• vinootje
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-05-2023
PC Specs :
X4 640
ASRock n68 vs3 ucc
Antec High Current Gamer 400W
XFX 7770 Double Dissipation ( 4 maand garantie )
4GB DDR3 1600mhz

Voorafgaande windows (Windows 7 64 en 32 Bit ) problemen :
BSOD ( atikmdag.sys ) tijdens het browsen
Lagg tijdens het game inclusief geluid
in de zomer vakantie eens strepen gehad op mijn beeld
tijdens het gamen ( world of tanks 100%GPU load ) zwart scherm

voor de plaatjes http://imgur.com/a/juczN

volgens andere forum's kwam Atikmdag.sys BSOD veel voor met AMD kaarten / drivers heb daarom gekozen om windows te upgraden om te kijken of de BSOD waren verholpen. tot zo ver nog geen BSOD ( 5 dagen geen BSOD )

jammer genoeg zijn er wel 2 problemen terug namelijk :
Monitor krijgt geen signaal meer op random momenten wanneer GPU 100% load is. ( gisteren 1x gebeurd en vandaag in de ochtend al 1x gehad). om dit te verhelpen moet ik me PC hard Rebooten met de Power button.

van de bijde keren heb ik video materiaal voor eventuele bewijs stukken voor een RMA. aangezien de problemen niet vaak voorkomen ben ik bang dat XFX mijn probleem niet gaat vinden en hem gewoon terug stuurt na 1-2 maand. dat betekend dus ook dat ik van de 4 maand dan nog ma 2 maand garantie over heb.

Alle onderdelen zijn besteld bij azerty.nl en zelf in elkaar gezet.

Video :
YouTube: World of tanks XFX 7770 Black Screen
YouTube: Again no signal while gaming

[ Voor 11% gewijzigd door vinootje op 14-09-2014 12:34 ]

• vinootje
iemand enig idee ?
Modbreak:Het is hier geen helpdesk :o

Aub niet <24u je topic omhoogschoppen...

[ Voor 70% gewijzigd door dion_b op 16-09-2014 21:42 ]

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
Een tijdje terug kreeg ook ik die Atikmdag.sys BSOD bij het afspelen van flash video's (Youtube) met een HD7770. Dit probleem werd verholpen toen ik, iets in de geest van, GPU acceleration uitschakelde in Flash. Inmiddels heb ik mijn GPU vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad.

Heb je pas geleden beta drivers van AMD geïnstalleerd? Ik kreeg dit probleem vlak nadien ik deze geïnstalleerd had. Indien je dit gedaan heb is het misschien een idee om even die drivers helemaal van je systeem af te halen en de normale (14.4) te installeren.

Ik weet niet voor de volle 100% zekerheid dat dit het probleem oplost, maar het valt altijd even te proberen.

Kreeg je die strepen trouwens meteen al te zien bij het opstarten van Windows, of tijdens het gamen?
Als je je systeem boot en je strepen te zien krijgt dan is dat altijd aanwijzing dat er iets niet goed is met je kaart. Als je enkel de strepen te zien krijgt tijdens het gamen dan kan dit een driver probleem zijn, of oververhitting.

[ Voor 20% gewijzigd door Reuzekabouter op 15-09-2014 08:16 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb eenzelfde probleem gehad helemaal in het begin (met 1 enkele 290x - Elpida mem) en heb toen een bios update gedaan voor de kaart. Dit heeft een groot deel van de problemen opgelost maar het gebeurde nog wel eens sporadisch. Naderhand ook nog met drivers aan het knoeien geweest en draai nu al een hele tijd op 14.6 (beta?) stabiel.

Na het bijplaatsen van de 2de 290x met Hynix, de Hynix kaart master gemaakt.

Nou weet ik ook wel dat een 7770 en een 290x 2 totaal verschillende kaarten zijn maar het probleem lijkt identiek.
Het mooie is dat ik het toendertijd gewoon kon forceren, 1ste scherm spel, 2de scherm 'film VLC/MPC - youtube/oid' als ik dat deed dan kreeg ik meestal een black screen.

Opgegeven moment leek het probleem zich automagisch opgelost te hebben. Ik weet niet meer wat ik toen gedaan heb als ik eerlijk ben.

Gebeurt dit ook bij andere spellen/benchmarks? Er zijn meer mensen die problemen hebben met de XFX 7770 dus misschien iets mis met de kaart, te hoge OC? heb je temps bekeken?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 12:28

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

AMD heeft een bug in de drivers zitten waardoor hij kan crashen met Flash, dit heb ik ook gehad met mijn 290. Nadat ik op 14.6 beta en hoger ben overgestap is het helemaal verdwenen en dit geld ook voor een van mijn vrienden die ook een 290 heeft.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• vinootje
DarkBlaze schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:41:
AMD heeft een bug in de drivers zitten waardoor hij kan crashen met Flash, dit heb ik ook gehad met mijn 290. Nadat ik op 14.6 beta en hoger ben overgestap is het helemaal verdwenen en dit geld ook voor een van mijn vrienden die ook een 290 heeft.
zoals eerder aangegeven heb ik de nieuwste drivers.
prutser001 schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:54:
Ik heb eenzelfde probleem gehad helemaal in het begin (met 1 enkele 290x - Elpida mem) en heb toen een bios update gedaan voor de kaart. Dit heeft een groot deel van de problemen opgelost maar het gebeurde nog wel eens sporadisch. Naderhand ook nog met drivers aan het knoeien geweest en draai nu al een hele tijd op 14.6 (beta?) stabiel.

Na het bijplaatsen van de 2de 290x met Hynix, de Hynix kaart master gemaakt.

Nou weet ik ook wel dat een 7770 en een 290x 2 totaal verschillende kaarten zijn maar het probleem lijkt identiek.
Het mooie is dat ik het toendertijd gewoon kon forceren, 1ste scherm spel, 2de scherm 'film VLC/MPC - youtube/oid' als ik dat deed dan kreeg ik meestal een black screen.

Opgegeven moment leek het probleem zich automagisch opgelost te hebben. Ik weet niet meer wat ik toen gedaan heb als ik eerlijk ben.

Gebeurt dit ook bij andere spellen/benchmarks? Er zijn meer mensen die problemen hebben met de XFX 7770 dus misschien iets mis met de kaart, te hoge OC? heb je temps bekeken?
ik speel eigenlijk alleen maar world of tanks omdat ik niet echt veel beter weet te doen :)
ik OC maar weet wel dat je mag overclocken met xFX omdat dat de garantie niet vermijd tenzij je de voltages gaat lopen veranderen.

ik heb laats nog een furmark van 5 uur zonder problemen gedaan. maar 9fps maar dat kan komen omdat ik misschien te hoge settings had
Reuzekabouter schreef op maandag 15 september 2014 @ 08:03:
Een tijdje terug kreeg ook ik die Atikmdag.sys BSOD bij het afspelen van flash video's (Youtube) met een HD7770. Dit probleem werd verholpen toen ik, iets in de geest van, GPU acceleration uitschakelde in Flash. Inmiddels heb ik mijn GPU vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad.

Heb je pas geleden beta drivers van AMD geïnstalleerd? Ik kreeg dit probleem vlak nadien ik deze geïnstalleerd had. Indien je dit gedaan heb is het misschien een idee om even die drivers helemaal van je systeem af te halen en de normale (14.4) te installeren.

Ik weet niet voor de volle 100% zekerheid dat dit het probleem oplost, maar het valt altijd even te proberen.

Kreeg je die strepen trouwens meteen al te zien bij het opstarten van Windows, of tijdens het gamen?
Als je je systeem boot en je strepen te zien krijgt dan is dat altijd aanwijzing dat er iets niet goed is met je kaart. Als je enkel de strepen te zien krijgt tijdens het gamen dan kan dit een driver probleem zijn, of oververhitting.
ik heb de nieuwste drivers ja. de strepen waren eens tijdens het gamen. oververhit raakt hij niet. 100% gpu load komt hij bij de 70-75 graden niet veel hoger ! dus dat is prima.

maar kan het ook zijn dat het de voeding is?

ik neem zelf aan van niet aangezien de 12V rail 30A heeft.
mijn xfx 7770 zuigt niet echt stroom ( 80W ) full load en mijn cpu ook zo iets of zelfs minder ( X4 640 )

want als het de voeding is heeft het geen nut op de GPU op te sturen na XFX in honkong.

weten jullie dat toevallig of XFX in benelux ook een reparatie centrum heeft ( of hoe dat dan ook mag heten )

want volgens een XFX gozer. moet mijn kaart naar Bulk, Honkong, China, Honkong, bulk, mijn huis. eventuele douane kosten zijn voor mij (50-60 euro wat ik onzin vind )

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 12:28

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Je voeding kan natuurlijk altijd defect zijn, maar dat kan je maar op een manier achter komen. Met een andere voeding testen.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• vinootje
DarkBlaze schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:50:
Je voeding kan natuurlijk altijd defect zijn, maar dat kan je maar op een manier achter komen. Met een andere voeding testen.
ik heb zaterdag en zondag 1x per dag signal loss gehad. bekijk daarvoor bijde video's in mijn 1e post

tot nu toe nog geen signal loss gehad. kan er dus moeilijk achterkomen of het probleem is verholpen aangezien het maar 1x per dag of minder gebeurd.

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
Het is lastig je proberen te helpen wanneer je niet zelf het een en ander probeert.

Het enige wat ik je nog kan adviseren is om dat programma nog eens te starten waarbij je GPU 100% getaxeerd wordt. Valt hij dan weer weg dan kan het inderdaad wel eens een defecte voeding zijn. Hoe harder je GPU werkt hoe meer stroom hij van je voeding vraagt. Wanneer de voeding niet voldoende meer kan leveren kan dit diverse problemen opleveren zoals je PC herstarten of misschien hetgeen jij nu ervaart, al heb ik dit verschijnsel niet zelf ervaren.

• vinootje
nee inderdaad

ik wil graag mee werken en dat is ook de reden dat ik hier ben natuurlijk.

maar als de voeding op een gegeven moment niet genoeg stroom kan leveren neem ik aan dat die zo snel mogelijk reboot. bij mij ish et echt het scherm blijft op zwart tot dat ik de PC uit druk.

op de vorige windows had ik ook BSOD ( atikmdag.sys) wat volgens tomshardware veel bij AMD kaarten voorkwam. heb nu windows geupgrade en heb tot nu toe nog geen BSOD gehad.

wel ervaarde ik gisteren dit :
ik was World of tanks aan het doen. ja moeilijk uit te leggen

voorbeeld :
ik reed voor uit. scherm bleeft haken voor 1-2 seconden. scherm hersteld weer geluid hapert heel veel op dat moment. en ben ineens 10meter verder op omdat ik gewoon 1-2 seconden heb gemist en het online is

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Probeer eens ULPS ( ultra low power state ) uit te zetten in het register en controleer of dit het probleem oplost

1. druk op Windows toets + R om uitvoeren te openen
2. type in regedit en druk op OK
3. Ga vervolgens naar bewerken en kies zoeken
4. type in ULPS
5. Je komt een waarde tegen met de naam "EnableUlps"
6. dubbelklik hierop en vul bij de waardegegevens een 0 in en klik op Ok
7. start de computer opnieuw op en test of het probleem is verholpen

• vinootje
dat heb ik nog nooit gehoord of gezien heel erg bedankt ! het zou kunnen ja dat mijn hardware dicht bij de 400W kan komen en dat de ULPS wordt ingeschakeld. of dat die zuiniger gaat lopen omdat die dat niet aankan.

mijn gok :P heb er 0% verstand van van de ULPS maar heel erg bedankt !

kan de ULPS enabled echt voor laggs zorgen ?

[ Voor 7% gewijzigd door vinootje op 16-09-2014 15:43 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 15:53

ResuCigam

BOFH

vinootje schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:23:
ik OC maar weet wel dat je mag overclocken met xFX omdat dat de garantie niet vermijd tenzij je de voltages gaat lopen veranderen.
Als nu problemen hebt zou ik als eerste je OC uitzetten.

We do what we must because we can.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
vinootje schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:41:
dat heb ik nog nooit gehoord of gezien heel erg bedankt ! het zou kunnen ja dat mijn hardware dicht bij de 400W kan komen en dat de ULPS wordt ingeschakeld. of dat die zuiniger gaat lopen omdat die dat niet aankan.

mijn gok :P heb er 0% verstand van van de ULPS maar heel erg bedankt !

kan de ULPS enabled echt voor laggs zorgen ?
Bij mijn eigen setup (2x r9 290x ) moet ik ulps altijd uitzetten in het register anders krijg ik op willekeurige momenten bluescreens.

• vinootje
HStyles schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:21:
[...]

Bij mijn eigen setup (2x r9 290x ) moet ik ulps altijd uitzetten in het register anders krijg ik op willekeurige momenten bluescreens.
vaag ik hoor nu ook pas voor het eerst over de ULPS. maar is dat ook niet meer voor SLI of crossfire ?

dat als je de GPU niet gebruikt dat de rest uit gaan van de GPU's ?

ik heb in dat geval maar 1x een XFX 7770

Ik heb trouwens ook iets anders gehoord.

bij control panel > hardware and sound > power options dit te doen

- klik op "change power settings"
- klik op "change plan settings"
- zet beide opties op "Nooit"/"Never"
- klik nu op "Verander Geavanceerde Powersettings"/"Change Advanced Power Settings"
- Expand de "PCI Express", dan de "Link State Power Setting", dan verander de "Setting" via het dropdown menu op "Uit"/"Off".
- bevestig nu deze settings met "OK" -> "Save Changes"
ResuCigam schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:49:
[...]

Als nu problemen hebt zou ik als eerste je OC uitzetten.
ik bedoelde eigelijk dat ik niet aan OC deed. maar dat het niet de garantie mijd bij XFX. want die zijn zelf verzekerd dat die kaart goeie cooling krijgt.

ik heb het ooit wel eens gedaan met mijn GPU. maar ben niet ver gegaan. paar stapjes maar. maar had geen FPS gain / score gain op Furmark dus heb hem terug op stock gedaan
Pagina: 1