Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Computer aantal meter van randapparatuur

Pagina: 1
Acties:

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Ik ben een nieuw bureau aan het winkelen. Het lijkt erop meer een eettafel te gaan worden dan een bureau; dat is toch meer mijn smaak. Maar dan zit je met de vraag waar je de computer laat. Linksom of rechtsom staat hij eigenlijk altijd wel ergens lelijk te zijn. Tenzij je hem in een kast of iets dergelijk wegstopt natuurlijk, weg van de eettafel en als het mogelijk is uit het zicht.

Dan loop je tegen de randapparatuur aan. Wat zijn de praktische problemen van het trekken van lange kabels? Je ziet het vrij weinig; de PC of workstation is altijd in de buurt van de randapparatuur. Kan een beeldschermkabel bijvoorbeeld enkele meters lang zijn, of krijg je dan ruis of iets dergelijks? En een toetsenbord; daar kan toch gewoon een paar meter USB kabel tussen? Hetzelfde geldt voor de muis; USB kabeltje met reciever en probleem opgelost, toch? Denk ik te simpel, of kan randapparatuur gewoon geplaatst worden op enkele meters van de PC zelf?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-11 14:38
ToBo en muis sowieso draadloos ivm lelijke kabels. HDMI kan probleemloos tot 10 meter, daarna ga je problemen krijgen met 1080i/1080p maar dat mag voor een pc niet baten denk ik.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 19:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een HDMI of DVI kabel (overigens ook een traditionele VGA kabel) kan prima wat langer zijn. De USB zou ik oplossen met 1 lange USBkabel en een hubje op locatie voor de muis/keyboard, of een mooie draadloze oplossing (de standaard setjes hebben wel een beperkt bereik!!!).

[ Voor 11% gewijzigd door sebastius op 14-09-2014 13:20 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58

TommieW

Numa numa.

Je moet opletten met het gebruik van lange USB kabels. USB mag volgens de speceficatie tot 5 meter gaan. Ik heb zelf een 5 meter USB verlengkabel en ik merk dat als ik mijn mobieltje er mee oplaad, het percentage sneller naar beneden gaat dan omhoog. :+

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt het over een aantal meter. Dat kan 2 zijn, maar ook 8. Daar zit wel een verschil in. Hdmi moet idd tot 10 meter geen probleem zijn (ik heb thuis zelfs langer zonder problemen), alleen dan zit je met je muis en toetsenbord. Met verlengkabels moet je daar wel mee komen, maar ik zou in dat geval ook gaan voor draadloos (let wel dat niet alle draadloze muizen en toetsenborden de aangegeven afstand halen).

Wat wellicht een optie is om via een usb-verlengkabel (kan tot 5 meter, maar ik zou niet langer dan 2 gaan), en daar een usb-hub aan hangen. Het is toch wel handig om wat aansluitingen op de plek waar je werkt te hebben. Voor usbsticks, harddisks, headsets, etc.
Dan heb je dus maar 2 kabels (usb en hdmi) die je richting je kast moet trekken.

[ Voor 29% gewijzigd door fm77 op 14-09-2014 13:32 ]

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-11 15:19

Tjark

DON'T PANIC

Als je dan ook een monitor neemt met ingebouwde speakers en zodat het geluid over HDMI gaat, dan heb je daar ook nog minder kabeltroubles mee van losse speakers.

*insert signature here

• sebastius

sebastius

Of met een All-in-One PC / iMac heb je alles zonder kabels (alleen stroom) :)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Usb 3.0 is nog gevoeliger tav lengte.
Printer/scanner via wifi, dan kun je hem neerzetten waar je wilt.
Muis/toetsenbord draadloos.

Mooie kast(kleine) kopen en op de tafel zetten, in zicht, dan heb je ook geen stof problemen als de kast op de tafel staat. Of onder de tafel, aan onderkant van de tafelblad vast maken.

Je kunt ook nog een toetsebord kopen die met licht werkt(rood licht), dus er ligt geen toesenbord op je tafel.
Nadeel is dat je maar 1 toets kan drukken en dan pas de volgende, dus als je spellen of veel wilt typen dan zal dat wel niet werken.

[ Voor 106% gewijzigd door jan99999 op 14-09-2014 15:29 ]

• sebastius

sebastius

Of zo'n Intel NUC computer achterop een beeldscherm schroeven :) Dan ben je er ook!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou een laptop kopen
randapparatuur via netwerk
muisje evt draadloos

Iperf

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Hoewel ik alle goedbedoelde adviezen waardeer - de randapparatuur én pc zijn reedsch present en ik was niet voornemens deze weg te mikken, in te ruilen, te verkopen, ruilen, verpanden, verhuren of te doneren om ruimte te maken voor een NUC, laptop, all in one, tablet, telefoon, schrijfblok of post-it's. Ik snap dat dat ook oplossingen zijn voor het probleem, maar niet in de richting waarin ik ze zoek :p.

Dus, resumerend: 5 meter is de theoretische max van USB, dus is het wijsheid dat aan te houden. Dat is direct ook de laagste ondergrens, want HDMI kan verder en audio ongetwijfeld ook. Daar kan ik wel wat mee, thanks :). De oplossing van een usb-hubje spreekt me wel aan. Gaat het geen storing veroorzaken als ik bijvoorbeeld muis, tobo daarop aansluit en dan ook nog even een usb-stickje om wat foto's te kopiëren? Kan me zo voorstellen dat dat wat kierewiet gaat worden van alle verschillende input...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als die hub een aparte voeding heeft dan zal dat denk ik geen problemen opleveren.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1