Ik ben op zoek naar de meest geschikte combinatie van componenten voor een systeem dat puur en alleen dienst gaat doen voor video editing. Vandaar 'dedicated' in de titel. Ik weet normaal gesproken hoe ik een goede game-pc in elkaar zet, maar weet niet of ik bij video montage op dezelfde dingen moet letten. Ik weet bijvoorbeeld niet precies hoe belangrijk de grafische kaart is ten opzichte van de CPU.
Dus ik heb jullie hulp nodig
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het enige waar de computer gebruikt voor gaat worden is Video Editen. Er wordt gebruik gemaakt van Adobe Premiere Pro.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max is 1000 euro inc. Richtprijs is 900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
None, alles moet er nieuw in, zoals beeldscherm, toetsenbord+muis, opslag...
Software is wel al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Meer cores is meer beter, denk ik. Zoals ik al zei weet ik niet in welke mate een grafische kaart van belang is bij video editing, maar er worden geen games op de pc gespeeld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor AMD/Intel of AMD/Nvidea. Voor de rest heb ik persoonlijk slechte ervaringen met de 'military class' moederborden van MSI. Tot tweemaal toe kapotte MOSFETs zonder over te klokken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer hoeft niet zuinig te zijn, noch stil. Formaat en uiterlijk kast is niet belangrijk en er hoeft ook niet per se ruimte te zijn voor cable management. Er zijn geen eigenlijk geen eisen/wensen.
Audio is uiteraard wel een beetje belangrijk, maar 'video-edit-snelheid' heeft prioriteit.
Ga je overklokken?
nee
Zelf heb ik al onderstaand lijstje, maar niets staat vast en er moet nog 50 (liefst 150) euro vanaf.
Dus ik heb jullie hulp nodig
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het enige waar de computer gebruikt voor gaat worden is Video Editen. Er wordt gebruik gemaakt van Adobe Premiere Pro.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max is 1000 euro inc. Richtprijs is 900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
None, alles moet er nieuw in, zoals beeldscherm, toetsenbord+muis, opslag...
Software is wel al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Meer cores is meer beter, denk ik. Zoals ik al zei weet ik niet in welke mate een grafische kaart van belang is bij video editing, maar er worden geen games op de pc gespeeld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor AMD/Intel of AMD/Nvidea. Voor de rest heb ik persoonlijk slechte ervaringen met de 'military class' moederborden van MSI. Tot tweemaal toe kapotte MOSFETs zonder over te klokken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer hoeft niet zuinig te zijn, noch stil. Formaat en uiterlijk kast is niet belangrijk en er hoeft ook niet per se ruimte te zijn voor cable management. Er zijn geen eigenlijk geen eisen/wensen.
Audio is uiteraard wel een beetje belangrijk, maar 'video-edit-snelheid' heeft prioriteit.
Ga je overklokken?
nee
Zelf heb ik al onderstaand lijstje, maar niets staat vast en er moet nog 50 (liefst 150) euro vanaf.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 294,89 | € 294,89 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 2 | WD Green WD10EZRX | € 47,50 | € 95,- |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 145,50 | € 145,50 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 29,60 | € 29,60 |
| 1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 8,95 | € 8,95 |
| 1 | Logitech RX250 (Zwart) | € 6,32 | € 6,32 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 72,95 | € 72,95 |