Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Uitschakelen hardcoded Fn toets of Fn+F3 WiFi toggle.

Pagina: 1
Acties:

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11 23:09

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Op de school waar ik momenteel stage loop bij systeembeheer hebben we maar al te vaak het probleem dat leerlingen de WiFi uitschakelen op de laptops die bij bepaalde opleidingen gebruikt worden.

Ik ben al een tijdje bezig uit te zoeken hoe je de Fn key of anders de Fn + F3 functie uit kunt schakelen (al voor de log-in) alleen de F3 key rebinden helpt niet en de Fn key geeft geen code / signaal rechtstreeks aan Windows volgens SharpKeys / KeyTweak dus die kan ik zo ook niet uitschakelen.

BIOS heeft geen optie om Action keys uit te schakelen.

Acer software staat niet geïnstalleerd en dat willen we liever ook niet.

Iemand enig idee hoe ik wel kan voorkomen dat de WiFi getoggled kan worden door de Fn key combinatie?

Het gaat om onze nieuwe Acer Travelmate P645-V Ultrabooks en de oudere Travelmate P633 en Aspire 5738G's die we nog gebruiken.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:23

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Acer gebruikt toch ook een of andere hotkey utility, of hotkey driver? Staat me niet bij dat die keys het out of the box al doen. Dan is het een kwestie van die driver/dat stuk software uit je image slopen.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Heb je hier iets aan misschien als de andere opties zoals hierboven wordt gegeven niet mogelijk is. Het lijkt me trouwens handiger om gewoon de software van Acer te installeren en de wifi toggle uitzetten of de software deinstalleren waardoor de toggle misschien niet meer werkt.
If you've got any programming experience, this isn't as hard as it seems.

You can use SetWindowsHookEx() to register a global hook, then check each callback type. If it's not the hotkey you're trying to block, just call CallNextHookEx() to pass the message along the queue. When you detect the hotkey, silently drop the message and don't call the next hook.

However, I don't know of a solution suitable for non-programmers.
bron: http://superuser.com/ques...ard-shortcut-on-windows-7
MS site over de functie: MSDN: SetWindowsHookEx function (Windows)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2014 15:02 ]

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Deze ultrabooks hebben geen Acer hotkey software anders had ik er al naar gekeken :)
Software van Acer staat in zijn geheel niet in de image overigens. Alleen de raw .inf en .dll's van de benodigde drivers en that's it.

Programmeerervaring heb ik niet, maar m'n collega's wel dus ja. Thanks!

[ Voor 30% gewijzigd door Imprezzion op 22-09-2014 15:57 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Het is inmiddels opgelost bij alle laptops.

Wel een beetje een ''beun'' oplossing maar het werkt perfect.. Zelfs voor de modellen met een hardware wifi switch.

En het is zo simpel eigenlijk.
Bron: http://geebzor.com/tech/h...hardware-wireless-switch/

Dus, wat is er gebeurt: Pin-out van mini PCI-E opgezocht. Pin 20 (2e pin na nokje op de onderkant van de WiFi kaarten) is de pin die het power-off signaal doorgeeft. Deze pin op 2 testlaptops van verschillende types even met een fijn stukje ducttape uitgesneden met een stanleymes geïsoleerd. Wifi module er weer in en boem. Zowel de FN+F3 als de hardware knop hebben geen effect meer op de wifi.Status lampje op de laptops gaat uit maar de verbinding blijft bestaan en de kaart schakelt niet uit. Perfect!

Dus, binnenkort maar even de overige ~50 laptops onderhanden nemen :)