[Win8] Recovery error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Hardware
Mijn vrouw heeft een pricewatch: HP 650 (C1M98EA) met 4GiB geheugen extra.

Aanleiding
Het viel me op dat op tweakers het hooveren boven de nieuwslink in de tracker niet meer het verwachte effect opleverde: tonen van de titel. Bovendien verdween het oplichten van de link meteen.

Daarna zag ik dat bepaalde steekwoorden opeens doorlinkten naar onbekende lange url's. Spam dus. Ook zag ik Java ads op de pagina's verschijnen. Dit alles in Firefox. In IE kwam ik het probleem niet tegen. Ik zag ook dat gisteren McAfee dinges removal tool opdook.

Doorlopen stappen
Ik heb eerst alle Java software verwijderd en een aantal van de laatst geïnstalleerde programma's plus McAfee.

Trend Micro Housecall gedownload: vond niets.
Hijackthis gedraaid: geen rare links, hooks gevonden
Firefox verwijderd,

Laptop opnieuw geboot en op F8 gedrukt: boot gewoon.
Laptop opnieuw geboot en op F5 gedrukt: boot gewoon.
Waar is Safe Mode (Veilige Modus) gebleven!? In msconfig Safe Mode aangezet: na reboot inderdaad in Safe Mode gekomen.

Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) gedraaid en die vond Rocket Find in de browser. Verwijzingen verwijderd daar naartoe en opnieuw geïnstalleerd. Probleem bleef.

Toen vond ik verwijzingen op internet naar Appdata in de User (Gebruiker) directory. Juist onder een account die niet wordt gebruikt stonden ze vooral.

Recovery uitvoeren
Toen heb ik besloten om niet langer aan te kloten en een recovery vanuit de harde schijf uit te voeren.

Via F10 in de eufi/bios 5 seconden delay aangezet om de opstartopties te tonen en na reboot F11 gedrukt. Daar heb ik gekozen om de installatie in het Nederlands uit te voeren en een complete wipe/recovery te doen. Zo gebeurde: partitie werd gewist, geformatteerd en de installatie werd in gang gezet. Een aantal reboots volgde en toen bedacht ik me dat ik liever geen Nederlandse versie wilde.

Recovery faalt
Bij de volgende reboot heb ik opnieuw gekozen voor recovery. Die faalde.

Ik kan ook Windows starten, maar het Administrator account is nog niet geactiveerd en eindigt met "druk op een knop" om te resetten. Als ik ctrl-alt-del druk kan ik o.a. een ander account kiezen. Ik heb daar een wachtwoord ingesteld op het admin account, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Errors
Licht blauwe achtergrond met error deze foutmelding:
Error code: 0xc0000001
en
Recovery

Your PC needs to be repaired

A required device isn't connected or can't be accessed

Error code: 0xc0000225

You'll need to use the recovery tools on your installation media. If you don't have any installation media (like a disc or USB device), contact your administrator or PC manufacturer.

Press Enter to try again

Press F8 for Startup Settings

Press Esc for UEFI Firmware Settings
Enter geeft hetzelfde resultaat en F8 doet in het geheel niets. Esc geeft een menu met F1 voor System Info, F2 Diagnostics, F9 Boot volgorde, F10 EUFI, F11 Recovery (=>goto bovenstaande error).
Diagnostics geven aan de het geheugen en de hdd goed zijn.

Status schijf
De notebook hdd heb ik aangesloten op mijn 32bit Windows Vista pricewatch: HP Compaq DC7900 SFF (FU035ET) desktop en gezien in Disk Management dat er een 75GB OS schijf was en verder drie partities zoals [url=http://community.sophos.com/t5/Sophos-free-tools/Bootable-Antivirus-CD-HP-650-Laptop/td-p/48790hier[/], en een niet gepartioneerde vrije ruimte. Geen foutmeldingen.

Geprobeerde oplossingen
Verschillende sites refereren naar bootrec.exe. Zoals http://answers.microsoft....bb-4a9a-98d1-03a8201f00ed. Dat geldt echter voor Windows 7 en niet 8.
Verschillende sites refereren naar bcd. Ik heb Visual BCD gedownload en geïnstalleerd op een desktop. Ik snap er geen hol van. Ik heb wat aan zitten klooien (dom), maar toen was error Error code: 0xc0000001 opgelost en kreeg er Error code: 0xc0000225 voor terug.
Via diskpart.exe geprobeerd een partitie actief te maken, dat lukt niet. In Disk Management trouwens ook niet, veel opties ware niet beschikbaar.

Met F9 zelf een bootdisk zoeken, ik kan kiezen voor EUFI file selecteren. NL, EN en andere opties werken niet.

http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only werkt alleen met een bestaande Windows 7 of Windows 8 pc. En dan moet deze ook nog 64bit zijn.

http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only kan alleen als ik een key heb, en die zit in de bios gebakken :(
Ik zie alleen Platform Enrolled en geen key.

Bios batterij er uit gehaald om alle instellingen te wissen.

Secure boot uitgezet.

Te proberen oplossingen
Zoeken naar Windows 8/8.1 ISO's. Tot nog toe weinig succesvol. Zal een evaluatieversie van Technet werken? Ik zie alleen Enteprise en ik heb een ingebakken key voor de standaard (non N) versie. Voor Enterprise is een Professional key met actieve Software Assurance benodigd.
Zoeken naar iemand in de buurt met een werkende Windows 8 voor het aanmaken van een recovery usb stick of lenen van recovery schijven.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 14-09-2014 14:58 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Maandag gebeld met HP Support en dinsdag de recovery dvd's ontvangen (gebrand met sticker). Ik heb WIndows geïnstalleerd, maar wil soms nog steeds een oude installatie starten. De oude OS partitie is weg, dus ik vermoed een verwijzing ergens op een recovery / OEM partitie o.i.d.

LinkedIn WoT Cash Converter