Onlangs heb ik een nieuwe tablet aangeschaft. Deze draait op een Mediatek MTK6592 processor. Tablet draait als een zonnetje. Ik loop echter tegen een probleem aan waar ik niet uitkom.
Ik kan probleemloos verbinding maken met mijn wifi netwerk. Ik kan vervolgens ook internettne. Als ik de tablet aan de kant leg en een tijd later weer wil internetten heb ik geen internettoegang meer. Er is nog wel verbinding met het wifi netwerk. Maar niet tot internet. Als ik vervolgens wifi in en uitschakel is het probleem opgelost.
Voor mijn vriendin heb ik een telefoon besteld uit China (Jiayu G4S). Ook deze heeft het zelfde probleem.
Ik heb inmiddels meerdere dingen geprobeerd;
- Andere rom op de tabet
- Wifi kanaal wisselen
- Andere DNS server
- Static ip.
- Bij android aanvinken; "Wifi behouden in slaapstand" Altijd
- beveiliging van het wifi netwerk afhalen.
Helaas lost dit allemaal niks op.
De situatie is als volgt:
UPC Technicolor TC7200 ---> TP-Link WDR3600
De Technicolor doet dienst als DHPC server en de TP-Link fungeert als wifi netwerk.
Wie o wie heeft er een oplossing voor dit probleem?
Ik kan probleemloos verbinding maken met mijn wifi netwerk. Ik kan vervolgens ook internettne. Als ik de tablet aan de kant leg en een tijd later weer wil internetten heb ik geen internettoegang meer. Er is nog wel verbinding met het wifi netwerk. Maar niet tot internet. Als ik vervolgens wifi in en uitschakel is het probleem opgelost.
Voor mijn vriendin heb ik een telefoon besteld uit China (Jiayu G4S). Ook deze heeft het zelfde probleem.
Ik heb inmiddels meerdere dingen geprobeerd;
- Andere rom op de tabet
- Wifi kanaal wisselen
- Andere DNS server
- Static ip.
- Bij android aanvinken; "Wifi behouden in slaapstand" Altijd
- beveiliging van het wifi netwerk afhalen.
Helaas lost dit allemaal niks op.
De situatie is als volgt:
UPC Technicolor TC7200 ---> TP-Link WDR3600
De Technicolor doet dienst als DHPC server en de TP-Link fungeert als wifi netwerk.
Wie o wie heeft er een oplossing voor dit probleem?