Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serendipity88
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-09-2023
Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik de sleutels van ons nieuwe huis gekregen. Dit weekend met 3 mensen en 2 behangafstomers in de weer geweest om het behang te verwijderen. Na ongeveer 20 uur klussen, zijn we bijna klaar klaar. De oma die er voor ons woonde heeft 3-4 lagen behang over elkaar heen geplakt met ertussen en eroverheen ook nog eens latex, dus het was een pittig klusje.

De muren onder het behang zien er helemaal niet goed uit. De draagmuren zitten vol met scheuren en gaten, deze zijn ook nooit gestuukt. De muren die wel gestuukt zijn daar zijn hele stukken van meegekomen met het behang. Er zijn gaten in de muren, langs kozijnen opgevuld met oude kranten en toiletpapier.

Nu heb ik de woningbouwvereniging gebeld en die komen de muren die gestuukt zijn repareren. Of ze ook de gaten in de betonnen muren gaan vullen, dat weten ze nog niet. Ze moesten uitzoeken of dat wel hun verantwoordelijkheid is.

Ik vind het frappant dat wij hiervoor verantwoordelijk zouden moeten zijn. Het laten stuken van een appartement van ruim 80m2 gaat ons ongeveer 6000 euro kosten! Het enige dat ik op de website van de WBV kan vinden is dat wij gaten kleiner dan 2mm zouden moeten repareren. Er zitten hier gaten van ruim 2-3 cm in de muren.

Heeft een van jullie hier ervaringen meer? Of bronnen waar ik iets aan heb?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/pw9sutdjqt4ww99/20140914_185953.jpg?dl=0
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/0k2hfnovc8de1nh/20140914_190013.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:37

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als gaten kleiner dan 2 mm kennelijk de verantwoordelijkheid van de huurder is, dan heb je je antwoord toch al? Grotere gaten zullen dan verantwoording van de verhuurder zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Serendipity88 schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:20:
Het laten stuken van een appartement van ruim 80m2 gaat ons ongeveer 6000 euro kosten!
Iets zegt me dat dat aanzienlijk goedkoper moet kunnen. Voor een goede stucadoor is dat een dag of twee werk.

Die foto's zien er trouwens gewoon heel normaal uit! Bij oplevering dien je te zorgen dat alle gaten dicht zijn, dat mag met muurvulling, maar mag net zo goed met behang zijn. Jij hebt dat behang er af gehaald, dan blijft er over dat er gaten in beton zitten. En dat is simpelweg normaal bij beton. Het wordt ook wel "behangklaar" genoemd zoals het er nu bij staat.
Als je dacht de muren te kunnen verven zal dat behoorlijk tegenvallen, als je gaat behangen zie je er niets meer van.

[ Voor 14% gewijzigd door RemcoDelft op 15-09-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Iets zegt mij dat dat een prima prijs is, 1 muur laten stucken bij ons thuis was al 300euro en ja dat is dan wel een fikse afmeting maar toch.

Als ik 100m2 zou willen stucken kom ik zeker op een euro of 5000 uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Mektheb op 15-09-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

RemcoDelft schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:01:
[...]

Iets zegt me dat dat aanzienlijk goedkoper moet kunnen. Voor een goede stucadoor is dat een dag of twee werk.

Die foto's zien er trouwens gewoon heel normaal uit! Bij oplevering dien je te zorgen dat alle gaten dicht zijn, dat mag met muurvulling, maar mag net zo goed met behang zijn. Jij hebt dat behang er af gehaald, dan blijft er over dat er gaten in beton zitten. En dat is simpelweg normaal bij beton. Het wordt ook wel "behangklaar" genoemd zoals het er nu bij staat.
Als je dacht de muren te kunnen verven zal dat behoorlijk tegenvallen, als je gaat behangen zie je er niets meer van.
Dat. Hoeveel aan m² wordt er daadwerkelijk gestucced? Je kan all in toch wel voor rond de 10 euro tot 15 euro de m² krijgen en het lijkt mij sterk dat jullie op dat huis ruim 600m² moeten laten stuccen :+ Zeker ook aangezien de arbeidsloon BTW op 6% staat momenteel.

Verder: die gaatjes die je in het beton ziet horen volgens mij omdat het juist beton is. Kaal beton wordt over het algemeen hoe dan ook gestucced wat hier niet gedaan is: er is gekozen behang er overheen te gooien.

Stuccen lijkt mij dus de beste manier in dit geval. Maar 6000 euro? nee dat is het echt niet
Mektheb schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:05:
Iets zegt mij dat dat een prima prijs is, 1 muur laten stucken bij ons thuis was al 300euro en ja dat is dan wel een fikse afmeting maar toch.

Als ik 100m2 zou willen stucken kom ik zeker op een euro of 5000 uit.
Dan ben ook jij aardig een poot uitgedraait. 50 euro (!!!!) de m² * is bijzonder duur. Gooi het eens op Werkspot of Marktplaats zou ik zeggen

*Ervanuitgaande dat je met 100m² daadwerkelijk het te stuccen oppervlakte aangeeft en niet de leefoppervlakte van je woning.

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 15-09-2014 12:10 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:56

Rmg

Dat is gewoon 'behangklaar'. De wbv gaat waarschijnlijk niet stucen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Notna schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:05:
[...]

Dat. Hoeveel aan m² wordt er daadwerkelijk gestucced? Je kan all in toch wel voor rond de 10 euro tot 15 euro de m² krijgen en het lijkt mij sterk dat jullie op dat huis ruim 600m² moeten laten stuccen :+ Zeker ook aangezien de arbeidsloon BTW op 6% staat momenteel.

Verder: die gaatjes die je in het beton ziet horen volgens mij omdat het juist beton is. Kaal beton wordt over het algemeen hoe dan ook gestucced wat hier niet gedaan is: er is gekozen behang er overheen te gooien.

Stuccen lijkt mij dus de beste manier in dit geval. Maar 6000 euro? nee dat is het echt niet

[...]

Dan ben ook jij aardig een poot uitgedraait. 50 euro (!!!!) de m² * is bijzonder duur. Gooi het eens op Werkspot of Marktplaats zou ik zeggen

*Ervanuitgaande dat je met 100m² daadwerkelijk het te stuccen oppervlakte aangeeft en niet de leefoppervlakte van je woning.
Dan zou het inderdaad wel kwa oppervlakte minder zijn, maar dan was het nog inderdaad die prijs.

We hebben het ook niet gedaan hoor, maar Werkspot is inderdaad een tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:09

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Als je het wil verven is de makkelijkste en goedkoopste oplossing om er vlies-behang op te plakken voor je gaat verven. Als je het goed doet, zie je er eigenlijk niets van.
Het dekt alle scheuren, gaten en gaatjes af, en zorgt voor een mooie ondergrond voor je verf. Het is makkelijk aan te brengen en je kan het in verschillende motiefjes verkrijgen, naast glad.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:32
Die muren zijn inderdaad normaal, dat is gewoon beton :) Dat krijg je nooit zonder luchtbelletjes (= gaatjes).
De oplossingen hierboven genoemd om te verven met vliesbehang bijvoorbeeld zijn je mogelijke opties. Of je gaat stucen maar dat is inderdaad ietsje duurder en niet per se nodig als het alleen maar verf gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:45

arie_papa

Running on Ubuntu

Waarom stucken? Eerst de gaten / scheuren dicht (laten) maken. Daarna gewoon paar potjes structuurverf erover heen, latex erover en je bent klaar.

Als je gaat behangen is dit hele verhaal natuurlijk een non-issue.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

skinlee78 schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:36:
Waarom stucken? Eerst de gaten / scheuren dicht (laten) maken. Daarna gewoon paar potjes structuurverf erover heen, latex erover en je bent klaar.

Als je gaat behangen is dit hele verhaal natuurlijk een non-issue.
En voorstrijk mag je er dan ook wel op doen. Ik weet niet hoor, maar je kan beter kiezen bij een dergelijke muur om of te behangen (normaal, vlies of glasvezel) of een dunne laag stuc erover dan direct te verfen. Het is technisch wel mogelijk, daar niet van. Maar of het mooi is.... Daarnaast moet je ook wel houden van structuurverf uiteraard. Niet iedereen is daaar fan van.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik had een zelfde probleem alleen ik heb de woningbouw wel zover gekregen dat ze de boel gingen stuken.

Wees slim en pak 'glasvezel behang' zeker met oudere woningen waar scheuren in de muur zitten moet je niet anders willen. Bij de buren die leuk zo'n 'granol?' effect wilde zitten nu te schelden dat er weer scheuren in zitten en dat oplossen doe je niet even met opvul spul. Toen ze bij mij aan de slag gingen gaan ze eerst kijken of er niet meer plekken zijn waar het los zit, opgegeven moment hebben ze zoveel slechte plekken gevonden dat ze bijna alle muren gedaan hebben, mijn woonkamer is 11 bij 4 bij 3.20?

In totaal hebben ze mijn woonkamer, badkamer, keuken en slaapkamers gedaan, zowel muren als plafonds.

Ik zit hier nu 7 jaar en er is nergens een scheur ofzo zichtbaar.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1