Ik heb sinds kort een eigen huisje in een appartementencomplex en ik wil graag zo zuinig mogelijk omspringen met mijn gas en elektriciteit. Ik wil dus eigenlijk de energiestromen inzichtelijk maken en weten wanneer welk apparaat een hoop stroom verstookt. Ik heb een hoop A++(+) apparaten nu, maar ik heb nog steeds geen idee waar m`n sluipverbruik ligt.
Nu komt het mooie, mijn energiemeter zit niet in de meterkast in het appartement maar in een centrale ruimte waar ik geen toegang heb tot internet of uberhaupt een telefoonlijn voor bijvoorbeeld een Youless.
Zijn er andere manieren het energieverbruik in het hele huis inzichtelijk te krijgen, bijvoorbeeld via de groepenkast? Deze zit namelijk wel in mijn huis.
Ik hoor het graag!
Nu komt het mooie, mijn energiemeter zit niet in de meterkast in het appartement maar in een centrale ruimte waar ik geen toegang heb tot internet of uberhaupt een telefoonlijn voor bijvoorbeeld een Youless.
Zijn er andere manieren het energieverbruik in het hele huis inzichtelijk te krijgen, bijvoorbeeld via de groepenkast? Deze zit namelijk wel in mijn huis.
Ik hoor het graag!