Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Android][Mediatek]Wel verbinding geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-11 21:15
Onlangs heb ik een nieuwe tablet aangeschaft. Deze draait op een Mediatek MTK6592 processor. Tablet draait als een zonnetje. Ik loop echter tegen een probleem aan waar ik niet uitkom.

Ik kan probleemloos verbinding maken met mijn wifi netwerk. Ik kan vervolgens ook internettne. Als ik de tablet aan de kant leg en een tijd later weer wil internetten heb ik geen internettoegang meer. Er is nog wel verbinding met het wifi netwerk. Maar niet tot internet. Als ik vervolgens wifi in en uitschakel is het probleem opgelost.

Voor mijn vriendin heb ik een telefoon besteld uit China (Jiayu G4S). Ook deze heeft het zelfde probleem.

Ik heb inmiddels meerdere dingen geprobeerd;
- Andere rom op de tabet
- Wifi kanaal wisselen
- Andere DNS server
- Static ip.
- Bij android aanvinken; "Wifi behouden in slaapstand" Altijd
- beveiliging van het wifi netwerk afhalen.

Helaas lost dit allemaal niks op.

De situatie is als volgt:
UPC Technicolor TC7200 ---> TP-Link WDR3600
De Technicolor doet dienst als DHPC server en de TP-Link fungeert als wifi netwerk.

Wie o wie heeft er een oplossing voor dit probleem?

• Robbie T
kickje

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Als jouw situatie het toelaat, zou ik de UPC in Bridge Mode zetten en de TP-Link als DHCP en wifi AP instellen.
zo dus

[ Voor 37% gewijzigd door EverLast2002 op 16-09-2014 11:17 ]

• Robbie T
EverLast2002 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:58:
Als jouw situatie het toelaat, zou ik de UPC in Bridge Mode zetten en de TP-Link als DHCP en wifi AP instellen.
zo dus
Bedankt voor je reactie.
Heb ik ook even over na zitten denken, maar helaas is dat wat lastiger.
De UPC router hangt in de meterkast. vanaf daar loopt er een kabel naar de eerste verdieping waar een switch staan met vervolgens 3 kabels eraan.
Vanaf de UPC loopt er een kabel naar de woonkamer naar de tv.
Vanaf de UPC loopt er een kabel naar de trapkast waar de TP-Link hangt voor het wifi signaal.

De TP link is dus niet zo handig om in te stellen als DHCP server aangezien vanaf daar niet alle adressen uitgedeeld kunnen worden.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11 20:46
Die TP link, heb je die wel ingesteld als AP?

• Robbie T
zetje01 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:08:
Die TP link, heb je die wel ingesteld als AP?
De TP-Link staat zo ingesteld dat DHCP uitgeschakeld is en dat deze een ip adres heeft buiten mijn ip range die de upc router uitdeelt.

• EverLast2002
Robbie T schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:55:
Als ik de tablet aan de kant leg en een tijd later weer wil internetten heb ik geen internettoegang meer.
Hoe lang is die periode ? Misschien kun je je DHCP lease tijd verhogen (bijv van 1 uur naar 8u of 24u)

• Robbie T
Thanks. Heb ik ook aan zitten denken, maar deze staat al op een lange lease time. (weet zo uit mijn hoofd even niet op welke tijd, maar langer dan een dag in elk geval).

• EverLast2002
Wanneer je weer geen internettoegang hebt op je tablet, check dan eens of je TP-Link router nog wel op internet kan (meestal zit er in het menu wel een "ping" of "tracert" tool om te kunnen testen).

Vertel eens welk pakket je hebt van UPC. Want als ik de website doorlees met handleidingen dan is de kabel vanuit de TC7200 een coax kabel richting mediabox/tv.
Waarom moet de TC7200 DHCP blijven, dat kan de TP-Link toch overnemen ?

[ Voor 37% gewijzigd door EverLast2002 op 17-09-2014 20:26 ]

• Robbie T
Dat kan ik inderdaad nog even testen. Overigens, het gekke is dat andere apparaten zonder mediatek processor wel op internet kunnen via de tp-link. Zal het nog wel even proberen het pingen, maar ik vermoed dat dat gewoon gaat lukken

En gezien hoe de kabeltjes lopen hier in huis dacht ik dat het het meest makkelijke was om de dhcp via de upc te doen. Maar nu ik er over na denk, dat hoeft natuurlijk niet. De upc valt ook als bridge in te stellen.

• EverLast2002
Robbie T schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:10:
Dat kan ik inderdaad nog even testen. Overigens, het gekke is dat andere apparaten zonder mediatek processor wel op internet kunnen via de tp-link. Zal het nog wel even proberen het pingen, maar ik vermoed dat dat gewoon gaat lukken

En gezien hoe de kabeltjes lopen hier in huis dacht ik dat het het meest makkelijke was om de dhcp via de upc te doen. Maar nu ik er over na denk, dat hoeft natuurlijk niet. De upc valt ook als bridge in te stellen.
Jammer dat je nu pas vermeld dat andere devices wel internetverbinding blijven houden :9
Dan lijkt het probleem meer in die MediaTek devices te zitten.
Ik betwijfel of het Bridge Mode verhaal dan iets gaat verbeteren gezien bovenstaand verhaal.
En zet overal de meest recente firmware in, als je dat nog niet gedaan had.

• Robbie T
Sorry! Ik was in de veronderstelling dat ik het wel bij mijn eerste post had gezet.
Pagina: 1