Beste,
Ik heb onlangs van een medetweaker dit bord en een Phenom 955 cpu overgenomen.
De eerste keer booten deed het mobo moeilijk maar daarna werkte het een tijd (3weken) naar wens. Echter heb ik steeds vaker dat de computer niet wil opstarten.
Wanneer ik de pc aanzet krijg ik geen beeld. Gewoon een zwart scherm. De pc boot verder wel en geeft geen rare piepjes. (Windows start ook volledig op). En na een paar keer stroom erop/eraf enz dan geeft ie ineens wel weer beeld. En zodra hij in windows zit werkt het ook zonder problemen.
Wat heb ik al getest:
Ander ram
Andere grafische kaart
Alle extra dingen losgekoppeld (hdd/ssd)
PC info:
Bitfenix Comrade
Corsair CX430
Gigabyte GA-MA770-UD3
4GB (2x2) Corsair 1333mhz ram (en test bankje was een kingston valueram 2gb 1333mhz
MSI GTX 460 HAWX 1GB
HD103SJ Samsung
Alvast bedankt voor het meedenken.
PS:
Met het probleem valt te leven, ik moet gewoon mijn computer niet uitzetten en dan is alles prima.. Maar goed dat verhelpt het niet natuurlijk.
Ik heb onlangs van een medetweaker dit bord en een Phenom 955 cpu overgenomen.
De eerste keer booten deed het mobo moeilijk maar daarna werkte het een tijd (3weken) naar wens. Echter heb ik steeds vaker dat de computer niet wil opstarten.
Wanneer ik de pc aanzet krijg ik geen beeld. Gewoon een zwart scherm. De pc boot verder wel en geeft geen rare piepjes. (Windows start ook volledig op). En na een paar keer stroom erop/eraf enz dan geeft ie ineens wel weer beeld. En zodra hij in windows zit werkt het ook zonder problemen.
Wat heb ik al getest:
Ander ram
Andere grafische kaart
Alle extra dingen losgekoppeld (hdd/ssd)
PC info:
Bitfenix Comrade
Corsair CX430
Gigabyte GA-MA770-UD3
4GB (2x2) Corsair 1333mhz ram (en test bankje was een kingston valueram 2gb 1333mhz
MSI GTX 460 HAWX 1GB
HD103SJ Samsung
Alvast bedankt voor het meedenken.
PS:
Met het probleem valt te leven, ik moet gewoon mijn computer niet uitzetten en dan is alles prima.. Maar goed dat verhelpt het niet natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door charlie7 op 14-09-2014 15:54 ]
MacMini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 PM / AWU 3 / Model 3 Highland