TV geeft alleen nog maar blauw, geel en groen en geen rood

Pagina: 1
Acties:

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-01 10:29

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Topicstarter
Sinds vandaag opeens zijn de kleuren van mijn TV omgevallen :(
Alles wat rood, oranje of in die buurt moet zijn, is er niet meer. Ziet er allemaal blauw uit, groen en geel zijn ook nog vertegenwoordigd.
Vraag: Is dit nog te repareren? Heeft iemand hier ervaring mee?

Het gaat om een Panasonic TV van (jazeker!) 16 jaar oud.
Ik snap wel dat de meeste mensen gaan roepen: Koop es een nieuwe! :P
Maar als het iets simpels is.... ;)

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Niet een kwestie van je scart kabel ff (decoder?) aandrukken oid ?

Als je ruis op gewoon beeld op zet van de rf ingang is die wel zwart wit ? en je teletekst kun je daar nog wel wit vnden ?

Het kan echt alles zijn .. is echt kristalleb bal kijken met jouw info

Iperf

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:49
simpel gezegd,is het niet meer waard om dit te repareren, de tv heeft 16 jaar dienst gedaan.

Vaak is het nog gevaarlijk ook om aan beeldbuis tv's te gaan sleutelen,moet je echt wel weten wat je doet
Dit klinkt als een tv die kapot is namelijk :X

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 14-09-2014 21:06 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je weet geeneens of er wel iets stuk is ..

Iperf

• Scally

Scally

Topicstarter
Ik heb hem via scart én via tulp aansluitingen geprobeerd. Beide levert hetzelfde op. Probleem zit dus niet in de aansluiting maar in de TV zelf. Ook nog via WD HD tv kastje...

Menu's van de TV en teletext zelfde probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Scally op 14-09-2014 21:20 ]

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:34
Het wegvallen van een kleur is niet echt een uitzonderlijk defect bij een beeldbuis-tv. Heb het wel eens in een kwartiertje gerepareerd zien worden. Maar dat was in de tijd dat de alle electronica op verschillende printplaten in de tv zat. Juiste printje vervangen en het was weer opgelost.
Maar bij modernere tv's zit zo'n beetje alles op één printplaat. Dat wordt lastig vervangen.

• Scally

Scally

Topicstarter
Bedankt zetje01. Kan me haast niet voorstellen dat er nog een winkel bestaat die CRT televisie's repareert anno nu...
Ga er zelf zeker niet aan beginnen.. geen kaas van gegeten ook.

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:13
Het repareren van dit soort problemen valt en staat met een schema. Met een schema kun je snel bepalen of de eindtrap voor rood nog signaal geeft. Je kunt dan zelfs even de rode aansturing wisselen met de groen om te kijken of het de buis is.
Geen schema maakt dit een stuk ingewikkelder.

• Scally

Scally

Topicstarter
MuzenJaap heeft er verstand van.. ik helaas niet. Voor de leek is het een Mission Impossible dus...
Ben al aan t googlen voor nieuwe TV.. écht nieuw dan he ;)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou er eerst een goeie mep met m'n vuist opgeven.maar ja ik ben die bakken van 30~40 jaar geleden gewend.
goeie kans dat je gewoon een paar puntjes moet nasolderen. maar idd schema is key

Iperf

Pagina: 1