Hoi Tweakers,
Ik ben bezig een app te ontwikkelen in Laravel 4, dat gaat erg goed(werk er voor het eerst mee), maar loop nu tegen iets onverklaarbaars aan.
Ik heb een user tabel, met daar in (alleen even de velden die van toepassing zijn) : username, password, active (1 of 0), created_at & updated_at
In de registratie module doe ik dit bij het post :
Prima, hij maakt de user aan en zet active op 0. Maar na 2 seconden is active opeens op 1 gesprongen.......
Als ik het e-mail stuk uitzet gebeurt dit onverklaarbare gedrag niet. Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken en hoe ik het moet fixen? Ik zoek me rot maar kan het niet vinden...
Ik ben bezig een app te ontwikkelen in Laravel 4, dat gaat erg goed(werk er voor het eerst mee), maar loop nu tegen iets onverklaarbaars aan.
Ik heb een user tabel, met daar in (alleen even de velden die van toepassing zijn) : username, password, active (1 of 0), created_at & updated_at
In de registratie module doe ik dit bij het post :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| $username = Input::get('username'); $password = Input::get('password'); $password = Hash::make($password); $email = Input::get('email'); $key = str_random(40); $user = new User; $user->username = $username; $user->password = $password; $user->activationKey = $key; $user->email = $email; $user->active = 0; $user->save(); //Send email $data = array('username' => $username, 'email' => $email, 'key' => $key); Mail::send('emails.registration', $data, function($message) { $message->from('info@website.nl', 'website'); $message->to(Input::get('email'), Input::get('username'))->subject('Activeren website.nl account!'); }); |
Prima, hij maakt de user aan en zet active op 0. Maar na 2 seconden is active opeens op 1 gesprongen.......
Als ik het e-mail stuk uitzet gebeurt dit onverklaarbare gedrag niet. Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken en hoe ik het moet fixen? Ik zoek me rot maar kan het niet vinden...
[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 15-09-2014 15:10 . Reden: Komaan; je loopt hier toch lang genoeg rond om [code] tags te kunnen gebruiken, niet? ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer