Toon posts:

kleur (/resolutie?) probleem met Philips LCD-TV 37PFL5603D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn tv doet nogal raar en ik hoop dat iemand me hier kan vertellen wat er stuk zou kunnen zijn, en hoeveel 't zou kosten dit te laten repareren. Ik heb er zelf allemaal bar weinig verstand van, dus hieronder een foto van wat ik bedoel....

Afbeeldingslocatie: http://i95.photobucket.com/albums/l151/Kasawagi/Philipskleuren_zpsc8b59f09.jpg

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Bij voorbaat dank,
Kittencandy

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2014 16:51 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:07
Kijk je tv via een kastje/decoder van je provider?
Zo ja, trek eens een beetje aan de hdmi-kabel tussen tv en kastje.
Anders eerst maar eens de tv resetten naar fabrieksinstellingen; dat kan vast wel via het menu.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb n update dr op gekeild xD. voorlopig lijkt ie het weer goed te doen daardoor. Fabrieksinstellingen hielpen niet... *-*

Bedankt ! Als ik niet in 't menu had gekeken had ik de update functie nooit gevonden :)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2014 09:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ahem.... te vroeg gejuigd. Het ging eventjes goed, maar vervolgens fluctueerde het beeld tussen licht en donker en eindigde 'ie donkerder. En kort daarna deden de kleuren weer vaag.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:07
En toen ging je de HDMI-kabel controleren?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de kabel van de ps3 uit mn andere tv gehaald en in de tv gedaan. Ik heb geen tv ontvangst dus verder geen kastjes enzo. Ps3 doet het gewoon helemaal normaal op de andere tv dus daar ligt 't niet aan.

Deze tv stond bij mijn zus thuis, tot de kleuren raar gingen doen, en kreeg ik 'm weer terug. Dus 't probleem begon daar al.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2014 12:30 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:28:
ik heb de kabel van de ps3 uit mn andere tv gehaald en in de tv gedaan. Ik heb geen tv ontvangst dus verder geen kastjes enzo. Ps3 doet het gewoon helemaal normaal op de andere tv dus daar ligt 't niet aan.

Deze tv stond bij mijn zus thuis, tot de kleuren raar gingen doen, en kreeg ik 'm weer terug. Dus 't probleem begon daar al.
Ik verwacht dat je de TV inmiddels weggedaan hebt, maar hier is waarschijnlijk de AS15-F IC kapot. Deze zit op het TCON board. Zie ook deze review: productreview: Philips 37PFL5603D Blauw review door Verwijderd

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem,kleuren zijn donker, heb de hdmi kabel vervangen, zelfs aan pc gehangen maar veranderd niets, update gedaan;niets.
het is duidelijk de tv zelf.

wat nu te doen?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb je de review die ik het bericht boven jou heb genoemd al bekeken?
Pagina: 1