Macbook Pro retina 15 (MGXA2N/A) mid 2014 case

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop33
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Hoi allen,

heb toch de gok genomen een macbook aan te schaffen.

Graag wil ik deze zo goed als mogelijk beschermen met een case/cover (geen sleeve), daar mijn vriendin deze ook meesleept naar het werk. Alleen als ik ga googlen zie ik door de bomen het bos niet meer voor wat betreft typenummers. Veel dingen die ik zie zijn voor de 2012 en 2013 varianten.

Enige wat ik tegen kwam was van het merk Speck, die blijkbaar ook je Mbp beschadigt, hier zit ik niet echt op te wachten.

Kunnen jullie mij opweg helpen/tips/links oid geven zodat ik wat kan uitzoeken?

Bij voorbaat dank!!!

Groetjes Dominique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:33
Bij een 15" retina zou ik een dergelijke case (uit eigen ervaring) afraden. Van alle MacBook modellen genereert deze verreweg de meeste warmte, en met een plastic case eromheen kan hij deze gewoon moeilijker kwijt en wordt hij echt een stuk warmer.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:20

JJ93

Error 418

Ik vraag me altijd af hoeveel zo'n case nou echt helpt als je je MBP laat vallen. Volgens mij breekt dan alsnog je scherm en beschadig je op zijn minst het aluminium flink. Ik heb mijn rMBP 13" late 2013 nu bijna een jaar en hij ziet er nog als nieuw uit. Ik ga er dan ook erg zorgvuldig mee om (net als al m'n electronica) en gebruik gewoon een sleeve voor transport, die vervolgens in mijn tas gaat.

De Mid 2014 15" rMBP precies hetzelfde formaat als de late 2013 versie. Alleen meer RAM en een 100 Mhz snellere CPU. Dus je kan gewoon een case/cover voor de late 2013 editie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:05
Ik raad zo'n case echt af. Ik heb zo'n ding gehad om mijn vorige macbook pro. Er gaat snel rotzooi tussen zitten wat resulteert op krassen en mini 'deukjes'. Aluminium is ook een zacht metaal.

Tegen het vallen helpt zo'n ding sowieso niet. Ik gebruik nu gewoon een sleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:49

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Over het algemeen helpt een case niet om een Macbook / laptop / tablet krasvrij te houden. Zoals Sweebee al aangeeft komt er altijd troep tussen was veel krassen oplevert. Meestal loont het om gewoon een sleeve te kopen welke je regelmatig een keer omkiepert tegen het vuil wat er in kan komen.

Weddings are basically funerals with cake.