Ik ben op zoek naar Huis, Tuin en Keuken laptop met een zeer beperkt budget en toch Full HD resolutie voor mijn zus.
Wat gaat je zus met de laptop doen?
Vooral telewerken (Citrix receiver), surfen en e-mailen, Netflix en zo nu en dan films downloaden (nieuwsgroepen) en kijken op tv (hdmi)
Wat is je budget?
Maximaal €500 (of €600 euro met minimaal 128GB SSD)
Is je zus van plan de laptop veel mee te nemen?
Nee, accuduur en gewicht zijn totaal niet relevant (alhoewel bij gelijkwaardige specs lichter de voorkeur heeft, maar degelijkheid weer boven lichtgewicht staat)
Heeft ze nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo IdeaPad Z-50-70-00365
HP Pavilion 15-p051ND
Natuurlijk hebben we liever dat een SSD al standaard is ingebouwd, maar ik ben nog geen laptop tegen gekomen met >14" of 15,6" beeldscherm met fullhd resolutie en <128gb ssd voor een bedrag onder de €600. Misschien zie ik iets over het hoofd?
Het verschil in de laptops is vooral (volgens mij) de processoren. simpel gezegd dual core van intel of quad core van amd. Wat is het performance verschil? Merkbaar in praktijk? en als je haar gebruikersprofiel er naast zet zou ze dan voor het één of de ander moeten kiezen? Zijn er alternatieven? die het max budget van €600 niet overschrijden
Alvast bedankt voor de eventuele feedback
Wat gaat je zus met de laptop doen?
Vooral telewerken (Citrix receiver), surfen en e-mailen, Netflix en zo nu en dan films downloaden (nieuwsgroepen) en kijken op tv (hdmi)
Wat is je budget?
Maximaal €500 (of €600 euro met minimaal 128GB SSD)
Is je zus van plan de laptop veel mee te nemen?
Nee, accuduur en gewicht zijn totaal niet relevant (alhoewel bij gelijkwaardige specs lichter de voorkeur heeft, maar degelijkheid weer boven lichtgewicht staat)
Heeft ze nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Schermgrootte maximaal 15,6" en minimaal 14"
- Minimale resolutie is 1080p. TN panel is prima. Kleur en weergave zijn geen belangrijke kwaliteitscriteria.
- De garantie van leverancier mag niet door SSD inbouw komen te vervallen
- Geen merkvoorkeur, haar vorige laptop (acer aspire 1810TZ, pricewatch: Acer Aspire Timeline 1810TZ-412G16N) is +/- 5 jaar oud en werkt nog prima, de resolutie is voor haar te laag voor prettig werken en surfen.
- Ik verwacht het niet in deze prijsklasse maar touchscreen is een (could have)
Lenovo IdeaPad Z-50-70-00365
- €469
- 15,6" LED, 1080p
- Intel Core i3-4010U (dual core)
- 4GB
- 500GB HDD
- 2x USB2, 1xUSB 3
- pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-00365
HP Pavilion 15-p051ND
- €489
- 15,6" LED, 1080p
- AMD A8-6410 (quad core)
- 6GB
- 500GB HDD
- 2x USB3, 1xUSB 2
- pricewatch: HP Pavilion 15-p051nd
Natuurlijk hebben we liever dat een SSD al standaard is ingebouwd, maar ik ben nog geen laptop tegen gekomen met >14" of 15,6" beeldscherm met fullhd resolutie en <128gb ssd voor een bedrag onder de €600. Misschien zie ik iets over het hoofd?
Het verschil in de laptops is vooral (volgens mij) de processoren. simpel gezegd dual core van intel of quad core van amd. Wat is het performance verschil? Merkbaar in praktijk? en als je haar gebruikersprofiel er naast zet zou ze dan voor het één of de ander moeten kiezen? Zijn er alternatieven? die het max budget van €600 niet overschrijden
Alvast bedankt voor de eventuele feedback
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2014 12:02 ]