Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glasvezel TV kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

• sbolman
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-08 07:14
Zo ver ik kan zien bestaat er geen topic over de kwaliteit van glasvezel TV.
Ik zit zelf bij Ziggo en de kwaliteit is wat mij betreft prima, internet en telefonie idem. Bij Ziggo kan je kiezen uit verschillende decoders, zelf heb ik een HUMAX. Bij een glasvezelprovider kan je niet kiezen, dus ben je aangewezen op hun decoder.
Maar een zelfde upload snelheid zou ook wel prettig zijn.
Sinds kort hebben we hier in Huizen ook glasvezel en zijn er leuke aanbiedingen zoals nu bij KPN. Maar als je gaat surfen op het internet en alle verhalen leest over slechte kwaliteit, vraag ik me af of het wel verstandig is om over te stappen. Want als je in de ellende belandt, zit je er zomaar een jaar aan vast.
Verhalen van mensen die wel tevreden zijn en vertellen hoe hun TV ervaring is kom je nauwelijks tegen. Daarom ben ik deze topic gestart en ben ik benieuwd of de glasvezel gebruikers hun reviews over hun TV ervaring willen delen.

Dan bedoel ik bijvoorbeeld:
  • Kwaliteit van de zenders
  • Kwaliteit van de HD zenders
  • Opnemen... Wordt het bijvoorbeeld ook in HD opgenomen?
  • Snelheid schakelen naar andere zenders
  • Portal uitzending gemist
  • Menu zoals programmagids overzichtelijk
  • Screenshots van een menu of tv uitzendingen
  • Tevredenheid over de iOS apps
  • Storingen. Zoals bijvoorbeeld het herstarten van de decoder.
Ben benieuwd naar jullie reviews!

Afbeeldingslocatie: http://www.internetten.nl/UserFiles/Image/Original/ITVvanKPN.jpg

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-11 22:23
Ik heb zelf UPC, heb paar weken terug een glas installatie elders voltooit afkomstig van Caiway.

Momenteel heeft caiway echter niet een zeer uitgebreid VOD en Interactive functies echter is de kwaliteit van de zenders inclusief HD, Zap snelheid en opnames gelijk of beter dan wat ik met mijn Horizonbox heb. decoders is daarnaast zeer stabiel. (Entone) naar mijn mening doet dit pakket niks onder voor mijn UPC pakket kwa TV kwaliteit, het andere nadeel bij Caiway is dat er momenteel alleen 1 TV via RJ45 kan worden aangesloten en de rest moet nogsteeds lopen via de Kabel.

KPN zou ik alleen nemen als je de Experia Rampen Box dumpt en met een Router of Switch werkt die VLAN's kan splitsen. uit gebreide handleiding te vinden online. Als dit eenmaal gebeurt is dan loopt Internet en Televisie lekker stabiel, voor telefonie indien gewenst zou je dan of de Rampenbox kunnen gebruiken of apart IP telefonie aanschaffen. KPN TV Decoders en opties zijn best stabiel, soms duur het een minute voordat VOD en Interactieve functies geladen zijn maar zappen etc en kwaliteit is opzich in orde.

XS4ALL kan ik heel kort overzijn; in van de beste providers geen gezeur met Rampenboxen of decoder alles werkt.

Ik heb helaas geen ervaring met Fiber, reggiefiber, Vodafone of andere glasleveranciers. ik heb echter wel goede dingen gehoord over Reggiefiber, maar daar zou je meer onderzoek naar moeten doen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
de reden dat je slechte verhalen op internet leest is omdat ze over het algemeen oud zijn. "vroegah" maakte kpn voor het aanbieden van iTV gebruik van dezelfde streams voor ADSL/Glasvezel. Om het op beide platformen te laten werken waren deze streams een stuk lager van kwaliteit dan bij Glas.

Dat is tegenwoordig niet meer zo, kwaliteit van streams is op. Kwaliteit van opnemen zou ik niet weten.
Ik heb zelf telfort met de bekende amino box en mij bevalt die prima :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Er zijn genoeg topics over te vinden hoor, kijk maar eens naar de verschillende glasvezel topics van verschillende providers. Dat is ook een veel betere plaats om ervaringen te vragen dan hier in Netwerken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.