Beste Tweakers,
Ik weet dat er veel kennis aanwezig is op het forum. En ik hoop dat jullie mij verder helpen kunnen.
Ik zoek voor een nieuwe woning een multi room audio oplossing. Het idee is als volgt:
- TV in de woonkamer
- Ziggo tuner
- 2 Speakers in de woonkamer (surround is niet nodig)
- 2 Speakers in de keuken
- 2 Speakers in de badkamer (inbouw)
- 2 Speakers in de slaapkamer
- Per kamer een regelbaar volume
- De mogelijk om tv geluid / airplay / radio af te spelen in alle ruimtes gelijktijdig. Hoeft niet in verschillende ruimtes verschillende bronnen af te spelen.
- Het liefst plaats ik de versterker(s) ergens in de meterkast, dus geen IR ontvangst
- Kabels trekken geen probleem
Er zal vooral veel radio geluisterd worden (vanaf de Ziggo box?) en mogelijk ook streaming vanaf de iPad door een airport express aan te sluiten op de audio installatie bijvoorbeeld.
De installatie moet niet veel volume produceren, maar wel mooie zuivere klanken.
Mijn vragen:
- Welke versterker(s) zijn in deze situatie geschikt?
- Welke speakers zijn geschikt?
- Budget voor versterker(s) plus speakers 2-3k? Laten we zeggen flexibel
Bedankt voor het meedenken!
PupStar
Ik weet dat er veel kennis aanwezig is op het forum. En ik hoop dat jullie mij verder helpen kunnen.
Ik zoek voor een nieuwe woning een multi room audio oplossing. Het idee is als volgt:
- TV in de woonkamer
- Ziggo tuner
- 2 Speakers in de woonkamer (surround is niet nodig)
- 2 Speakers in de keuken
- 2 Speakers in de badkamer (inbouw)
- 2 Speakers in de slaapkamer
- Per kamer een regelbaar volume
- De mogelijk om tv geluid / airplay / radio af te spelen in alle ruimtes gelijktijdig. Hoeft niet in verschillende ruimtes verschillende bronnen af te spelen.
- Het liefst plaats ik de versterker(s) ergens in de meterkast, dus geen IR ontvangst
- Kabels trekken geen probleem
Er zal vooral veel radio geluisterd worden (vanaf de Ziggo box?) en mogelijk ook streaming vanaf de iPad door een airport express aan te sluiten op de audio installatie bijvoorbeeld.
De installatie moet niet veel volume produceren, maar wel mooie zuivere klanken.
Mijn vragen:
- Welke versterker(s) zijn in deze situatie geschikt?
- Welke speakers zijn geschikt?
- Budget voor versterker(s) plus speakers 2-3k? Laten we zeggen flexibel
Bedankt voor het meedenken!
PupStar