• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Gisteren heb ik wat nieuwe spullen gekocht voor een pc voor mijn vriendin.

Ze krijgt de volgende onderdelen:
Asus B85M-G
Intel i5 4460
8GB Corsair Vengeance

Tijdens de eerste test werd al duidelijk dat er geen beeld was en heb ik alles opnieuw uit elkaar gehaald en in elkaar gezet. Nog steeds geen beeld. Na een tijdje lezen en zoeken kwam ik erachter dat de bios versie waarschijnlijk te oud was voor deze processor en geüpdatet moest worden.

Nu zit ik thuis en werkt de computer met mijn Intel i5 4670K, maar niet met die van haar, ook niet nadat de bios is geüpdatet naar de laatste versie (22/8). Ook heb ik op een aantal manieren de bios geprobeerd te resetten (met jumper en batterij eruit halen)

Wat zouden de volgende stappen zijn, of is de gloednieuwe processor gewoon gaar?

Dank!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:40
Ik zou jouw processor dan eens in het nieuwe bord proberen ?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kan het moederbord zijn (90%) zeker, ik heb zelf dit probleem ook gehad bij een ASUS moederbord met de 8 series chipset van intel. Informatique snapte er ook niets van, en heeft uit eindelijk maar een Gigabyte moederbord mee gegeven wat in het budget paste.

[ Voor 33% gewijzigd door Lip op 14-09-2014 15:26 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Baserunner
Mijn eigen 4670K werkt dus wel, daarmee heb ik het bios geüpdatet.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zeker weten BIOS 0904 erop gezet?

Alhoewel er nog een nieuwere is:

http://www.asus.com/Motherboards/B85MG/HelpDesk_CPU/

[ Voor 58% gewijzigd door Vorkie op 14-09-2014 15:34 ]

• Baserunner
2108 is het volgens mij.

Ik lees nu dat de updater in de bios misschien niet goed werkt en dat ik het via het OS moet proberen....
Anyway, the problem is solved!. For some reason, updating the firmware using the provided updater in the bios really doesn't do a good job. I used it 4 times with different firmware types to no avail despite showing itself to be the correct version.

So before heeding your advice (Thanks a bunch for that BTW) I thought I'd use the Celeron to install Win7 and use there OS based bios updater and to my surprise it worked just fine.

• Baserunner
Dit is dus de oplossing, hoe contra-intuitief het ook is. Update je bios met een tool via Windows en het werkt :)
Pagina: 1