Traag internet, valt regelmatig weg, internet bij me ouders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirateStef
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 14:21
Hi tweakers,

Ik ben in het weekeind bij me ouders en zij klagen al een tijdje over slecht internet. Ze hebben vooral last van tijdens het skypen en het kijken van uitzending gemist. Ze zitten bij Telfort in Almere, en ze zijn laatst overgestapt naar een 30Mb/s verbinding.

Dit weekeind ben ik gaan uitzoeken hoe snel het internet echt is. Ik heb tests gedaan bij speedtest.net en daar geven te tests tussen de 1Mbps en 10Mbps aan, een aantal keer achter elkaar testen geeft grote verschillen weer. ik vind het vreemd dat ze ergens tussen 1/3 tot 1/30ste krijgen van waarvoor ze betalen.

Is er een betere manier van testen? Hoe snel zou het internet echt moeten zijn?

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:52
Tja ADSL levert nou eenmal zelden de snelheid welke je verkocht word. Als je die snelheid wel wilt halen moet je kabel of glas nemen.

Ik neem aan dat de test wel bekabeld is uitgevoerd? Je kan een postcode check doen (even googlen) om de hoogst haalbare snelheid op het adres van je ouders te achterhalen.

[ Voor 25% gewijzigd door andy88 op 14-09-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
De snelheid van ADSL is nogal afhankelijk van de kwaliteit en lengte van de telefoonlijn.
Daarom is het abonnement waarschijnlijk tot 30 Mbps.

De betere providers zullen je vooraf waarschuwen dat je die snelheid waarschijnlijk nooit zal halen als je te ver weg woont.

Je kan er zelf ook wat aan doen, door het modem in de meterkast te zetten, met een korte kabel vanaf het ISRA punt (Waar de telefoonlijn je huis binnen komt).

Telfort is niet echt duidelijk over wat voor internet ze aanbieden.
Het lijkt er op dat hun "instap" 8Mbps een ADSL verbinding is. Jouw 30Mbps lijkt mij ADSL2. Ze hebben ook 50Mbps en dat is zo ver ik kan zien VDSL.

ADSL en ADSL2 hebben erg veel last van slechte of lange telefoonlijnen.
Bij VDSL, kabel of glas haal je vaak wel de geadverteerde snelheid.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mijn ervaring met telfort is ook dat de snelheid zomaar ineens kan instorten. Dat hebben wij gehad en dat was ook de reden direct over te stappen (en nu nooit meer terug te willen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

2 jaar geleden had ik ook deze problemen (net als heel veel andere mensen), bij KPN/Telfort is gewoon een tekort aan capaciteit. Dit probleem speelt dus nog steeds na 2 jaar 8)7

Ben overgestapt naar UPC en heb vervolgens deze problemen nooit meer gehad :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het kan aan de bekabeling liggen, maar soms ook niet zoals ik mee heb gemaakt bij TweakDSL op het nu Telfort netwerk:

Vanaf april 2008 heb ik een 12 Mbit lijn. In oktober 2010 werd dat ineens 10 Mbit en in april 2012 werd het weer lager naar 8 Mbit. :? Diverse keren de provider gemaild/gebeld met dit probleem, maar telkens zou het aan mijn lijn liggen. De netwerkbeheerder voormalig BabyXL/had de boel nagemeten en hun kwamen op 8 Mbit maximaal.

In september 2013 begon de lijn weer als een gek te klapperen, waarna ik maar weer de helpdesk ging bestoken, want de lijn kwam vaker uit op 6 Mbit dan op 8 Mbit. :'( Uiteindelijk is er in november 2013 een KPN monteur langs gestuurd die de boel hier thuis heeft nagemeten en hij heeft ook de boel overgezet op het tweede aderpaar, want het eerste aderpaar had wel een afwijking. Verder vond hij hier geen afwijking, dus als er nog een probleem was, zou het aan de telefooncentrale kant liggen. De verbinding was toen weer een redelijk stabiele 8 Mbit.

De netwerkleverancier was nog niet klaar en heeft vandaag de apparatuur in de centrale onderhanden genomen en warempel, ik heb nu weer een ruime 12 Mbit verbinding. _/-\o_ Blijkt toch dat ik al die jaren gelijk had met mijn mening dat het aan de centrale zou liggen en niet bij mij. Mede doordat ik in de loop van de jaren diverse ADSL modems heb getest en allemaal kwamen ze op dezelfde snelheid uit.

Maar goed, dat kan dus een aantal jaar duren voordat ze het oplossen.

* MegaTronics krijgt deze week Reggefiber op bezoek voor de aansluiting van glasvezel in de meterkast, dus binnenkort verlost van ADSL. *O*

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
conclusie: neem een kabel aansluiting, of glas indien beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirateStef
Wauw, bedankt voor alle informatie!

Ik ga eens informatie opzoeken over glasvezel. Ze hebben er al jaren last van dus het wordt nu wel tijd om er wat aan te gaan doen.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
PirateStef schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:17:
Wauw, bedankt voor alle informatie!

Ik ga eens informatie opzoeken over glasvezel. Ze hebben er al jaren last van dus het wordt nu wel tijd om er wat aan te gaan doen.

Bedankt! :)
Je kan op http://www.eindelijkglasvezel.nl/ kijken of er glasvezel beschikbaar is waar je ouders wonen ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Wat geeft de modem trouwens aan ?
Dus welke snelheid je kan halen en welke hij nu heeft ?
Toen ze overstapten hebben ze toen een nieuwe modem gekregen, welke staat er nu ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirateStef
Een experia box v8 staat er. Verders staan er geen snelheden op van wat ik zo snel zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je inlogt op het modem kan je zien wat de huidige snelheid is en wat je kan halen.
wat geeft telfort trouwens zelf aan op hun website wat de snelheid is op hun postcode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Laatste duw in de goede richting vanuit mijn kant bij de zoektocht naar een nieuwe provider:
Zoek uw kabelbedrijf

[ Voor 17% gewijzigd door andy88 op 14-09-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirateStef
Bij het afsluiten van het nieuwe abonnement gaf telfort aan dat max 20Mbps haalbaar was op deze postcode. Ik weet niet hoe ik moet inloggen op de modem, hij kwam voorgeprogrammeerd aangeleverd schijnt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://192.168.2.254/

password = 1234

Start -> STATUS -> xDSL Status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirateStef
Werkt niet. Ook admin admin werkt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en als je ww leeg laat ?

anders is er een ander ww ingesteld en weet iemand deze, anders kan je de modem resseten:
Druk met een pen of een ander scherp voorwerp het reset knopje in aan de achterkant van de router. Houdt deze ingedrukt totdat u een klikje hoort (duurt ongeveer 7 seconden) En alle led’s gaan branden, laat het knopje dan los.

dan zou het standaard ww moeten werken.

[ Voor 88% gewijzigd door chucky666 op 14-09-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirateStef
dan moet ik natuurlijk ook weer het netwerk opnieuw instellen, dat is niet zo handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat voor netwerk ?
want alle gegevens van telfort haalt ie zelf weer op .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet om een en ander, maar als ik het zo hoor zou het prima kunnen dat de problemen niet komen van de ISP of van inherente beperkingen van DSL, maar van gare instellingen en/of gebruik van de verbinding (torrents die de upload plattrekken bijv) waardoor de slechte ervaringen ontstaan.

Neemt niet weg dat DSL inderdaad nogal beperkt is tov coax en glas, maar het kan wel een prima stabiele verbinding opleveren.

Het zou weggegooid geld zijn om een andere ISP te nemen op basis van een gok zonder troubleshooting.

Als eerste stap zou ik idd aanraden om die router naar fabrieksinstellingen terug te zetten en voorzover je het "netwerk opnieuw moet instellen" erg kritisch kijken bij wat je doet, of het nodig is en wat de gevolgen daarvan zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1