Maximaal 32GB waarom max 32GB?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 19:14
Hallo allemaal,

Ik zie vaak op producten staan maximaal 32GB SD geheugen? echter is het geheugen de laatste jaren alleen maar groter geworden en zijn modules van 64/128GB en zelfs 256/512GB al mogelijk. Echter blijf ik steeds online 32GB lezen, waarom 32GB? kan iemand mij dat uitleggen? waar zit de limitatie in? Meerdere emails naar verschillende verkopers leverden geen nuttig antwoord op.

Iemand?

ik doel dan op dashcams, mp3 players, etc

[ Voor 6% gewijzigd door EricBruggema op 15-09-2014 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 07:39
32GB is de max van SDHC (SD High Capacity), groter is altijd SDXC (SD eXtreme Capacity).
Die standaard wordt niet door elk apparaat ondersteund. (Vaak vanwege het feit dat de devices geen exFAT ondersteunen)

https://www.sdcard.org/developers/overview/capacity/

[ Voor 13% gewijzigd door FireDrunk op 15-09-2014 08:13 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iacobus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 13:52
In veel gevallen is het ook mogelijk een SD card te plaatsen met een grotere opslag dan volgens de fabrikant / specificaties mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
Bedankt FireDrunk! & lacobus

hoe kom je er achter dat dit wel werkt (zonder te testen?) voordat je iets gaat kopen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 07:39
Niet :+

Nou ja, je kan er redelijkerwijs vanuit gaan dat als er staat dat het ding SDXC en exFAT ondersteund, dat hij wel grote(re) SD kaartjes aan kan, maar meestal zul je of de specs moeten geloven, of de fabrikant moeten mailen.

Soms kan je ook op wat fora (zoals hier) vinden of een grotere SD kaart werkt.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
Daar was ik al bang voor, helaas staat dat soort informatie vaak niet vermeld.

Dus beste stap fabrikant mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:29
Die zal waarschijnlijk zeggen dat het maximaal 32GB is. Anders zijn ze soort van verplicht om je ondersteuning te verschaffen als het toch niet blijkt te werken :P. Het kweekt in ieder geval geen goodwill. Het beste is denk ik inderdaad een review te lezen, of het te testen bij iemand die het apparaat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 16:42
Kopen, testen en zonodig terugsturen binnen 14 dagen. Ik zie het probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
Ze zeggen idd allemaal max 32GB, en terug sturen naar China is niet echt een optie, kost vaak meer dan dat het gekost heeft. Echter voor het geen wat ik wil moet ik denk ik maar iets laten maken... :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 16:15

Eagle Creek

Breathing security

Die zal waarschijnlijk zeggen dat het maximaal 32GB is. Anders zijn ze soort van verplicht om je ondersteuning te verschaffen als het toch niet blijkt te werken :P.
En dat is de meest eenvoudige manier omdat ze anders al die oude apparaten moeten gaan testen met moderne kaarten.

Soms werkt een grotere kaart ook wel maar loop je bijvoorbeeld weer tegen andere problemen aan.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1