moederbord. Ik heb ook al in mijn BIOS gekeken en daar is hij (gek genoeg) wel te vinden. Ik draai Windows op mijn SSD.

Mijn build ziet er als volgt uit:
AMD FX-6300 Black Edition (processor)
ASRock 970 Pro3 R2.0 (moederbord)
MSI Radeon R9 270X GAMING 2G (videokaart)
Seagate Desktop HDD, 1TB (HDD)
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU (werkgeheugen)
Crucial MX100 256GB (SSD)

Helaas weet ik er zelf niet heel veel van dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen en begeleiden :) .

Met vriendelijke groet
Lennart

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je moet de schijf eerst aanmelden. Dat doe je in schijfbeheer, rechts eropklikken

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-01 17:09

garriej

Ik las ondertieten.

Wat hierboven ook al staat. even formatteren en een driveletter geven in schijfbeheer.

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11-2025

Gertjuhjan

Software Engineer

Is het geen master-slave probleem, of bestaat dat niet meer met SSD's?

Xbox: Gulpener88

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Master slave is echt iets uit het IDE-tijdperk :-).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11-2025

Gertjuhjan

Software Engineer

MsG schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:59:
Master slave is echt iets uit het IDE-tijdperk :-).
Vandaar mijn vraag:P Ben er al te lang niet meer mee bezig geweest. Heb zelf naast een SSD en SATA-HDD nog steeds een IDE HDD en IDE DVD-brander erin zitten.

Xbox: Gulpener88

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
De schijf wordt wel gezien door het BIOS maar niet door schijfbeheer of apparaatbeheer in Windows, dus het lijkt geen format/driveletter probleem te zijn. Ik zou met een Linux of Gparted live CD/USB opstarten en kijken of de schijf zich dan wel laat zien.

• lennart.reij
Het is inderdaad zoals noguru zegt geen format/driveletter probleem.

"Ik zou met een Linux of Gparted live CD/USB opstarten en kijken of de schijf zich dan wel laat zien."
kan je daar misschien iets meer uitleg over geven. Weet niet wat het is.

Bedankt voor de snelle reacties

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Gparted:

http://gparted.org/download.php

Hier kan je een iso downloaden en deze brand je op een CD of een USb stick. Dan kan je hiervan opstarten in een omgeving die los staat van Windows. Zie de site voor meer info.

Als je dan je drive nog niet ziet dan ligt het dus niet aan Windows en heb je waarschijnlijk een hardware probleem. Ik heb, heel lang geleden in het IDE tijdperk, ook wel eens een schijf gehad die wel in het BIOS zichtbaar was maar verder kaduuk bleek te zijn.

• lennart.reij
dankjewel ik ga het proberen!!
Pagina: 1