Nieuwe onderdelen in "oude" kast..?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284859

Topicstarter
Ik ben aan het kijken of ik de volgende componenten wil aanschaffen:

- moederbord: Asus Z87-A
- processor: Intel i7-4770K
- koeler: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
- geheugen: G.Skill 16GB PC3-17000 Kit
- videokaart: Sapphire TRI-X R9 290X 4GB GDDR5 OC (UEFI)

Ik vraag me echter af of alles fysiek gaat passen in de huidige behuizing die ik heb. Ik heb wat dingen gelezen over geheugen in combinatie met de koeler qua ruimte, en de videokaart is ook erg lang toch? Mijn kast is op dit moment een Sonata Proto.

Zouden jullie de volgende vragen kunnen beantwoorden?
  • Gaan al deze nieuwe onderdelen passen in een Sonata Proto?
  • Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij het in elkaar knutselen van deze onderdelen?
  • Levert de Sonata Proto wel genoeg koeling voor deze heftige hardware?
  • Wat voor behuizing zouden jullie adviseren voor de beste koeling & airflow?
Als er resources online zijn waar ik deze vragen makkelijk zelf kan beantwoorden (in de toekomst), let me know!

Bij voorbaat dank!

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 284859 op 15-09-2014 16:52 . Reden: links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-06 21:38
De link werkt bij mij niet.
Dat terzijde vind ik het gekke onderdelen.
Ik raad je aan om even een DAA topic aan te maken.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07 23:57
De website die je gegeven hebt, mist informatie. Er staat alleen dat er ruimte is voor 7 expension slots. Er staat alleen niet bij hoe lang de videokaart kan zijn.

Ik zou zelf gewoon gaan meten. Hoeveel ruimte zit er tussen de achterkant van je kast en je HDD bay? vergelijk dit met je videokaart lengte.

Dan meten hoe breed je kast is en dat vergelijken met de hoogte van je CPU koeler.

Over de temperaturen, compacte kasten zijn niet altijd goed in het wegvoeren van de warmte. Je kunt het gewoon uitproberen, stress testen en kijken hoe hoog de temperaturen komen. Wordt het te hoog? Koop dan een nieuwe kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Je hebt geld voor overkill zowel met de cpu als met de gpu maar dan niet voor een nieuwe behuizing en voeding? Imo kun je beter een R9 290 en/of een i5 4690K nemen, met wat je daarmee bespaart kun je makkelijk een goede kast kopen.

Je gaat voor die hardware sowieso een andere voeding nodig hebben, een goede 500W zoals deze pricewatch: XFX TS 550W 80Plus Bronze volstaat wel denk ik.

Ik zou je ook aanraden een Z97 moederbord en Haswell Refresh processor te nemen (als het dan toch een i7 moet zijn, de i7 4790K dus) aangezien die toch even veel kosten als Haswell maar wel iets sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor alle reacties. Link is gefixt.

Meten is weten, gelijk heb je. Dat ga ik zo even doen als ik thuis ben.

Hier nog wat extra context:
  • Er zit al een 750 watt voeding in, anders dan wat bij de kast kwam ooit
  • Ik wil er een 4K monitor aan gaan hangen
  • Ik wil er een game als Star Citizen op 4K resolutie mee gaan spelen, dan is het geen overkill meer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Anoniem: 284859 schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:58:

• Er zit al een 750 watt voeding in, anders dan wat bij de kast kwam ooit

Welke? Type en model en leeftijd graag. Er zit heel veel verschil in kwaliteit. De ene gaat moeiteloos 10 jaar mee, de ander frituurt bij eerste boot je hele setup.

En 4K star citizen met een enkele GPU, forget it.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 15-09-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
Oké nee voor SC is het misschien geen overkill (een alpha game kan al eens slecht geoptimaliseerd zijn), maar neem dan wel mijn tip ivm Z97 en de 4790K ter harte.

Volgens mij gaat al die hardware trouwens wel passen in die Sonata Proto (ik heb een nog oudere behuizing), maar je gaat waarschijnlijk wat dingen moeten aanpassen. Voor het moederbord zijn er geen problemen, maar de videokaart is te lang. De hardeschijf kooi moet er uit, als die verwijderbaar is, is dat makkelijk, anders ga je moeten zagen, ofwel zaag je een stuk uit de kooi zodat de videokaart past of je zaagt de hele kooi er uit.. Voor de luchtstroom kun je ook waar mogelijk een extra fan plaatsen en wat ventilatiegaten boren. Maak desnoods ook in het zijpaneel ter hoogte van de grafische kaart een gat voor een fan (of meerdere fans).

In verband met voeding, Watts zeggen niets, als dat een MS-Tech 750W voeding is, kon het even goed een 300W voeding zijn. Bij een Sonata Proto kwam gewoon geen voeding trouwens. De leeftijd van de voeding doet er ook toe omdat je voor een R9 290X een 6 en 8 pins PEG connector nodig hebt, en die hebben oudere voedingen niet (vooral de 8 pins dan). Je kunt dat gaan oplossen met een molex naar PEG adapter, maar reken dan ook maar eens goed na of die 12V rail wel 75W of 150W op reserve heeft.

Mijn commentaar ivm overkill was ook meer gericht op het feit dat een nieuwe kast en voeding er blijkbaar niet van af kunnen terwijl dat toch wel essentiële onderdelen van je pc zijn. Je koopt voor makkelijk meer dan €700 aan pc-onderdelen en wilt geen €150 aan de behuizing en stroomvoorziening van die onderdelen voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-07 07:23
als ik op de website van antec kijk http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MjM3Ng en ff globaal de foto opmeet zit er ongeveer 27cm tussen de achterkant en de hdd cage. Die gekozen 290x is 30,5cm lang en past dus zeer waarschijnlijk niet.

En als ik zo naar die hdd cage kijk kan die niet los en moet je heel veel zagen om er een videokaart 'in' te krijgen.

Volgens mij hebje twee opties: of een kortere 290x uitzoeken of een nieuwe kast kopen. Als je voor de kortere gpu gaat let er dan wel op dat de stroom aansluitingen niet naar achteren gericht zijn want dan heb je meer ruimte nodig! http://tweakers.net/categ...3RmKtAGzT-dB_-QQ_6LFFr_QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En 4K star citizen met een enkele GPU, forget it.
Hm, nu ik er meer naar ga googlen zeggen idd meer mensen dat ik het kan vergeten tenzij ik 4 GPU's ga aanschaffen, en dan heb ik hele andere problemen haha ;)

Dan nog een vraag, hoe real-world realistisch zijn de 3DMark Hall of Fame setups? Of zijn het setups speciaal geoptimaliseerd voor 3DMark?

Ik begin me nu af te vragen of ik dit wel moet willen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
Dat zijn extreme overkloks, die videokaarten kunnen volgens mij nooit lang genoeg stabiel blijven op die kloksnelheden om er op te gamen. En dat zijn dan ook in benchopstellingen, niet in een oude Antec Sonata te doen (of zijn we ondertussen afgestapt van dat idee?).

Ik zou me pas zorgen beginnen maken over 4K SC als het spel ook effectief uit is. Dus over een jaar of 2. Zet het ondertussen op 1080p en voorlopig is het toch nauwelijks een volwaardige game te noemen (op Arena Commander ben je volgens mij snel uitgekeken). Nu een pc samenstellen om Battlefield 6 te kunnen spelen is toch ook onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:33

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je de PC speciaal aanschaft voor Star Citizen, niet doen. Tenminste, niet nu. Het spel is nog lang niet uit en als je nu een high-end PC koopt heb je straks bij de release een PC die dan al weer outdated is en zeker niet Star Citizen op 4K kan draaien.

De vooruitgang in PC-hardware gaat snel. Koop dus gewoon een PC op het moment dat Star Citizen uitkomt.

Je zou natuurlijk best nu een PC kunnen kopen voor in de tussentijd, maar wees ervan bewust dat het nu nog niet te doen is om een PC te kopen die Star Citizen op 4K kan draaien. Of het een slim idee is om nu een PC te kopen (en die dan weer te upgraden als Star Citizen uitkomt) hangt er een beetje vanaf of je tussen nu en de release van Star Citizen van plan bent andere games te spelen, en van wat voor bak je nu hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door Compizfox op 15-09-2014 22:31 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En jep, afgestapt van het idee van de kast, ik vroeg me gewoon af of het misschien al een kast was die zich ervoor leende, maar ik zat er naast. Ik zit nu te kijken naar bijv. de FD Define R4.

Mijn situatie is dat ik nu nog WoW speel, en over 2 maanden de nieuwe expansion uit komt, waarbij mijn huidige hardware niet genoeg meer gaat zijn. Nu is WoW niet zo zwaar als SC natuurlijk, maar het wordt wel zwaarder bij elke release.

Dus ik bedacht me: het liefst koop ik binnen nu en 2 maanden nieuwe hardware. En ik zou graag een toekomstbestendige oplossing vinden zodat ik er straks Star Citizen mee kan spelen, indien mogelijk op 4K. Ik heb nog geen 4K monitor.

Ik heb op dit moment een i7 870 in met een GTX 570 als videokaart. Een oud bakkie dus. Die ook nog eens kuren aan het vertonen is. Random crashes & restarts waardoor ik niet lekker kan gamen, en ik weet niet waar het aan ligt, en heb de halve kast aan onderdelen al vervangen.

So I figured, het wordt tijd voor nieuwe spullen. En dan wil ik het liefst een mooi beest bouwen waarbij ik niet over een jaar de hele boel moet vervangen als ik op 4K wil gaan spelen. Ik had iets in mijn hoofd als simpelweg een 2e videokaart erbij over een jaar. Is dat realistisch? Of moet ik gewoon nu WoW maar even doorbijten op 1920x1200 en medium settings, en harder mijn best doen om de oorzaak van de crashes te vinden zodat ik mezelf 1500 euro bespaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 284859 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:14:
Mijn situatie is dat ik nu nog WoW speel, en over 2 maanden de nieuwe expansion uit komt, waarbij mijn huidige hardware niet genoeg meer gaat zijn. Nu is WoW niet zo zwaar als SC natuurlijk, maar het wordt wel zwaarder bij elke release.
WoW is toch helemaal niet zo zwaar? Heb geen ervaring met het spel, maar het is al redelijk oud toch? Of klopt mijn idee niet? :P
Dus ik bedacht me: het liefst koop ik binnen nu en 2 maanden nieuwe hardware. En ik zou graag een toekomstbestendige oplossing vinden zodat ik er straks Star Citizen mee kan spelen, indien mogelijk op 4K. Ik heb nog geen 4K monitor.

Ik heb op dit moment een i7 870 in met een GTX 570 als videokaart. Een oud bakkie dus. Die ook nog eens kuren aan het vertonen is. Random crashes & restarts waardoor ik niet lekker kan gamen, en ik weet niet waar het aan ligt, en heb de halve kast aan onderdelen al vervangen.

So I figured, het wordt tijd voor nieuwe spullen. En dan wil ik het liefst een mooi beest bouwen waarbij ik niet over een jaar de hele boel moet vervangen als ik op 4K wil gaan spelen. Ik had iets in mijn hoofd als simpelweg een 2e videokaart erbij over een jaar. Is dat realistisch? Of moet ik gewoon nu WoW maar even doorbijten op 1920x1200 en medium settings, en harder mijn best doen om de oorzaak van de crashes te vinden zodat ik mezelf 1500 euro bespaar?
Realiseer je dat het niet zo simpel is. Als je nu een high-end PC koopt zal je over een paar jaar als Star Citizen uit is weer een hele som geld moeten gaan uitgeven om Star Citizen op 4K te kunnen spelen.

Ik weet niet of (en in welke mate) WoW CPU-intensive is, maar als dat zo is zou het een goede oplossing kunnen zijn om nu een nieuwe PC te kopen maar je huidige videokaart te houden. Misschien dat je WoW dan weer op comfortable settings en performance kunt spelen. Als Star Citizen uit is kun je dan een dikke videokaart kopen. Op die manier hoef je niet dubbel geld uit te geven. Dat zul je namelijk wel moeten als je nu een nieuwe videokaart koopt, want die zal hoe dan ook niet voldoende zijn om Star Citizen op 4K te spelen. CPUs gaan meestal wat langer mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Compizfox op 16-09-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:34
Ik heb zelf ervaring gehad met de sonata II en daar passen geen lange gpu's in, dus ik zou van kast wisselen, ik denk niet dat je gpu gaat passen in de sonata proto.

De star citizen beta draait al toch, weet niet of de TS er al in kan, maar je zou als je daar deel van uit maakt wel al in kunnen gamen als ik me niet vergis. Bohemian Eagle op youtube doet regelmatig een stukkie over star citizen. Volgens hem is er nu ook een mooie aanbieding als ik me niet vergis.

Anyway.

Misschien is het een idee om het volgende te doen, je cpu is zo slecht nog niet, helemaal niet voor WOW.

Koop een nieuwe kast en koop een tweedehands R9 290 dan ben je voor 250 euro wel klaar denk ik zo.

Ga dan over een tijdje als Star citizen bijna af is over tot een aankoop van een complete configuratie voor Star Citizen, je kan dan nog kiezen om de R9's in crossfire te zetten of toch voor een nieuwere kaart te gaan.

@TS: Ik zou trouwens zo veel mogelijk centen in de pocket houden voor Star Citizen, als je ziet wat die schepen kosten voor die game, omg dat is pas geld, een paar schepen heb je al een dikke GPU voor.

[ Voor 79% gewijzigd door Gizzy op 16-09-2014 10:44 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WoW is toch helemaal niet zo zwaar? Heb geen ervaring met het spel, maar het is al redelijk oud toch? Of klopt mijn idee niet? :P
WoW krijgt bij elke update ook een graphics update, en wordt dus met elke update zwaarder. Ik heb de beta van de nieuwe expansion gedraait, en het lukt me at-best op low settings als ik hem op 1920x1200 zet. En dus ga ik naar iets als 720p met medium settings.[list][/list]
Ik weet niet of (en in welke mate) WoW CPU-intensive is, maar als dat zo is zou het een goede oplossing kunnen zijn om nu een nieuwe PC te kopen maar je huidige videokaart te houden. Misschien dat je WoW dan weer op comfortable settings en performance kunt spelen. Als Star Citizen uit is kun je dan een dikke videokaart kopen. Op die manier hoef je niet dubbel geld uit te geven. Dat zul je namelijk wel moeten als je nu een nieuwe videokaart koopt, want die zal hoe dan ook niet voldoende zijn om Star Citizen op 4K te spelen. CPUs gaan meestal wat langer mee.
Dit is erg goed advies, ik denk dat ik dit ga doen. Nu een nieuwe basis PC met mn huidige videokaart, en ik prik er over 2 jaar 2 nieuwe videokaarten in en koop dan ook een 4K monitor.

Dan zou ik nu een Z97 met 4790K kunnen aanschaffen. Maar het is wel belangrijk bij alle onderdelen dat ze dan zo toekomstbestendig mogelijk zijn. Is het dan niet verstandiger om een 6 of 8 core aan te schaffen ala 4930K of 5960X? Of is dat complete overkill? Als ik dan toch de kosten over 2 jaar ga verdelen wil ik best wat meer uitgeven aan een CPU die dan niet de bottleneck gaat zijn met 4K.

En stel ik wil er over twee jaar 2x een GTX Titan in stoppen, wat voor epische voeding kan ik dan het beste kopen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-06 19:42
Moet je in SC schepen kopen met echt geld dan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan, maar hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Anoniem: 284859 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:15:

En stel ik wil er over twee jaar 2x een GTX Titan in stoppen, wat voor epische voeding kan ik dan het beste kopen nu?
Over twee jaar wil je er denk ik geen titans in stoppen. Ik gok op twee keer een 980gtx in sli oid. Anyway psu zou ik zeggen Ga voor een 850w seasonic, dat zijn zeer goede voedingen en kunnen bijna elke 2 kaart setup van genoeg peut voorzien. 3 of 4 way sli/crossfire moet je aan de KW voeding denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
[...]
Is het dan niet verstandiger om een 6 of 8 core aan te schaffen ala 4930K of 5960X? Of is dat complete overkill? Als ik dan toch de kosten over 2 jaar ga verdelen wil ik best wat meer uitgeven aan een CPU die dan niet de bottleneck gaat zijn met 4K.
Ik zou ook dat ter zijner tijd bekijken. Je kan altijd je moederbord+cpu verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
br00ky schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:25:
[...]

Ik zou ook dat ter zijner tijd bekijken. Je kan altijd je moederbord+cpu verkopen.
I'm with Brooky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Is het dan niet verstandiger om een 6 of 8 core aan te schaffen ala 4930K of 5960X? Of is dat complete overkill?
Hangt dit niet heel erg af hoeveel cores het spel ondersteund of gaat ondersteunen. Als het spel maar op max 4 cores draait lijkt het me het wel iets veel van t goede om een 8 core te kopen.
Editie: En of je verder applicaties heb die zoveel cores (kunnen) gebruiken of vaak veel applicaties te gelijk draait.

[ Voor 12% gewijzigd door Cowamundo op 16-09-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gizzy schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:33:
@TS: Ik zou trouwens zo veel mogelijk centen in de pocket houden voor Star Citizen, als je ziet wat die schepen kosten voor die game, omg dat is pas geld, een paar schepen heb je al een dikke GPU voor.
Je weet dat de schepen die je nu (voor veel geld) kunt kopen puur zijn om de development te steunen? Na de release zul je de schepen gewoon gratis kunnen vrijspelen.
Cowamundo schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:15:

[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 16-09-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cool, dan nog een laatste vraag mbt geheugen. First of all, ik wil niet overklokken.

Wat is het maximale geheugen wat ik in Z97 + 4790K combinatie kan stoppen? De 4790K specs zeggen dat er PC3-12800 (DDR3-1600) geheugen in kan. Was het bij geheugen niet het verhaal dat tenzij je gaat overklokken je gewoon 1600 spul moet kopen? Ik ga niet overklokken, en het zou dus ook zonde zijn om overkill te kopen. Maar ik wil wel maximale snelheid spul kopen en draaien, want geheugen is cheap.

Is het verstandig met een duurdere CPU om zonder overklokken boven de 1600 uit te komen? Een 4930K gaat tot PC3-14900 (DDR3-1866) zonder overklokken toch? En een 5960X tot PC4-17000 (DDR4-2133). Dat geeft me dus ook sneller geheugen. Maar is dat het wel waard? Lijkt op weinig winst waar je ineens een hele dure cpu voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen winst met een dedicated GPU, dus niet doen. 1600 is prima.

Waarom trouwens een Z-bord? Zodat je meer snelle PCIe sloten hebt voor eventueel meerdere kaarten in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
br00ky schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:52:
Geen winst met een dedicated GPU, dus niet doen. 1600 is prima.

Waarom trouwens een Z-bord? Zodat je meer snelle PCIe sloten hebt voor eventueel meerdere kaarten in de toekomst?
Totaal eens met br00ky, in het verleden een 1600 setje gekocht om mijn 1333 setje te vervangen.. Meest nutteloze aankoop die ik tot zover had gedaan, snelheidswinst was totaal niet merkbaar tijdens het gamen (misschien 1-5 frames). Enige goede manier was een benchmark maar ook dat maakte niet super veel verschil. Zonde geld dus, lekker in je spaarpot stoppen en later extra bijleggen voor een nog betere GPU.
edit:
Heb me alleen nog niet erg ingelezen in DDR4 dus misschien dat daar wel iets te halen valt maar dat weet ik zelf dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Cowamundo op 16-09-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Over twee jaar wil je er denk ik geen titans in stoppen. Ik gok op twee keer een 980gtx in sli oid/
Nee het was maar een voorbeeld, ik wil dan gewoon high-end spul, en de titans zijn dat nu, maar dan niet meer natuurlijk ;)[list][/list]
Ja precies. Ik ga er dus over 1-2 jaar 2 dikke nieuwe videokaarten in stoppen, whatever het beste is op dat moment voor minimaal €500 per kaart zodat 4K dan speelbaar wordt.[list][/list]
Totaal eens met br00ky, in het verleden een 1600 setje gekocht om mijn 1333 setje te vervangen.. Meest nutteloze aankoop die ik tot zover had gedaan, snelheidswinst was totaal niet merkbaar tijdens het gamen (misschien 1-5 frames). Enige goede manier was een benchmark maar ook dat maakte niet super veel verschil. Zonde geld dus, lekker in je spaarpot stoppen en later extra bijleggen voor een nog betere GPU.
Duidelijk, tnx!

Qua geheugen, is dan bijv. de Crucial Ballistix Sport 16GB PC3-12800 DDR3-1600 een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
Neem dan liever dit geheugen: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU.

Ik zou ook geen IB-E of Haswell-E overwegen als je niet wilt overklokken. 1. De modellen met 6 of meer cores draaien op zichzelf standaard aan een vrij lage kloksnelheid terwijl voor games de prestaties per core belangrijker zijn dan het aantal cores, dus liever een 4GHz quadcore dan een 3GHz octacore. En 2. je wilt duidelijk een redelijk futureproof pc, als je niet wilt overklokken zie ik dat gewoon niet gebeuren met de huidige hardware. De meeste future proof pc is uiteindelijk de pc die je in the future koopt.

Het lijkt me ook veel beter om je pc wat op te lappen zodat die WoW kan blijven draaien. Kijk eens goed na wat er mis is met je pc (temperaturen, kloksnelheden, belastingen), als je het niet opgelost krijgt kun je er misschien iemand naar laten kijken. Een i7 870 zou WoW toch in de meeste omstandigheden moeten trekken. Overweeg misschien die cpu te overklokken want je kunt daar nog 1GHz winst mee halen. De gpu is aan de oude kant, je kunt eventueel nu een midrange videokaart kopen, lijkt mij veel efficiënter dan nu een dikke videokaart te kopen voor WoW. Als je nog geen 8GB RAM had, zorg dat je dat dan toch hebt (en in tegenstelling tot wat jij zegt is geheugen niet cheap, dus ik zou niet zomaar 16GB kopen). Wanneer SC verschijnt, vervang je de volledige pc, dan heb je tenminste een idee wat je nodig hebt.

Topicstarter
De modellen met 6 of meer cores draaien op zichzelf standaard aan een vrij lage kloksnelheid terwijl voor games de prestaties per core belangrijker zijn dan het aantal cores, dus liever een 4GHz quadcore dan een 3GHz octacore.
Waardevolle info dit, tnx :) Dan wordt het definitief de 4790K.[list][/list]
Als je nog geen 8GB RAM had, zorg dat je dat dan toch hebt
Yes, heb ik al.[list][/list]
Het lijkt me ook veel beter om je pc wat op te lappen zodat die WoW kan blijven draaien. Kijk eens goed na wat er mis is met je pc (temperaturen, kloksnelheden, belastingen)
Ben deze avond eens hard bezig geweest om te kijken naar wat er aan de hand is, en uiteindelijk is de eerste vonst de CPU temp die de spuigaten uitloopt, waardoor het moederbord op een gegeven moment een harde reset geeft. Duurt 10 minuutjes met Prime95 om hem uiteindelijk naar de 98°C te krijgen, maar het gebeurt niet elke keer :/ Dus dat wordt duidelijk eerst maar eens een nieuwe kast & koeler.[list][/list]
Overweeg misschien die cpu te overklokken want je kunt daar nog 1GHz winst mee halen.
Ook dan moet ik in elk geval naar een nieuwe behuizing en koeler, want dat gaat de huidige setup niet trekken.[list][/list]Conclusie voor mij is nu eerst even écht beter koelen, dan opnieuw stress testen. Niets houd mij tegen om stapje voor stapje de boel te gaan vervangen natuurlijk.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Heb je het stof al eens uit het koelblok geblazen, eventuele stof filters schoongemaakt. Dat wil ook nog wel eens helpen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 284859 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:03:
[...]

Nee het was maar een voorbeeld, ik wil dan gewoon high-end spul, en de titans zijn dat nu, maar dan niet meer natuurlijk ;)[list][/list][...]

Ja precies. Ik ga er dus over 1-2 jaar 2 dikke nieuwe videokaarten in stoppen, whatever het beste is op dat moment voor minimaal €500 per kaart zodat 4K dan speelbaar wordt.
Nu alvast geld uitgeven voor de toekomst is bij computers de meest zuvere vorm van geldverbranding :o

Alle tech meuk daalt sterk in prijs. Dus je betaalt nu veel meer voor dit moederbord dan je over 1-2 jaar gaat doen als je het daadwerkelijk nodig hebt. Het is veel zinniger nu te kopen wat je nu nodig hebt en dat over 1-2 jaar door te verkopen en dan te kopen wat je dan nodig hebt. Voordeel is dat je dan ook mogelijk nieuwe features of performance kunt krijgen dan wat je nu zou kunnen krijgen ongeacht budget.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1