Hallo,
Ik ben bezig met het samenstellen van een pc voor tekenwerk en gaming. Ik heb de laatste maanden onderzoek gedaan naar verschillende onderdelen, welke bij elkaar passen etc en hopelijk met een logische build gekomen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik doe veel tekenwerk in Photoshop, ik wil grote paintings snel en soepel kunnen tekenen zonder lag. Mijn laptop waar ik nu mee werk heeft soms moeite met grote tekeningen. Daarnaast werk ik ook veel in andere Adobe applicaties zoals Illustrator, Indesign en soms wat 3d werk maar ik ben vooral een 2D artist.
Naast het werk gedeelte wil ik ook graag gamen. Ik heb altijd moeten gamen op low settings maar nu wil ik eindelijk eens games kunnen draaien op max settings. Ik zou graag games zoals Dragon Age Inquisition, Arkham Knight, The Witcher 3 op ultra willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een max budget van €1500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Razer muis en keyboard, de rest heb ik allemaal nog nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval 16gb geheugen, een ssd en de mogelijkheid om later een 2de scherm erbij te kopen plus ruimte voor meer harde schijven. Verder heb ik wifi nodig maar ik weet niet zoveel over dat onderwerp.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor van Intel, verder maakt het mij niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een koele pc. Stille en zuinige pc is ook meegenomen maar temperatuur gaat voor.
Ga je overklokken?
Nee, geen overklokken. Dit is de eerste keer dat ik een pc samenstel en ik houd het simpel.
En dan heb ik misschien nog een hele domme vraag over Azerty. Daar kun je een offerte aanvragen, wat is het nut daarvan of is dat meer voor bedrijven?
Dit is de build waar ik nu op uitgekomen ben.
Ik ben bezig met het samenstellen van een pc voor tekenwerk en gaming. Ik heb de laatste maanden onderzoek gedaan naar verschillende onderdelen, welke bij elkaar passen etc en hopelijk met een logische build gekomen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik doe veel tekenwerk in Photoshop, ik wil grote paintings snel en soepel kunnen tekenen zonder lag. Mijn laptop waar ik nu mee werk heeft soms moeite met grote tekeningen. Daarnaast werk ik ook veel in andere Adobe applicaties zoals Illustrator, Indesign en soms wat 3d werk maar ik ben vooral een 2D artist.
Naast het werk gedeelte wil ik ook graag gamen. Ik heb altijd moeten gamen op low settings maar nu wil ik eindelijk eens games kunnen draaien op max settings. Ik zou graag games zoals Dragon Age Inquisition, Arkham Knight, The Witcher 3 op ultra willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een max budget van €1500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Razer muis en keyboard, de rest heb ik allemaal nog nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval 16gb geheugen, een ssd en de mogelijkheid om later een 2de scherm erbij te kopen plus ruimte voor meer harde schijven. Verder heb ik wifi nodig maar ik weet niet zoveel over dat onderwerp.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor van Intel, verder maakt het mij niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een koele pc. Stille en zuinige pc is ook meegenomen maar temperatuur gaat voor.
Ga je overklokken?
Nee, geen overklokken. Dit is de eerste keer dat ik een pc samenstel en ik houd het simpel.
En dan heb ik misschien nog een hele domme vraag over Azerty. Daar kun je een offerte aanvragen, wat is het nut daarvan of is dat meer voor bedrijven?
Dit is de build waar ik nu op uitgekomen ben.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 269,- | € 269,- |
| 1 | MSI H97 GAMING 3 | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 357,95 | € 357,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,99 | € 47,99 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | TP-Link TL-WN822N | € 13,- | € 13,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 29,60 | € 29,60 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9 | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Seasonic G-Serie 650 Watt | € 96,80 | € 96,80 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,95 | € 89,95 |