Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Roland Camm-1 CM12 snijplotter op parallel poort.

Pagina: 1
Acties:

• V1C7OR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:14
Hallo mede-tweakers.

De computer die dit apparaat eerst aanstuurde is helaas defect, maar gelukkig is de data nog intact.
Ik heb geprobeerd de schijf te plaatsen in een andere pc, maar helaas startte hij dan niet op.
Daardoor heb ik alle naar mijn idee nuttige data gekopieerd naar de schijf van de andere pc.

Allebei de systemen draaien op xp, zonder verbonden te zijn met internet of een netwerk.

Deze snijplotter werdt altijd aangestuurd met Adobe Illustrator CS2.
Het driverpakket voor de snijplotter en AI CS2 stonden nog los op de schijf en heb ik zo kunnen kopiëren.
Windows herkent de snijplotter en is in staat iets uit de sturen waarop de snijplotter reageert. (testpagina afdrukken)

Wanneer ik een illustratie in AI CS2 wil laten afdrukken krijg ik alleen de foutmelding : kan illustratie niet afdrukken.

Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen, ik kom er namelijk niet uit aangezien ik weinig ervaring heb met oude printers/snijplotters etc.

Met vriendelijke groet,

Victor

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:01
De plotter als printer toegevoegd?
Heb je hem hierbij ook ingesteld op de juiste com poort en goede baudrate etc.?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• V1C7OR
Hoi , bedankt voor de snelle reactie!
De plotter staat ingesteld als printer.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of hij staat ingesteld op de goede poort en baudrate enz.
Wel weet ik dat er geen enkele knop op de plotter op een andere instelling is gezet dan op het moment dat hij wel werkte met het oude systeem. Ook omdat hij wel iets doet bij "testpagina afdrukken" heb ik het idee dat daar niet het probleem zit.

Misschien heb ik het compleet fout, ik ga zometeen even de juiste instellingen nalezen in de user manual en kijken of ik wat dat betreft goed zit.

Alvast bedankt!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:01
In de printer zul je idd niks hoeven te veranderen.
Via de eigenschappen van de printer op de pc zul je in ieder geval wel de juiste baudrate,bitrate, pariteitscontrole in moeten stellen.
Heb hier ook ooit ongelofelijk mee zitten klooien bij een cnc graveermachine.
maar ik weet niet of dat de foutmelding van jou zou mogen geven

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 10:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Eeehm wat me opvalt is dat je de paralelle poort niet instelt met poort, baudrate en pariteits controle; dus hebben we het hier over een printer op een seriele poort? Da's wel even een ander verhaal. Dus geen LPT 1 of 2, maar COM 1 of 2.

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 14-09-2014 18:02 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• V1C7OR
De plotter zit op poort LPT1, ik heb ondertussen AI CS2 opnieuw geïnstalleerd en de Roland Cutstudio plugin geinstalleerd. Helaas lijkt dit niets uit te voeren.
Pagina: 1