Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dunne powerhouse van max 2000 euro.

Pagina: 1
Acties:

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11 00:06
Hi.

Ik ben op zoek naar een Windows, ultra dunne laptop met een i7, met liefst een dunne, stylish design en een SSD is een must. Geen Mac.
Ik dacht eerst aan de Samsung Ativ book 9 plus of 2014 edition, maar deze zijn nergens te vinden. Samsung gaat ook uit de Nederlandse markt, wat lastig zou kunnen zijn voor drivers en support.

Vervolgens dacht ik aan de Lenovo Yoga pro 2, maar de bezels zijn best dik. Ik denk dat het nu de Asus Zenbook UX301LA (Infinity) wordt, die letterlijk alles heeft, behalve de resolutie. Het mist namelijk de 3200 x 1800 die je van de Samsung kan krijgen.

Is de UX301LA het beste wat Asus nu heeft? Is de UX305 met de Core M die net aangekondigd is een "minder" product met een wat trager cpu? Zijn er andere vergelijkbare laptops?

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03:42
Dell XPS15?

• blue13x
Dell is betrouwbaar, maar qua design een beetje niet het mooiste.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

blue13x schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:22:
Dell is betrouwbaar, maar qua design een beetje niet het mooiste.
Dat is relatief natuurlijk, ik vind de dell mooier als de asus die jij linkt. Waarom geen mac? Mooi scherm en geweldig design(mening natuurlijk)

[ Voor 11% gewijzigd door garriej op 15-09-2014 13:26 ]

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-11 10:07
een msi 2pe-212 misschien een mogelijkheid?

• blue13x
garriej schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:25:
[...]

Dat is relatief natuurlijk, ik vind de dell mooier als de asus die jij linkt. Waarom geen mac? Mooi scherm en geweldig design(mening natuurlijk)
Ik wil geen Apple producten en bovendien geen tijd om een nieuwe operating system te gaan leren.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

blue13x schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:28:
geen tijd om een nieuwe operating system te gaan leren.
Dan installeer je er gewoon Windows op.....
De MacbookPros zijn best netjes geprijsd voor de hardware die er in zit. En Windows er op installeren stelt echt niets voor.

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 06:46
Als je meer hulp wilt, hebben we denk ik meer informatie nodig. Wat is je gebruiksdoel? Is batterijduur, of juist kracht belangrijk? Wil je liever een ultradun systeem, of iets wat je zelf kan aanpassen?

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat de Macbook pro een goede keuze zou zijn, simpelweg vanwege de niet-windows toetsenbordlayout. Daar kan ik me mateloos aan ergeren. Maar het is wat je gewend bent.

Zelf ben ik in de hogere prijsklassen snel voor HP EliteBooks. De EliteBook 840 G1 is niet heel dun (maar veel dunner en je gaat de VGA uit en de netwerkaansluiting missen), maar heeft wel alles goed op orde (CPU en GPU kracht, uitbreidbaar, goed scherm etc.)

Wil je een maatje dunner en strakker, dan kan je voor één van de EliteBook Folio's gaan. Die hebben netwerk en VGA via een proprietaire uitgang met verloopstukje, zijn minder uitbreidbaar, maar wel dunner en nog steeds erg krachtig.

[ Voor 14% gewijzigd door Niet Henk op 15-09-2014 14:02 ]

Verwijderd

Dell Precision M3800 komt met het 3200 x 1800 pixels scherm: http://www.dell.com/nl/be...sion-m3800-workstation/fs

• blue13x
Niet Henk schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:58:
Als je meer hulp wilt, hebben we denk ik meer informatie nodig. Wat is je gebruiksdoel? Is batterijduur, of juist kracht belangrijk? Wil je liever een ultradun systeem, of iets wat je zelf kan aanpassen?

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat de Macbook pro een goede keuze zou zijn, simpelweg vanwege de niet-windows toetsenbordlayout. Daar kan ik me mateloos aan ergeren. Maar het is wat je gewend bent.

Zelf ben ik in de hogere prijsklassen snel voor HP EliteBooks. De EliteBook 840 G1 is niet heel dun (maar veel dunner en je gaat de VGA uit en de netwerkaansluiting missen), maar heeft wel alles goed op orde (CPU en GPU kracht, uitbreidbaar, goed scherm etc.)

Wil je een maatje dunner en strakker, dan kan je voor één van de EliteBook Folio's gaan. Die hebben netwerk en VGA via een proprietaire uitgang met verloopstukje, zijn minder uitbreidbaar, maar wel dunner en nog steeds erg krachtig.
Idd, absoluut geen mac. Ik ga het voor alles gebruiken, behalve games, daarvoor heb ik een PS4.
Moet zo dun mogelijk zijn, heel belangrijk is een SSD en 3200x1800.

• blue13x
Croga schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:30:
[...]

Dan installeer je er gewoon Windows op.....
De MacbookPros zijn best netjes geprijsd voor de hardware die er in zit. En Windows er op installeren stelt echt niets voor.
geen mac.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:42

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Definieer dun? Is een HP ZBook niet wat voor je? zijn bloedsnelle mooie machines.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Ik mis eigen inzet in dit topic.

• blue13x
mkleinman schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:53:
Definieer dun? Is een HP ZBook niet wat voor je? zijn bloedsnelle mooie machines.
Zenbook, Ativ book 9 dun.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Oftewel een Macbook pro, maar dan niet van Apple ....

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Koop de Zenbook (pricewatch: Asus Zenbook UX301LA-DE022H), die is op dit moment de krachtigste dunne ultrabook achtige laptop en ook krachtiger dan de macbook pro 13 en de genoemde HP modellen (op de ZBook na).

Andere optie is om voor 15 inch te gaan en dan zou ik een van de genoemde Dell modellen kiezen.

Je kan ook wachten op de Broadwell.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op basis van je eisen zijn er in de PW maar 12 modellen die kunnen voldoen.

Heb je nog meer aanvullende eisen? Had even het vragenlijstje ingevuld wat er in het tekstvak stond op het moment dat je een topic aanmaakte. Heb je de vragenlijst gemist dan kun je die hieronder nog een keer vinden, kopiëren en invullen. Wel zo handig wanneer je zaken van andere mensen verlangt.

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

[ Voor 61% gewijzigd door sypie op 15-09-2014 22:35 ]

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-11 10:07
Mijn reactie gemist? Vind je iets van de msi gs60/gs70 2pe heerlijk dun en bloedsnel. Je hoord alleen wel veel lucht blazen als je hard aan het werk gaat al valt het best mee al vind ik zelf

• blue13x
rodebest schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 01:27:
Mijn reactie gemist? Vind je iets van de msi gs60/gs70 2pe heerlijk dun en bloedsnel. Je hoord alleen wel veel lucht blazen als je hard aan het werk gaat al valt het best mee al vind ik zelf
Dat is echt een goeie waar ik niet over heb nagedacht.

• blue13x
Bedankt voor de reacties, ik denk dat de Zenbook UX301LA of de Surface Pro 3 echt zijn wat ik zoek.
Enige probleem zijn Broadwell. Je koopt nu iets en straks heb je weer broadwell. Misschien beter om te wachten?

Klopt het dat Broadwel Y dit jaar uitkomt en Broadwell Core i volgend jaar?
Pagina: 1