Toon posts:

Raspberry pi xbmc supertraag (newby aan zet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,
Voor de ouders van mijn vriendin en onszelf een raspberry pi xbmc gekocht a 90 euro p.st.

specs :
XBMC 13.1 Git:84725b0 (Compiled: jul 9 2014)
OpenElec 4.07 - RPi.arm
aanwezig geheugen 372 MB
beschikbaar ,, 309 MB
dit alles op een raspberry pi met micro transcend sd kaartje van 4 GB.

Helaas is dit zo ontzettend traag, steeds een draaiend 'radje' in beeld en bijv. een film loaden duurt soms 10 minuten of langer! Dat is toch niet normaal, hoop ik?
Ook geeft zowel de Netgear-router (nieuw model 4500) bij mijn 'schoonouders' als bij een 'oranje led' waarmee het waarschuwt dat er een langzaam apparaat is aangesloten met maar een doorvoer van 10 Mbps (deze router kan 750 mbps aan) .

Ook brand er op de raspberry zelf continu een rode led.
Misschien hoort dat zo of geeft het ook al een fout aan?

Iemand een idee wat er loos is?
Groet, Ivo

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12 05:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Volgensmij klopt dit inderdaad niet, maar wat al helemaal niet klopt is die belachelijke prijs die je ervoor betaald hebt, een RasPi kost 35 euro's en een geheugenkaartje kost maximaal een tientje.

Wat in mij opkomt is een traag geheugenkaartje, geeft u s.v.p. even de specs van dat ding of het typenummer :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, thnks voor je reactie! Ja heel irritant 12 min op laden van een film wachten, ik denk echt aan een programeer dan wel hardware foutje.

Het kaartje is een Transcend 4 GB (10) micro sd hc.

Ook is er een subtitle probleem, hoewel de juiste Opensubtitle com/org e.d. ingesteld staan, vindt deze rasp meer geen ondertitels dan wel.. Ook bij films uit 1999 zoals The Game ( michael douglas ) en ook niet bij Enemy of the State e.d.
Het lijkt nu inderdaad een best prijzig miskoopje :/

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maar waar staan dan de films?

https://discord.com/invite/tweakers

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-12 15:06
Aan wat voor bekabeling heb je de Rpi hangen? Als je films op een NAS oid staan, is het hele traject geschikt voor gigabit? Cat5E/Cat6(a) bekabeling over het hele stuk? Switches en routers ook gigabit?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12 15:25
Wat voor type bestanden gooi je er tegenaan, en heb je er wel licenties voor Mpeg2 in zitten en eventueel ook wmv? Dit kun je terug vinden door het SD-kaartje in je pc / laptop te steken. Daarop staan een aantal bestanden waaronder config.txt. Deze kan je openen en hierin zouden de licenties moeten zijn opgenomen. Zo niet, dan lijkt het me wijsheid deze alsnog aan te schaffen.
Daarnaast kan je daar eventuele overclock-settings maken, maar lees hiervoor vooraf even goed wat je moet aanpassen. Moeilijk is het niet, maar het is wel belangrijk dat je dit goed doet.

Wat betreft verbindings-snelheid zou je 100mbit moeten kunnen halen ermee, maar dat is meer theoretische snelheid. Realistischer is een overdrachtsnelheid tussen de 70 en 80 mbit. Mogelijk dat er een duplex-probleem bestaat tussen de router en de Pi. Heb je nog andere hardware, zoals een switch, die je er tussen kan plaatsen?

iRacing Profiel

• kroegtijger
BeefHazard schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:27:
Aan wat voor bekabeling heb je de Rpi hangen? Als je films op een NAS oid staan, is het hele traject geschikt voor gigabit? Cat5E/Cat6(a) bekabeling over het hele stuk? Switches en routers ook gigabit?
Heeft geen enkele zin aangezien de Pi geen gigabit ondersteund maar over een 10/100 NIC beschikt.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:27:
Wat voor type bestanden gooi je er tegenaan, en heb je er wel licenties voor Mpeg2 in zitten en eventueel ook wmv? Dit kun je terug vinden door het SD-kaartje in je pc / laptop te steken. Daarop staan een aantal bestanden waaronder config.txt. Deze kan je openen en hierin zouden de licenties moeten zijn opgenomen. Zo niet, dan lijkt het me wijsheid deze alsnog aan te schaffen.
Daarnaast kan je daar eventuele overclock-settings maken, maar lees hiervoor vooraf even goed wat je moet aanpassen. Moeilijk is het niet, maar het is wel belangrijk dat je dit goed doet.

Wat betreft verbindings-snelheid zou je 100mbit moeten kunnen halen ermee, maar dat is meer theoretische snelheid. Realistischer is een overdrachtsnelheid tussen de 70 en 80 mbit. Mogelijk dat er een duplex-probleem bestaat tussen de router en de Pi. Heb je nog andere hardware, zoals een switch, die je er tussen kan plaatsen?
Hallo, dank voor je reactie. Zulke dingen moet je aan mij als pc leek niet vragen joh :) Als deze rasp niet sneller wordt, gooi ik 'm weg. Geen zin in ergenissen.
Groet, Ivo

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, er zit een jetflash 700 usb stick in, misschien dat het daaraan ligt, dat die te langzaam is?

• BeefHazard
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:35:
[...]

Hallo, dank voor je reactie. Zulke dingen moet je aan mij als pc leek niet vragen joh :) Als deze rasp niet sneller wordt, gooi ik 'm weg. Geen zin in ergenissen.
Groet, Ivo
Hallo, dank voor je reactie. Als je geen zin hebt je best te doen om je problemen op te lossen hoef je ook niet bij Tweakers aan te kloppen :) Gooi maar weg die rasp want op deze manier gaat er niks van komen.

Groet, op Tweakers doen we elkaar permanent de groeten.

Oh, en over je USB-stick: Die is USB3 en snel zat.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Topicstarter
BeefHazard schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:44:
[...]

Hallo, dank voor je reactie. Als je geen zin hebt je best te doen om je problemen op te lossen hoef je ook niet bij Tweakers aan te kloppen :) Gooi maar weg die rasp want op deze manier gaat er niks van komen.

Groet, op Tweakers doen we elkaar permanent de groeten.

Oh, en over je USB-stick: Die is USB3 en snel zat.
Okee, je hebt gelijk, ik weet er te weinig van en dacht dat ik te horen zou krijgen dat deze rasp dan wel stuk zou zijn en niet allerlei technische vragen..waar ik geen antwoord op weet, hoe goed bedoeld ook. Ik ben een leek. Hoe kan ik dit topic stoppen? Gr Ivo

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:22

MsG

Forumzwerver

In plaats van weggooien zijn er denk ik anders nog wel genoeg tweakers die hem over willen kopen: http://tweakers.net/aanbod/

Een systeem met XBMC vereist wel enige kennis en interesse in het verdiepen erin.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Groeten hoeft dus niet....

En dit topic bloedt vanzelf wel dood. Of je gaat eventjes de forumregels zwaar overtreden, dan wordt het hele topic wel gesloten/verwijderd.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:57:
Groeten hoeft dus niet....

En dit topic bloedt vanzelf wel dood. Of je gaat eventjes de forumregels zwaar overtreden, dan wordt het hele topic wel gesloten/verwijderd.
Thnks, laat ik dat nou maar niet doen, Brussel schrijft vast voor dat wij ons op fora netjes dienen te gedragen en al helemaal op zondag! :P

Verwijderd

Topicstarter
En met deze laatste woorden beschouw ik dit topic als gesloten, ik ga andere dingen doen.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Die films worden gestream vanaf een http link denk ik.

Zie XBMC hub en Mashup

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• kroegtijger
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:35:
[...]

Groet, Ivo
Misschien had je dan geen development-device moeten kopen, maar gewoon een kant-en-klare boxed mediaspeler in de winkel. Je hebt dan duidelijk het verkeerde product aangeschaft

iRacing Profiel

• BeefHazard
kroegtijger schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:14:
[...]

Misschien had je dan geen development-device moeten kopen, maar gewoon een kant-en-klare boxed mediaspeler in de winkel. Je hebt dan duidelijk het verkeerde product aangeschaft
Lees de TS eens goed; hij heeft het jusit gekocht met de gedachte dat het een kant-en-klare boxed mediaspeler was. Daarom lapte hij ook €90 voor een RPi.

• kroegtijger
BeefHazard schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:43:
[...]

Lees de TS eens goed; hij heeft het jusit gekocht met de gedachte dat het een kant-en-klare boxed mediaspeler was. Daarom lapte hij ook €90 voor een RPi.
Dat was dan een best verkeerde gedachte, dat ook maar met een minimum aan research vooraf al voor hem duidelijk had kunnen zijn. Als je vooraf niet goed kijkt wat je koopt, en zeker in dit soort producten, kan je behoorlijk teleurgesteld raken over het aangeschafte product, terwijl dat prima aan de verwachtingen die je er eigenlijk van zou moeten hebben kan voldoen. Dat ligt niet aan het product, maar aan de persoon die het aanschaft, maar iets anders verwacht dan wat het is.
Overigens haal ik dat niet uit de TS, alleen dat het een Pi met OpenElec is, maar nergens dat het een kant-en-klare mediaspeler-oplossing zou moeten zijn.

iRacing Profiel

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-11 21:48

Dusche

Tja.

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:20:

Ook is er een subtitle probleem, hoewel de juiste Opensubtitle com/org e.d. ingesteld staan, vindt deze rasp meer geen ondertitels dan wel.. Ook bij films uit 1999 zoals The Game ( michael douglas ) en ook niet bij Enemy of the State e.d.
Het lijkt nu inderdaad een best prijzig miskoopje :/
Installeer subscene.com als ondertitelscraper haalt er altijd wel een paar op of ondertitel.com en podnapsi heeft ook af en toe een goede sub er tussen zitten.

hier hoe je dat moet doen. En doe je research voortaan goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Dusche op 14-09-2014 21:25 ]

Pagina: 1