• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Tijdens het bekijken van een film haperen mijn films soms heel licht. voornamelijk bij snelle beelden. ik gebruik mkv en m2ts bestanden. hoe kan ik dit oplossen ? (ik heb mijn pc aan mijn tv) dit had ik eerst niet met mijn xtreamer 3 sidewinder mediaplayer die ik pas heb verkocht. mijn pc moet 1080P beelden wel makkelijk trekken neem ik aan.

system:

i7 3770k
msi nividia gtx 760 4gb
16gb ram
mediaplayer: powerdvd 14
tv: samsung 46 inch

[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 14-09-2014 22:09 ]

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je zelf al iets geprobeerd ? Begin eens met een andere player bijvoorbeeld.

• Farabi
  • Niet online
ja andere mediaplayer, bij die heb ik ook hetzelfde.

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:16
Tv op game modus zetten of de aansluiting naar pc vernoemen?

Verwijderd

Ik zal eens in mijn glazen bol kijken.....ik denk dat je GPU acceleratie (DXVA) aan moet zetten. Aangezien je hierna zult vragen hoe dat moet: download VideoLAN en kijk onder options of download WMPHC waar het standaard aan staat.

Gebeurt het op je pc monitor ook?

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 19:12

Pos

Als je bedoelt dat je een lichte stotter ervaart om de x aantal milliseconde, probeer dan op je pc de screen refreshrate op 50 te zetten van je tv, scheelt een stuk maar nog niet alles.

• Farabi
  • Niet online
het is een lichte stotter ja.

game modus heeft niet geholpen, met pc mode krijg ik rare bleke kleuren op mijn tv

. xenergy vlc wilt zelfs de bestanden niet afspelen. ik heb wmphc al op mijn computer daar blijft hij ook haperen.

pos, dat zou eens kunnen, want ik kreeg bij powerdvd tijdens het afspelen van een bluray iso de melding dat mijn refresh rate bijgesteld moest worden. maar ik zit nu op mijn tv te kijken en kan niet vinden hoe ik dit lager moet zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 14-09-2014 22:53 ]

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:35

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

2e knopje onder aan de tv

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Waarbij een dedicated mediaspeler zoals een Xtreamer de refreshrate kan aanpassen, werkt een PC volgens mij met een vaste refreshrate. Aangezien je mkv en m2ts bestanden bekijkt kun je het beste de refreshrate van de PC op 24 Hz zetten. Je krijgt last van stutter omdat HD filmbestanden gemaakt zijn op 24 Hz en een PC standaard met 60 Hz werkt. Daarom moeten er om de zoveel tijd frames worden verwijderd of toegevoegd om te matchen aan die 24 Hz. En dat resulteert zich dan weer in stutter, vooral bij snelle beelden.

Let wel op dat dit voor normaal PC gebruik niet fijn is en je daar hoofdpijn etc van kunt krijgen. Je zult dus steeds je refreshrate moeten aanpassen: 24 Hz voor films, 60 Hz voor PC gebruik. De refreshrate kun je instellen in Nvidia configuratiescherm. Videokaartfabrikanten zijn nu pas met een oplossing bezig, ondanks dat dit probleem al jaren bestaat.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Farabi
  • Niet online
dat heb ik niet. zijn touchknoppen. samsung le46c750.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:35

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 14:34
ik heb deze handleiding gebruikt. (maw, probeer het eens via XBMC)
http://techreviewstricksa...-video-jitter-using-xbmc/

niet helemaal 100 procent gevolgd: Had in catalyst 13.1 (ati 4670m) de framerate voor alleen mijn tv begrensd op 24 frames. Vond dit alleen een heel onrustig beeld op de tv. Geen idee waarom. zodoende alleen deze instellingen weer terug gezet op 60.

• Farabi
  • Niet online
HBSVDK, vriend je bent geweldig dankzij jouw link is mijn probleem opgelost ! bedankt !

en ook de rest bedankt die me probeerde te helpen !

moet ik trouwens met gamen wel op 60hz zetten ?

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 14-09-2014 23:29 ]

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 14:34
lennox-06 schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:23:
HBSVDK, vriend je bent geweldig dankzij jouw link is mijn probleem opgelost ! bedankt !

en ook de rest bedankt die me probeerde te helpen !

moet ik trouwens met gamen wel op 60hz zetten ?
fijn dat het helpt!

als je spelletjes speelt op je tv, via je pc denk wel ja. Anders gooi je de framerate van de grafische kaart direct het putje in lijkt mij. Maar misschien kun je net als ik, de framerate gewoon op 60 houden.

• Farabi
  • Niet online
wat is het beste voor games ? ik wil films en games zo optimaal mogelijk beleven.
Pagina: 1