chart js reloaden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik vraag me af wat de manier is om een html5 chart, bijv http://www.chartjs.org, opnieuw te laden.
Daarmee bedoel ik: zodra een dergelijke chart x pixels in beeld is, start de animatie > die wil ik kunnen herstarten.

Welnu, in mijn geval wil ik meerdere charts in 1 blok op de site hebben. En of je dat nou door middel van een slider, of tab-systeem aanroept; zodra de eerste chart is geladen, is op de achtergrond de rets ook al geladen. Gevolg: geen animaties op de overige charts.
Ook als je terug gaat / zapt tussen de charts, staan ze er reeds volledig geladen.

live voorbeeld: http://cinepaq.ophetweb.nu/portfolio/iem-c1/
sidenote: de animatie aan de linkerkant mag niet verversen wanneer de chart rechts ververst.
offtopic:
specs zijn bogus ;)

Denk ik nu te simpel, of moet dit toch relatief eenvoudig op te lossen zijn, zonder dat de hele pagina refreshed?

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 14-09-2014 22:24 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:00
Je zet een trigger met een custom-event op het switchen naar de tab. Dan zet je een event handler op dat custom event en in die event handler de code die de chart rendert.

Ik zie in de docs ook chart.update() staan:
Calling update() on your Chart instance will re-render the chart with any updated values, allowing you to edit the value of multiple existing points, then render those in one animated render loop.
al geprobeerd? In combinatie met bovenstaande lijkt me dat de oplossing.

[ Voor 49% gewijzigd door Ramon op 14-09-2014 22:29 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
De chart uit het live voorbeeld zit in de Jupiter theme. Het is geen regelrechte chartjs.
Probeer die er eens in te krijgen van de week.

Ik ben alleen geen coder dus lekker stoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Bedenk je ook heel goed of je wel echt continu animatie wilt.

Bij een tab vind ik het nog wel enigszins kunnen, maar bij bijv een slider vind ik het rete-irritant als er continu iets beweegt.

Over het algemeen vind ik het verantwoord om "leuke" animaties (het opbouwen van een chart vind ik nooit echt functioneel, het is leuk, maar ik ben over het algemeen geinteresseerd in de chart) te hebben als er user-interactie vooraf is gegaan (tab / keypress etc etc) maar zonder user-interactie vind ik het over het algemeen alleen maar irritant en tijdverspillend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Het zal puur op initiatief van de gebruiker zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Als ik jou was zou ik voor een uurtje een front-ender kopen die dit voor je oplost ;) Voor zoiets als dit is namelijk geen complete charting library nodig. Een paar simpele unordered lists met wat CSS en je hebt het zelfde effect wat je op het zetten van een bepaalde class kan annimeren :)
Pagina: 1